Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ute etter stillegående kabinett med god kjøling, trenger tips

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart (etter nyttår) kjøpe meg ny spill-PC, og begynner i disse tider å rekognosere terrenget litt. Hva kabinett angår, så er jeg ute etter et som både kjøler godt (planlegger SLI/Crossfire) og er god på støydemping. Sistnevnte gjelder spesielt harddisker, ettersom jeg planlegger å kjøre to 74 GB Raptor i RAID0 (jeg har én nå uten støydemping, og den bråker ganske mye).

Jeg har lest Hardware.nos test Åtte kabinetter, og har sett meg ut Antec Nine Hundred derfra. Den har veldig god kjøling, men ikke støydemping til harddisker. Støydemping må i så fall skaffes utenom. Jeg har også letet litt rundt på forumet og nettet, og har funnet Antec SOLO. Denne har meget god harddiskdemping, men kun én inkludert vifte (120 mm bak).

Pris

Jeg vil helst ikke over tusenlappen. Jeg skal tross alt ha strømforsyning i tillegg. :p

Plass

Jeg kommer til å ha totalt fire harddisker i den dersom jeg går for RAID0-oppsettet nevnt over (jeg har to andre disker også), og jeg skal ha ett optisk drev. Jeg kommer også til å kjøre SLI/Crossfire og i tillegg ha et dedikert lydkort. Sistnevnte kommer dog kanskje mer an på hovedkortet?

Støy

Som nevnt vil jeg ha det stille. Dette gjelder mest harddisker; jeg kommer til å gå for støysvake løsninger på PSU og CPU, og kanskje GPU også.

Utseende

Helst svart, men ikke så viktig. Jeg har for øvrig ikke så mye til overs for frontdører, som jo må åpnes hver gang jeg skal ha inn/ut en CD.

====================

Tror det var det meste. Jeg er altså ute etter flere tips, og gjerne kommentarer til kandidatene jeg har satt opp. Det optimale hadde vel vært en kombinasjon av Nine Hundred sitt kjølesystem og SOLO sin harddiskdemping. Går det an å kjøpe god harddiskdemping utenom? I så fall er jo Nine Hundred en verdig kandidat.

Jeg takker stort for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hum.

Kom nettopp til å tenke på at jeg kan jo fint gå for O-ring-løsningen når det kommer til harddisker. Ankepunktet mitt hittil har vært at harddiskene da må opp på 5,25"-brønnene, og der er det nesten aldri vifter. Men Antec Nine Hundred har ifølge spesifikasjonene i testen to medfølgende vifter i front, og den kan ha tre, seks eller ni 5,25"-brønner (jeg har oppfattet det slik at det er to modulære 3,5"-holdere som kan fjernes etter behov), og da kan jeg fint montere fire harddisker (i alle fall de tre mest aktive) i 5,25"-brønner innenfor vifteområdet i front.

Er det noen som har kommentarer på denne planen?

Edit: Jeg så nå at viftene i front er festet på 3,5''-brønnene, og dersom jeg fjerner dem, så mister jeg viftene i front. Bummer. :hmm:Er det skadelig for harddisker om de monteres vertikalt, ved hjelp av nevnte O-ringer? Om de monteres vertikalt kan jeg jo kanskje få dem inn i 3,5''-brønnene likevel... Nei, det kan jeg visst ikke.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Eg er godt fornøyd med både kjøling og lydnivå i mitt p182. Einaste minus er plastikinfesting av sidedør, litt trangt i nedarste rommet når ein har fult med disker der, og at det er litt liten klaring mellom hk-plate og høgre sidedør. Men sjølv med dei nevnte minus, så er eg meir fornøgd med p182, enn eg er med mitt lian-li pc-v1200 og Chiftec dragon

Lenke til kommentar

Hiver meg på anbefalingen av Antec P182. Ser det er flere og flere her som velger dette kabinettet og de har ikke angret et sekund. Noen klager og plastikkfølelsen i kabinettet; Det kan jeg ikke kjenne meg igjen i. Løsningene er solide, de er laget for at kabinettet skal være stillegående og fange så mye støy som overhodet mulig. Absolutt et godt kjøp.

Dog er kabinettet tungt og ikke noe man burde dra med seg på LAN hver 3.helg ;) Med mindre man er like sterk som pippi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...