Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke E-Merket lykter - får jeg godkjent bilen?

AudiFan

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nye frontlykter her om dagen, men de er ikke E-merket. Får jeg godkjent bilen? evnt. hva må jeg gjøre?

Jeg har montert lyktene, men har jeg lov til det? hva skal jeg gjøre?

Rett meg opp hvis jeg tar feil: Hvis lyktene ikke er E-merket betyr det at de ikke er godkjente? Og ulovlig å bruke dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulovlig å bruke de på offentlig vei. Undersøker de lyktene dine i teknisk kontroll får du mangellapp. Møter du til eu-kontroll med disse lyktene får du ikke godkjent bilen.

Det er akkurat som å stille med senkesett som ikke står i vognkort.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Ulovlig å bruke de på offentlig vei. Undersøker de lyktene dine i teknisk kontroll får du mangellapp. Møter du til eu-kontroll med disse lyktene får du ikke godkjent bilen.

Det er akkurat som å stille med senkesett som ikke står i vognkort.

:O alle lyktene som jeg fant til min bil er ikke E-merket, vet du/dere om noen nettsider der de selger lykter som er E-Merket?

Lenke til kommentar

Det er snakk om en Toyota Carina E 1996 modell 2.0TD, lyseblå farge, bilen er HELT orginal. Derfor hadde jeg tenkt å bytte front lykter og baklykter.

Kjøpte disse baklyktene: http://www.astina.dk/product_info.php?cPat...roducts_id=3592

Er det lett å se om det er E-merket eller ikke? Hvis jeg blir stoppet i en kontroll ossen skal de vite at mine lykter ikke er E-merket?

-> Ja jeg heter AudiFan, men det betyr ikke at jeg har råd til en :D

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Så lenge det viker og lysbildet ikke er helt på jordet så tviler jeg på at noen gidder å sjekke om lykta er e-merket. Men teoretisk sett er det forbudt...

Jeg skal sende lyktene tilbake imorra, fikk email for 5 min siden at jeg kan levere lyktene tilbake dersom alle delene er på plass med pakken. Uten noen skader.

Har sett på følgende sider uten å finne en eneste lykt med E merke:

www.toyotaextreme.dk www.astina.dk www.bsbildeler.no www.superstyling.no www.czt.no

Finner ikke lykter med E-merke, har brukt flere timer :( hva skal jeg gjøre? orginale lyktene er grusomme.

Lenke til kommentar
Hva med å sette på de du har kjøpt? Ser da helt greie ut de.

Det er ikke sånn at politiet settes i kriseberedskap med en gang du monterer et par lykter uten e-merking...

bilen skal godkjennes i Februar.

Men hva med frontlykter? kan det være farlig at de ikke er E-merket? Vil ikke at andre skal få mitt lys rett i øynene. Det går jo ann å justere lyktene da :) ellr...?

Jeg beholder lyktene, når bilen skal godkjennes setter jeg på orginale lykter :) når den er godkjent skifter jeg tilbake igjen.

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...