tkorsvold Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hallo, Jeg har følgende PC kjøpt i februar i år: CPU: Core 2 Duo 6600 @ 3.3GhZ RAM: 2x1GB Kingston HyperX PC6400 @ 800MhZ 4-4-4-12 Hovedkort: Asus P5N-E SLI Harddisk: 2x500GB datadisker og 1xWestern Digital Raptor 150GB systemdisk Grafikkort: Geforce 8800GTX. Nå vil jeg oppgradere litt, foreløpig tenkte jeg Vista 64-bit og 4GB RAM. Problemet er bare at det helsikes hovedkortet er ekstremt kresent på RAMen og neppe vil kjøre med 4x1GB RAM. Bør jeg: 1) Selge RAMen og kjøpe 2x2GB? Hva da isåfall? 2) Ta sjansen på 4x1GB? 3) Benytte anledningen til å skifte ut hovedkort, oppgradere CPU og RAM? Noen anbefalinger isåfall? mvh Thorstein Korsvold Endret 11. november 2007 av tkorsvold Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ser inne på Komplett at det er flere som har hatt litt problem med BIOS/RAM. Du kan jo sjekke noen av de kommentarene der inne, kanskje det løser RAM-problemet? Merkelig at det ikke skal takle 4GB iallfall. Hvilke problemer er det du får da? 1) Selge RAMen og kjøpe 2x2GB? Hva da isåfall? 2) Ta sjansen på 4x1GB? Selge RAM i disse billige RAM-tider gir vel ikke særlig gevinst, så jeg hadde først sjekket opp det med BIOS og sett om du fikk orden på RAM-problemet, og kjøpt 2GB til av de du har. Er det disse? 2x2 er vel sett på som den beste løsningen, men jeg vet ikke om forskjellen fra 4x1 er så stor at du trenger å bruke penger på nye 2x2-brikker. 3) Benytte anledningen til å skifte ut hovedkort, oppgradere CPU og RAM? Noen anbefalinger isåfall? Først hadde jeg valgt den desidert billigste løsningen og sett om det funket, dvs kjøpe 2x1GB RAM til. Da har du iallfall RAM til Vista 64-bit. Hvis du ikke har tenkt å gå for DDR3 da... Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Tja, kanskje jeg bare skal gå for 4x1Gb (ja, det er de brikkene du linker til, Cheeba33). Hvis det absolutt ikke virker, får jeg heller kreve pengene tilbake for hovedkortet, det er tross alt spesifisert til å takle 8Gb RAM. Men det rapporteres altså om store problemer med å få 4x1Gb til å fungere på Asus-forumet. Mulig det hjelper å stille ned hastigheten til f.eks. 667MhZ el. T Endret 11. november 2007 av tkorsvold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå