MacManus Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg har lyst å oppgradere PC-en min, og da tenkte jeg at jeg kunne få solgt de gamle komponentene for å budsjettere den nye. Jeg vil selge følgende: Hovedkort - Abit KV8-MAX3 (AMD hovedkort med socket 754)- snart 4 år pris ny: 1300,- CPU - AMD Athlon 64 3000+ -------------------------------------- snart 4 år pris ny: ca 2000,- Minne - Kingston HyperX PC3200 2Gb (dette er bare 4mnd gammelt) <-- pris ny: 1500,- Skjermkort - POV Geforce 6800 Ultra ---------------------------- snart 3 år pris ny: 5000,- + Jeg har en "gammel" PSU, NorthQ på 400W, kjøpt sammen med HK og CPU, kostet 800kr Har et gammelt thermaltake kabinett (og 4 år) som jeg aldri bruker, og kunne kanskje solgt vannkjølingen i tillegg (Big Water). Jeg syns jeg burde klare å få et sted mellom 3-4000kr, iogmed at det kostet nesten 11.000,- nytt. Men det er jo vel og merke noen år nå, så kan ikke regne med å få så altfor mye. Vet at dette ikke er bruktmarked, men tar sjansen.Hvis noen er interessert, gi en lyd. Skal i tillegg oppgradere de komponentene jeg vil selge, altså nytt HK, cpu, ram og skjermkort. PC-en skal være en grei allrounder, men trenger mye cpu kraft. Har egentlig bestemt meg for hovedkort (intel socket 775) så cpu blir enten en core 2 duo eller en quad. Jeg bruker PC-en mye til HD-filmer i 1080p, som krever en del. Den jeg har nå, klarer ikke 1080p, kun 720p og det er til nøds. Men problemet er minne og skjermkort. Har vurdert HD 2600 XT for hd-filmene, men har lyst ha muligheten til å spille også. Er det beste valget 8800GTS da kanskje? Vil ikke bruke like mye på skjermkort igjen, var ikke helt verdt det syns jeg. Minne kan være både DDR2 og DDR3. Budsjett for ny må være under 6000kr. Hovedkortet koster 900kr, så det vil si ca 5000kr igjen til cpu, minne og skjermkort. Tar imot alle forslag med takk. Mvh MacManus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg