AudiFan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg kjøpte nye frontlykter her om dagen, men de er ikke E-merket. Får jeg godkjent bilen? evnt. hva må jeg gjøre? Jeg har montert lyktene, men har jeg lov til det? hva skal jeg gjøre? Rett meg opp hvis jeg tar feil: Hvis lyktene ikke er E-merket betyr det at de ikke er godkjente? Og ulovlig å bruke dem? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ulovlig å bruke de på offentlig vei. Undersøker de lyktene dine i teknisk kontroll får du mangellapp. Møter du til eu-kontroll med disse lyktene får du ikke godkjent bilen. Det er akkurat som å stille med senkesett som ikke står i vognkort. Endret 11. november 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ulovlig å bruke de på offentlig vei. Undersøker de lyktene dine i teknisk kontroll får du mangellapp. Møter du til eu-kontroll med disse lyktene får du ikke godkjent bilen. Det er akkurat som å stille med senkesett som ikke står i vognkort. :O alle lyktene som jeg fant til min bil er ikke E-merket, vet du/dere om noen nettsider der de selger lykter som er E-Merket? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 :O alle lyktene som jeg fant til min bil er ikke E-merket, vet du/dere om noen nettsider der de selger lykter som er E-Merket? Hva slags bil er det snakk om? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Audi, tipper en svart en:P Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ta det rolig, dem sjekker selvfølgelig ikke alt på bilen din. Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det er snakk om en Toyota Carina E 1996 modell 2.0TD, lyseblå farge, bilen er HELT orginal. Derfor hadde jeg tenkt å bytte front lykter og baklykter. Kjøpte disse baklyktene: http://www.astina.dk/product_info.php?cPat...roducts_id=3592 Er det lett å se om det er E-merket eller ikke? Hvis jeg blir stoppet i en kontroll ossen skal de vite at mine lykter ikke er E-merket? -> Ja jeg heter AudiFan, men det betyr ikke at jeg har råd til en Takk for svar Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Må ikke nødvendigvis være E-merket - kan være merket med andre tilsvarende merkinger som SAE/DOT, men om det ikke er noen form for godkjenning på de stiller du vel dårlig ja. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 E-merket står på støpt i glasset på lykta, hvis du ser på de orginale er det helt sikkert ett slikt merke på dem. Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Har lett masse på nettet men finner ikke en eneste lykt til Carina E med E-Merke. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Så lenge det viker og lysbildet ikke er helt på jordet så tviler jeg på at noen gidder å sjekke om lykta er e-merket. Men teoretisk sett er det forbudt... Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Så lenge det viker og lysbildet ikke er helt på jordet så tviler jeg på at noen gidder å sjekke om lykta er e-merket. Men teoretisk sett er det forbudt... Jeg skal sende lyktene tilbake imorra, fikk email for 5 min siden at jeg kan levere lyktene tilbake dersom alle delene er på plass med pakken. Uten noen skader. Har sett på følgende sider uten å finne en eneste lykt med E merke: www.toyotaextreme.dk www.astina.dk www.bsbildeler.no www.superstyling.no www.czt.no Finner ikke lykter med E-merke, har brukt flere timer hva skal jeg gjøre? orginale lyktene er grusomme. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva med å sette på de du har kjøpt? Ser da helt greie ut de. Det er ikke sånn at politiet settes i kriseberedskap med en gang du monterer et par lykter uten e-merking... Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hva med å sette på de du har kjøpt? Ser da helt greie ut de. Det er ikke sånn at politiet settes i kriseberedskap med en gang du monterer et par lykter uten e-merking... bilen skal godkjennes i Februar. Men hva med frontlykter? kan det være farlig at de ikke er E-merket? Vil ikke at andre skal få mitt lys rett i øynene. Det går jo ann å justere lyktene da ellr...? Jeg beholder lyktene, når bilen skal godkjennes setter jeg på orginale lykter når den er godkjent skifter jeg tilbake igjen. Endret 11. november 2007 av AudiFan Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har orginal baklyktene på bilen din gult glass? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Har orginal baklyktene på bilen din gult glass? feil post. Sorry :S Endret 11. november 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Har orginal baklyktene på bilen din gult glass? De er gule ja (du kan si oransje). Hvorfor lurer du på dette? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Toyota har orginale baklys med hvite blinklys, mulig at du kan finne de (hos en høgger) på en carian e laget før 1995. Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Toyota har orginale baklys med hvite blinklys, mulig at du kan finne de (hos en høgger) på en carian e laget før 1995. Ja, det er sant...men jeg har lyst på 'Crystal' lykter, de er deilige å se på og glinser Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 du får svi inn et lite E-merke i dem, det ville jeg har gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå