bjorna Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei Har en laptop som tok kvelden for en stund siden. Maskinen skrus på, lys som viser at maskinen er på er på, alt som pleier å skje når maskinen skrus på skjer, men ingenting kommer opp på skjermen. Mistenker at det er hovedkortet som har tatt kvelden. Noen som tror noe annet? Uansett, jeg skal prøve å få ut tingene på harddisken min og må dermed kjøpe et eksternt harddiskkabinett for å kunne koble til vår stasjonære maskin. Det jeg lurer på er, har jeg en PATA (IDE) harddisk eller en SATA harddisk? Maskinen er en Acer travelmate 290E Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Google og et par klikk: http://www.acer.co.th/product/travelmate/2...%20brochure.pdf Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 ATA er det samme som PATA (IDE)? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Du ser det lett på tilkoblingene bak på disken. P-ATA er den største. Endret 11. november 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) ATA er det samme som PATA (IDE)? Stemmer det, men du trenger nok en overgang om du skal koble disken i en stasjonær PC. Endret 11. november 2007 av Kamerat Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Hei og takk for raske svar, har skrudd ut harddisken og så at det var stor port bakpå og at det sto at det var ATA/IDE harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå