Moderat Bruker Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Musen er ikke mer enn ca 3 aar gammel og ny begynner hoeyere museknapp og svikte - i denne forstand - Maa trykke reltaivt hardt for en plutselig respons hvis knappen ikke er brukt paa f eks mer enn 10 sekunder. Raske og paafoelgende trykk etter dette foerste harde trykket oppleves som normalt. Vet ikke om forklaringen er god men den er naa helt haaploes aa bruke i spill. Noen som har hatt lignende erfaringer? Kan musen aapnes for aa evt. mekke litt selv? Har ikke sett noen skruehull eller andre anordninger for dette. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Den kan åpnes, og skruehullene er under "putene" på undersida av musa. Det kan kanskje fikses, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 For å seie det slik så skadar det vel i alle fall ikkje å prøve - får du ikkje fiksa det må du uansett ha ny mus, så eg kan ikkje sjå at du har noko å tape på å prøve deg på ein hobbyreparasjon. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg opererte min mx510 her forleden. Skrudde ut 3 skruer og fikk delt den i to. For min del trengte jeg bare å tørke rundt knappene så ble den god som ny igjen. Var vel 4-5 forskjellige uhell på div fester med forskjellig fludium som ble seigt og fikk knappen til å henge seg opp. OBS! Ved all hobbymekking og brutt forsegling faller all garanti osv bort. Hadde jeg bare fått kjøpt nye "føtter" på min så er den back in business. BTW; Skruene er ikke under føttene. De er under de klistremerkene under musa. Er to foran og en bak. Bare kjenn etter så finner du hullene. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg opererte min mx510 her forleden. Skrudde ut 3 skruer og fikk delt den i to. For min del trengte jeg bare å tørke rundt knappene så ble den god som ny igjen. Var vel 4-5 forskjellige uhell på div fester med forskjellig fludium som ble seigt og fikk knappen til å henge seg opp. OBS! Ved all hobbymekking og brutt forsegling faller all garanti osv bort. Hadde jeg bare fått kjøpt nye "føtter" på min så er den back in business. BTW; Skruene er ikke under føttene. De er under de klistremerkene under musa. Er to foran og en bak. Bare kjenn etter så finner du hullene. Takk for det - kjenner skruene saa vil proeve meg paa en liten disseksjon senere i dag - Mx510 er jo en fortreffelig gamingmouse! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Å åpne en såpass "gammel" mus er ikke noe stress, og jeg vil anbefale å gjøre det i ny og ne. Greit å renske opp skit og lort som befinner seg inni der. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Å åpne en såpass "gammel" mus er ikke noe stress, og jeg vil anbefale å gjøre det i ny og ne. Greit å renske opp skit og lort som befinner seg inni der. Det var no som svarte...plutselig ble det litt stress alikevel Aapnet greit nok men saa plutselig sitter jeg der med en fjaer i handa (BESKRIVELSE: Rett ut med hake - spiral - rett ut med hake, ca 2 cm lang/bred) - og har ikke peiling paa hvor den kommer i fra. Vel aa merke saa er det ikke den som sitter (under panseret vel og merke) fra scrollehjulet og linket til venstre museknapp-sensor. Noen som kan forklare meg saann ca hvor fjaera hoerer hjemme? Og hvordan faar man best fjernet den sticky overflata etter aa ha tatt av klistremerkene for aa komme til skruene? Takk igjen Endret 13. november 2007 av maypenray Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Under 3 år? og over 300 kr når den blei kjøpt som ny? Da har du jo kjøpsloven i ryggen! RMA it! Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Under 3 år? og over 300 kr når den blei kjøpt som ny? Da har du jo kjøpsloven i ryggen! RMA it! Er vel ikke saa mye garanti aa hente naa lengre etter at den naa allerede er dissikert og klistremerkene under er fjernet... - saa var det den fjaera da? Noen som kan si noe om hvor den hoerer hjemme? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Har ikke åpnet noen Logitechmus med det designet (MX510/518/700/900, G5/7), så jeg er ikke sikker, men jeg mistenker at det har noe med scrollehjulet å gjøre. Endret 13. november 2007 av OML Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Den er til scrollen. Den skal med en liten slags bøyle inni hjulet for at du skal kjenne at det "hakker" når du scroller. Min falt også ut, og jeg fikk nok klemt den sammen litt, for hjulet ble litt slappere i fisken etter operasjonen. Men det er vel bare å skru den opp og dra den ut igjen om jeg gidder.... Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Den er til scrollen. Den skal med en liten slags bøyle inni hjulet for at du skal kjenne at det "hakker" når du scroller. Min falt også ut, og jeg fikk nok klemt den sammen litt, for hjulet ble litt slappere i fisken etter operasjonen. Men det er vel bare å skru den opp og dra den ut igjen om jeg gidder.... Tusen takk for tipset ognomm. Naar du sier det saa er hjulet slappere - saa naa blir det letter aa fikse naar omraadet er lokalisert. mpr Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Svarte fankan - Har naa investigert i en halv time uten aa finne ut hvor fjaera - som beskrevet lengre opp i traaden - skal plasseres. Den fjaera dere refererer til er den paa hoeyere siden av musehjulet med en litt rarere fasong - det er denne som gjoer at hjulet s-c-r-o-l-l-e-r. Ny info imoeteses med stor takk maypenray Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Faen. Her har jeg tatt frem penn og papir, for å tegne og forklare, så går scanneren til helvete. Typisk. Uansett: Er det en sånn fjær? I så fall ser du hvor den sitter på kula der. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Faen. Her har jeg tatt frem penn og papir, for å tegne og forklare, så går scanneren til helvete. Typisk. Uansett: Er det en sånn fjær? I så fall ser du hvor den sitter på kula der. OML - You saved my day! Ikke bare gikk fjaera paa som en lek - fikk jaggu fiksa det initielle problemet ogsaa - tror jeg Beklager det med printern din Hvordan faar jeg best fjernet det klebrige belegget som er igjen etter at jeg fjernet klistremerkene for aa komme til skruene? Slik som det er naa sa er den rommets nye rengjoeringsmaskin..... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Scanneren, ikke skriveren, men uansett. Ikke noen stor sak, kan hende det bare er driverproblem. Angående klisteret kan du prøve å skrape det av med et flatjern, kanskje væte det litt (dryppe på en dråpe vann eller to, bare pass på å ikke få det inn i musa!). Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Scanneren, ikke skriveren, men uansett. Ikke noen stor sak, kan hende det bare er driverproblem. Angående klisteret kan du prøve å skrape det av med et flatjern, kanskje væte det litt (dryppe på en dråpe vann eller to, bare pass på å ikke få det inn i musa!). halleluhja I'm not worthy Haaper uanset du faar fikset printern din Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 sender du inn din mx510 til logitechs kontor, får du en mx518 gratis. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 sender du inn din mx510 til logitechs kontor, får du en mx518 gratis. Mener du det? Er mx518 en like bra gaming-mouse? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 MX518 er en enda bedre gamingmus. Hvorfor, spør du? Jo, fordi den har akkurat samme design og bedre optikk på underlagsleseren (mener jeg å huske). Ellers er de helt like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå