dahwan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jeg noen få problemer med å lage table i visual studio. I design view valgte jeg Layout->insert table. Det jeg vil vite om den table'n er: 1: Hvordan kan jeg ha to columns i en rekke og fem i en annen rekke. Altså; hvordan kan jeg ha flere columns i en rekke enn en annen, eller flere rows i en column enn i en annen? 2: Jeg vil ha en table med en column øverst, to columns i midta og en columns nederst. I den øverste "td" vil jeg ha et bilde. I den nederste column vil jeg ha det samme bildet opp ned. I midta til venstre vil jeg ha en lang strek, og i midta til høyre vil jeg ha tekst. Vanskelig å forstå hva jeg mener men her er et bilde: Så vil jeg at jo mer tekst jeg legger i den helt svarte cellen så strekker den midterste raden seg nedover og blir høyere og høyere. Altså må bildet midterst til venstre være 1px høy og strekke seg eller repetere seg oppover. Dette blir ganske stilig, men hvordan gjør jeg det? 3: Samme hva jeg gjør (padding = 0, margins = 0, borders = 0) så har en <td> maaaasse plass. Jeg har en table cell som skal være 800x120px med et bilde inni som også er 800x120px . Men likevell ligger bildet midt inni table cellen med masse plass rundt seg. Selv om jeg gjør table cellen til 10x10px så er det masse plass rundt bildet og table cellen blir ikke engang mindre! Jeg blir så sinnsykt frustrert over slikt! 4: Det hadde også vært ganske artig å vite hvordan jeg får en table (hvis hele siden min er en table) til å forbli i midta av sida. "Centered" med andre ord. Takk på forhånd for all hjelp EDIT: Løste problem nr. 2 : merge cells Endret 11. november 2007 av dahwan Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det er noe alvorlig dritt med VS, altså. Når ble dette 30 piksler?? Fck Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Drop tabeller!! Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Bare et interessespørsmål, mente du det som "gi opp", eller som "tabeller suger"? Jeg vil ha siden min midtstilt og jeg trenger et "rutenett" til å designe siden min. har du et bedre forslag? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) For å få siden din midtstilt med css kan du gjøre slik: * {margin: 0 auto;} Endret 12. november 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Bruk div's.. om du ønsker ha det visuellt under "design prosessen" bruker du bare div { border: 1px dashed blue; } Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Men f.eks denne siden her er vell bygd av tables? (www.diskusjon.no) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 * {margin: 0 auto;} Dette vil midtstille alle elementer på siden. Når man vil midtstille en side vil man som regel bare midstille elementet (ofte en div) som inneholder hele siden. Så det blir mer korrekt med denne koden. #elementid {margin:0 auto;} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå