Gå til innhold

Problem med table i Visual studio

Anbefalte innlegg

Jeg noen få problemer med å lage table i visual studio.

I design view valgte jeg Layout->insert table.

Det jeg vil vite om den table'n er:

• 1: Hvordan kan jeg ha to columns i en rekke og fem i en annen rekke. Altså; hvordan kan jeg ha flere columns i en rekke enn en annen, eller flere rows i en column enn i en annen?
  • 2: Jeg vil ha en table med en column øverst, to columns i midta og en columns nederst. I den øverste "td" vil jeg ha et bilde. I den nederste column vil jeg ha det samme bildet opp ned. I midta til venstre vil jeg ha en lang strek, og i midta til høyre vil jeg ha tekst. Vanskelig å forstå hva jeg mener men her er et bilde: Table_demo.jpg
    Så vil jeg at jo mer tekst jeg legger i den helt svarte cellen så strekker den midterste raden seg nedover og blir høyere og høyere. Altså må bildet midterst til venstre være 1px høy og strekke seg eller repetere seg oppover. Dette blir ganske stilig, men hvordan gjør jeg det?
  • 3: Samme hva jeg gjør (padding = 0, margins = 0, borders = 0) så har en <td> maaaasse plass. Jeg har en table cell som skal være 800x120px med et bilde inni som også er 800x120px . Men likevell ligger bildet midt inni table cellen med masse plass rundt seg. Selv om jeg gjør table cellen til 10x10px så er det masse plass rundt bildet og table cellen blir ikke engang mindre! Jeg blir så sinnsykt frustrert over slikt!
  • 4: Det hadde også vært ganske artig å vite hvordan jeg får en table (hvis hele siden min er en table) til å forbli i midta av sida. "Centered" med andre ord.

Takk på forhånd for all hjelp

EDIT: Løste problem nr. 2 : merge cells

Endret av dahwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...