Huskyforce Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei, jeg ser etter et nytt headsett til mp3-spilleren ettersom jeg ikke synes koss porta pro holder helt mål. Jeg har ikke så mye peiling på lyd, men jeg setter veldig pris på god lyd når jeg hører på musikk. Jeg har i skrivende stund Beyerdynamic DT880 som jeg bruker til PC-en, Beyerdynamic DT231 som jeg bruker på lan/mp3 når jeg ikke er i offentlighet og koss porta pro til mp3. Jeg synes design og størrelse er veldig viktig, så vil derfor ikke gå med store klokker på hodet. Finnes det noe kvalitetsalternativ til porta pro til under 2000kr? PS. jeg er forresten ikke helt fornøyd med DT880, jeg synes de er litt slitsomme å ha på i lengden + at jeg ikke har headsettforsterker - vil et kjøp av headsettforsterker utgjøre mye forskjell? (synes lyden kan bli litt for skarp og skjærende, selv om det skal være mye bass i dem?) Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hei, jeg ser etter et nytt headsett til mp3-spilleren ettersom jeg ikke synes koss porta pro holder helt mål. Jeg har ikke så mye peiling på lyd, men jeg setter veldig pris på god lyd når jeg hører på musikk. Jeg har i skrivende stund Beyerdynamic DT880 som jeg bruker til PC-en, Beyerdynamic DT231 som jeg bruker på lan/mp3 når jeg ikke er i offentlighet og koss porta pro til mp3. Jeg synes design og størrelse er veldig viktig, så vil derfor ikke gå med store klokker på hodet. Finnes det noe kvalitetsalternativ til porta pro til under 2000kr? PS. jeg er forresten ikke helt fornøyd med DT880, jeg synes de er litt slitsomme å ha på i lengden + at jeg ikke har headsettforsterker - vil et kjøp av headsettforsterker utgjøre mye forskjell? (synes lyden kan bli litt for skarp og skjærende, selv om det skal være mye bass i dem?) Hva med et par Audio Technica ES7. Bra lyd, ser ganske pene ut, og forholdsvis rimlige. De funker også greit uten en ekstra forsterker: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...&nplm=TL088 Det er til bærbart bruk du trenger dem, ikke sant? I tilfelle så er jo også Sennheiser HD25 et alternativ, men om de kan kalles pene er en annen sak: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/502188 Rart at du føler 880-ene har skarp og skjærende lyd, de går for å spille veldig pent og avslappa. Men styrken deres er vel mer detaljer og klarhet framfor krafitg bass. Hva slags lydkilde bruker du? Edit: De har vel en impedanse på 250, så de krever jo litt av forsterkerenheten på det du bruker. Endret 11. november 2007 av Sinsen Lenke til kommentar
Huskyforce Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Audio Technica ES7 virker litt for store for meg. tenker mer i størrelsen til porta pro for mp3. Design kommer først, hadde jeg gitt faen hadde jeg brukt DT231 (som jeg synes er meget bra til prisen). Jeg kobler DT880 rett til PC-en. Gjør en ordentlig forsterker samme nytten som en headsettforsterker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Forsterker erstatter ikke hodetelefonforsterker... Av små hodetelefoner er det lite, senneheiser px100/px200 er omtrent det dyreste du får i den størrelsen... Ville tatt en grundig titt på hd25, om du virkelig har 2000 å bruke Lenke til kommentar
Huskyforce Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Er den noen merkbar forskjell på px200 og koss porta pro? Og hva sier dere om Bose - er ikke det kjent for å være bra? Lenke til kommentar
Huskyforce Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Og ang. DT880 headsettet mitt. Hvor mye(hvilket?) må jeg betale for en grei forsterker. Og er det verdt pengene lydmessig (spiller fra ny PC med innebygget lydkort)? For sånn som det er nå må jeg si at DT231 leverer lyden like bra for min smak - og det blir til at jeg for det meste bruker høytalerene mine som ikke er så heldig iom. at jeg bor i et hybelfellesskap. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ikke dobbeltpost, bruk rediger knappen Px200 er lukka og portapro er åpent, kan ikke sammenliknes. Px100 vs portapro derimot, er det ingen tvil om, px100 er mye bedre (forutsatt at du har en skikkelig spiller, den har ikke innebyg grøtbass så om det er bassen du liker ved portapro, styr unna om du har ipod eller anna drit). Forsterker får du fra 300 og oppover, spørs på hvor bra den skal være. Innebygd lydkort er absolutt ikke optimalt for dt880, men nyttighetenav en forsterker kommer an på hvor lydsensittivt øre du har, det er ikke noe fasitsvar på om det er en god løsning ffor deg Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Og ang. DT880 headsettet mitt. Hvor mye(hvilket?) må jeg betale for en grei forsterker. Og er det verdt pengene lydmessig (spiller fra ny PC med innebygget lydkort)? For sånn som det er nå må jeg si at DT231 leverer lyden like bra for min smak - og det blir til at jeg for det meste bruker høytalerene mine som ikke er så heldig iom. at jeg bor i et hybelfellesskap. Hvis du har lyst på en forsmak på hvordan en forsterker forbedrer lyden, så vil jeg anbefale denne forsterkeren: http://www.electric-avenues.com/audio8.html Dette var den første bærbare forsterkeren jeg kjøpte, og den gir deg mye forsterker for ca. 60 dollar. Edit:(forsåvidt, hvis du bor i Oslo, så kan du godt få låne den og teste) Endret 13. november 2007 av Sinsen Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvor får man kjøpt en slik forsterker? Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvor får man kjøpt en slik forsterker? Send en mail til karen som driver siden jeg linket til. Eller sjekk ut produktene han har på e-bay. Sjekk hovedsiden: http://www.electric-avenues.com/amplifiers.html Under "purchase". Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Må si det så meget fristende ut med en slik liten forsterker. Har alltid vært litt skeptisk til netthandel men å kjøpe den fra e-bay virker trygt nok. Vi får se om jeg går inn for det. Endret 13. november 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Må si det så meget fristende ut med en slik liten forsterker. Har alltid vært litt skeptisk til netthandel men å kjøpe den fra e-bay virker trygt nok. Vi får se om jeg går inn for det. Husk at dette absolutt ikke er high-end, men det er jo en veldig grei forsterker. Jeg kan selvsagt ikke garantere noe, men det skal være helt trygt å handle fra denne karen, produktet hans er velkjent, og jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Gary Ali selv er så hyggelig at det er skummelt, får jo e-poster på flere sider tilbake når man bestiller og spør om han kan sende uten 120V-lader. Er nok ikke noe tull, men ville nok kanskje vurdert en annen forsterker om den skal være i lommen, litt tungvindt, spes. dersom pluggen er lang. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Ja, da er en Gary-forsterker on it's way til Norge. Gleder meg voldsomt, fikk den til 53 dollar. Edit: Da har jeg hatt den i noen dager. Meget fornøyd! Anbefales. Send pm om eventuelle spørsmål. Endret 6. desember 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå