Po[wP]ow Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei! Jeg skal kjøpe meg en trådløs router, men jeg vet ikke hvilken. Det trådløse nettverket skal bare brukes til ting som Wii, iPod Touch, altså ingen PC-er. Jeg er ikke opptatt av at hastigheten skal være høy på det trådløse. Det jeg er opptatt av er at det trådløse nettverket skal på INGEN måte forstyrre ytelsen til selve routeren (altså wired). Jeg har erfaringer med at det har blitt lavere ytelse på nettverket når jeg har trådløs. Så derfor vil jeg ha en vanlig router, med wireless. Og ikke en wireless router, men skal fortsatt ha en wireless router Lenke til kommentar
twhoffma Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg en trådløs router, men jeg vet ikke hvilken. Det trådløse nettverket skal bare brukes til ting som Wii, iPod Touch, altså ingen PC-er. Jeg er ikke opptatt av at hastigheten skal være høy på det trådløse. Det jeg er opptatt av er at det trådløse nettverket skal på INGEN måte forstyrre ytelsen til selve routeren (altså wired). Jeg har erfaringer med at det har blitt lavere ytelse på nettverket når jeg har trådløs. Så derfor vil jeg ha en vanlig router, med wireless. Og ikke en wireless router, men skal fortsatt ha en wireless router Skjønte ikke helt det siste - men et safe bet er gjerne de som man evnt. kan flashe med xwrt/openwrt. F.eks. Asus WL-500G - billig og bra. Jeg har forøvrig ikke merket meg ytelsestap ved bruk av wireless og wired samtidig. //Torgeir Endret 11. november 2007 av twhoffma Lenke til kommentar
Nator Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Anbefaler D-Link DIR-655 Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Anbefaler D-Link DIR-655 Jeg har den, og jeg kan ikke fordra hvor utrolig dårlig den er til å fordele nettet. Hvis det sitter fire på det trådløse nettet samtidig er det nesten umulig for meg å surfe. Ut ifra mine erfaringer skjønner jeg ikke hvrfor den har fått så bra kritikk, mulig min er defekt. Og jeg trenger ikke et så sterkt trådløst nettverk til bare bruk av Wii og iPod. Det blir for dyrt. Endret 11. november 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Hei! Jeg skal kjøpe meg en trådløs router, men jeg vet ikke hvilken. Det trådløse nettverket skal bare brukes til ting som Wii, iPod Touch, altså ingen PC-er. Jeg er ikke opptatt av at hastigheten skal være høy på det trådløse. Det jeg er opptatt av er at det trådløse nettverket skal på INGEN måte forstyrre ytelsen til selve routeren (altså wired). Jeg har erfaringer med at det har blitt lavere ytelse på nettverket når jeg har trådløs. Så derfor vil jeg ha en vanlig router, med wireless. Og ikke en wireless router, men skal fortsatt ha en wireless router Skjønte ikke helt det siste - men et safe bet er gjerne de som man evnt. kan flashe med xwrt/openwrt. F.eks. Asus WL-500G - billig og bra. Jeg har forøvrig ikke merket meg ytelsestap ved bruk av wireless og wired samtidig. //Torgeir Hva vil "kan flashe med xwrt/openwrt" si? Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Anbefaler linksys WRT54GL veldig stabil og mange instillinger med 3.parts firmware f. eks dd-wrt har selv brukt den nå i 3 år uten noen problemer Lenke til kommentar
Nator Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 What Stinmaker said. Billig og bra alternativ. Go for it. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Anbefaler linksys WRT54GL veldig stabil og mange instillinger med 3.parts firmware f. eks dd-wrthar selv brukt den nå i 3 år uten noen problemer Takk for hjelpen! Da blir det Linksys : ) Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Anbefaler linksys WRT54GL veldig stabil og mange instillinger med 3.parts firmware f. eks dd-wrthar selv brukt den nå i 3 år uten noen problemer Støtter denne. Utover at det er utrolig mange innstillinger på den (med DD-WRT) så er den utrolig stabil. Hadde en oppetid på ~190 dager (samme antall dager som siden jeg flashet routeren) eller noe slik før kontakten ble dratt ut av veggen på min. På den tiden hadde jeg ikke hatt en eneste feil med nettverket på grunn av routeren. I tillegg er den jo billig i forhold til mye annet. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Bare pass på å kjøp wrt54gL! Det finnes en som heter wrt54g og ser dønn lik ut, men den nye v5 er helt latterlig dårlig. v1-4 holdt meeeget høy kvalitet, men på den siste versjonen så bytta dem til billigere komponenter og ruinerte en serie med legendariske routere Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Noen som vet om denne rutern dere anbefaler funker trådløst med Xbox 360 sin wireless? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Såvidt jeg vet har det ikke så mye å si hvilken router du har, men hvilken kryptering du bruker. Jeg har selv en ps3 jeg har koblet til min wrt54g (den elendige driten som nå er bytta ut med 350n) og det fungerte bare jeg brukte wpa, og ikke wpa2 kryptering. Tipper det er det samme med xbox uten at jeg har testa det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå