olsen_st Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Har fått i lekse av læreren min å lage variasjoner til Deilig er den himmel blå. Spiller mest klassisk, og har ikke drevet med slike ting før. Kan noen hjelpe meg? Endret 11. november 2007 av Skagen Utbedret en lite beskrivende emnetittel. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har fått i lekse av læreren min å lage variasjoner til Deilig er den himmel blå. Spiller mest klassisk, og har ikke drevet med slike ting før. Kan noen hjelpe meg? Hmm... du kan jo spille den i moll, legg melodien i venstre hånd med akkorder i høyre, legg til en ny stemme en sekst under melodien, prøv å lage en annen melodi med utgangspunkt i den originale, reharmoniser med nye akkorder f eks bare være kreativ Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvis du har spilt en del klassisk bør du være vant til tema og variasjoner. Den klassiske pianolitteraturen er full av eksempler på det. Det vanlige er ofte å lage rytmiske variasjoner på melodien, for eksempel som her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå