Ni kon Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har en veldig god venninne som traver rundt i Las Vegas denne uken. Pga lav dollar sendte jeg en sms med følgende: Jeg tilgir alle dine synder om du tar med en Nikon Nikkos AF-S DX 17-55 f/2.8 hjem til meg Hun svarte at hun skulle gjøre alt i sin makt for å ta det med hjem. Så nå sitter jeg her og håper at hun får det til!! Men hvordan beskyttelsesfilter skal jeg be henne kjøpe med? Og vet noen om en bra butikk i Las Vegas? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Kan ikke anbefale butikk. Men som filter (hvis du i det hele tatt skal ha det) så bør du velge Hoya Super HMC UV filter. Super er viktig, såvidt jeg har forstått. Tom Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Kenko/Hoya sin Pro1 Digital-serie er utmerkede filtere for objektivene. Kan anbefale deres UV- og Polafiltere. Lenke til kommentar
Nikonians Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 eller Nikon's egne filter. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg hadde gått for et Nikon 77mm NC til ca 500,- Ser dog ikke helt poenget må jeg si. Det objektivet bør alltid ha montert hood! Den er stor og gir mer enn nok beskyttelse for de fleste av oss. En ting er om det hadde vært på en 12-24mm hvor dette hadde laget en effektiv værforsegling i frontkonstruksjonen. Zoomkonstruksjonen utfører nok optikkninja (for å unngå flare o.l.) som det er om man ikke skal smelle på et ekstra uromoment i front. Spar penga og kjøp et Nikon 77mm CPL-II i stedet, som faktisk har ganske stor nytteverdi! Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 kvifor kjøpe eit så magisk godt objektiv om du skal fucke til dei optiske kvalitetane med eit beskyttelsesfilter? Dahle: les denne: Spørreord ''Vi bruker hvilken + et substantiv når vi spør om ett av flere alternativer: * Hvilken avdeling er hun på? * Hvilket universitet studerer hun ved? * Hvilke medikamenter bruker han? Hvilken bøyes i genus og tall etter substantivet det står sammen med.'' Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Spar penga og kjøp et Nikon 77mm CPL-II i stedet, som faktisk har ganske stor nytteverdi! Link til hva dette er? gjerne link til butikk eller prisguide og Lenke til kommentar
Nikonians Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) http://cgi.ebay.com/Nikon-77mm-Circular-Po...VQQcmdZViewItem http://www.bhphotovideo.com/c/product/3005...zer_Filter.html Endret 11. november 2007 av Nikonians Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Takker. SMS er sendt. Da er det bare å håpe på at hun får dette med seg Man vet jo aldri. En venn av meg stikker over til NY i januar, men da er det jo for å hente d300 til oss begge .) Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Lykke til, det blir en fin jul om alt går i boks. Forøvrig vil jeg bare anbefale å heller satse på en reise til NY selv. Det er jo billige flybiletter an mass. Ingenting slår vel kombinasjonen med nytt stjerneutstyr og nye spektakulære lokasjoner. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Joda. Men jeg er ikke så veldig glad i å fly seru. Så jeg unngår det om jeg kan. Får jo vite i løpet av uken om det blir noe av denne linsa Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Dahle: les denne: Spørreord ''Vi bruker hvilken + et substantiv når vi spør om ett av flere alternativer: * Hvilken avdeling er hun på? * Hvilket universitet studerer hun ved? * Hvilke medikamenter bruker han? Hvilken bøyes i genus og tall etter substantivet det står sammen med.'' Henger meg på turnipkongen her! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg må bare få uttrykke min spontane glede over at forumistene klarte å få Hr. Dahle fra å begå det overgrepet å sette UV-tullefilter på kremglass! Here's to a job well done! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg må bare få uttrykke min spontane glede over at forumistene klarte å få Hr. Dahle fra å begå det overgrepet å sette UV-tullefilter på kremglass! Here's to a job well done! er det UV filter jeg har bestilt nå? Inni helvete. Her spør man om råd og så blir man lurt trill rundt? Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg tipper Anew referer til første posten din i tråden, hvor du ber om tips til et UV-filter for din kommende 17-55mm AF-S DX. De fleste av oss har jo tross alt sagt at du kan bare droppe UV/NC filtre om du ikke har planer om å ta bilder i ekstreme forhold. CPL II er sirkulært polariseringsfilter, og det er noe som kan være vel anvendte penger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg tipper Anew referer til første posten din i tråden, hvor du ber om tips til et UV-filter for din kommende 17-55mm AF-S DX.De fleste av oss har jo tross alt sagt at du kan bare droppe UV/NC filtre om du ikke har planer om å ta bilder i ekstreme forhold. CPL II er sirkulært polariseringsfilter, og det er noe som kan være vel anvendte penger. Han ber faktisk ikke om et UV filter; har spør om beskyttelsesfilter. Jeg foreslo et UV filter - til mitt forsvar vil jeg si at jeg bruker Canon og derfor ikke skjønner en dritt Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Her spør man om råd og så blir man lurt trill rundt? Nei, tvert imot! Du spør om et "beskyttelsesfilter" (typisk UV-filter), som for de aller fleste er helt bortkastet, og ender opp med et nyttig polariseringsfilter. Svein Gunnars råd var veldig godt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jaja. Min venninne fant ingen fotsjapper i Las Vegas Hun hadde faktisk prøvd mente hun. Satser på at noen av mine bekjente skal en tur til statene før jul. Vil ha dette objektivet nå som vintersesongen kommer. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 dilemma: Hun kjøpte ikke, men en kompis drar til statene neste fredag og skal innom B&H I statene kommer nå Nikon 17-55 på 6800 kroner om dagen. Skulle jeg kjøpe Tamron linsa kommer den på 2711 på mpx + frakt. Tamron tar jeg ikke sjansen på å kjøpe i Statene. Er Nikon linsa til denne prisen virkelig verdt pengene? Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Dette er et økonomisk spørsmål du må gjøre opp med deg selv. Den er selvsagt verdt hver krone hvis du trenger den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå