Gå til innhold

TV-Out Driverne mine vil ikke virke lenger (GF3). Ka e galt?

brsseb

Anbefalte innlegg

Heisan

Har et GF3 Ti200 64mb fra MSI, med drivere: 40.7x, TV-out/in (S-Video) Alt funker fint...uten om TV-out driverne. I kontrolpanel. devicemanager er det et gult uttropstegn og hver gang jeg prøver å installere tv driverne får jeg alltid en "device error 10" - (noe problemer med å starte enheten). Har hatt TV-out på makinen før, men nå vil det altså ikke starte, verken på WinXP eller Win98SE (har begge inne).

Er det noen 3rd party drivere eller noe annet jeg kan bruke istedet? Har prøvd flere ulike nvidia drivere enn 40.72 og ingenting hjelper.

noen som har en ide?

Anyway, i devicemanager er d 4 enheter relatert til TV-driverne:

- nVidia WDM A/V Crossbar

- nVidia WDM TVAudio Crossbar

- nVidia WDM TVTuner

- nVidia WDM Video Capture (Universal) (DET ER DENNE SOM HAR "!" på seg og nekter å starte)

XP2000+

512 PC2100 DDR

MSI K7T266APro2

MSI GF3Ti200, 64DDR

16xDVD, 48x24x48 brenner

Creative Live 5.1 m/Creative 4.1 anlegg

brsseb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TV-out drivere?! Hm... Har et Creative GeForce ti200 og det funker helt fint med 40.72 og seff Tv-Tool!  :woot:

Vel, med kortet fulgte den vanlige driverpakken + et sett drivere som angikk TV-out/Svideo greien. Uten å få installert d, virker ikke TV-uttakene slik eg har forstått d.

Men betyr d at jeg ikke trenger drivere i d hele tatt? (foruten standard nvidia drivere?)

Lenke til kommentar
TV-out drivere?! Hm... Har et Creative GeForce ti200 og det funker helt fint med 40.72 og seff Tv-Tool!  :woot:

Vel, med kortet fulgte den vanlige driverpakken + et sett drivere som angikk TV-out/Svideo greien. Uten å få installert d, virker ikke TV-uttakene slik eg har forstått d.

Men betyr d at jeg ikke trenger drivere i d hele tatt? (foruten standard nvidia drivere?)

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke egne drivere til tv-utgangen. Mitt skjermkort registrerte ikke tv'en, men ved hjelp av Tv-Tool har jeg nå sett timesvis av filmer på go' skjermen :) Last ned prøve-versjonen fra linken så ser du om det vil fungere for deg også. Installér Detonator 40.72 før du installerer Tv-Tool.

P.S. Vet ikke om det har noe å si, men det er s-video du snakker om, ikke sant?

Lenke til kommentar
Heisan

Har et GF3 Ti200 64mb fra MSI, med drivere: 40.7x, TV-out/in (S-Video) Alt funker fint...uten om TV-out driverne. I kontrolpanel. devicemanager er det et gult uttropstegn og hver gang jeg prøver å installere tv driverne får jeg alltid en "device error 10" - (noe problemer med å starte enheten). Har hatt TV-out på makinen før, men nå vil det altså ikke starte, verken på WinXP eller Win98SE (har begge inne).

Er det noen 3rd party drivere eller noe annet jeg kan bruke istedet? Har prøvd flere ulike nvidia drivere enn 40.72 og ingenting hjelper.

noen som har en ide?

Anyway, i devicemanager er d 4 enheter relatert til TV-driverne:

- nVidia WDM A/V Crossbar

- nVidia WDM TVAudio Crossbar

- nVidia WDM TVTuner

- nVidia WDM Video Capture (Universal) (DET ER DENNE SOM HAR "!" på seg og nekter å starte)

XP2000+

512 PC2100 DDR

MSI K7T266APro2

MSI GF3Ti200, 64DDR

16xDVD, 48x24x48 brenner

Creative Live 5.1 m/Creative 4.1 anlegg

brsseb

Har hatt lignende probz selv. Årsak;

Hadde installert WDM Capture drivere fra ASUS, og resten fra NVIDIA.

Hvis det stemmer at du har drivere fra flere hold, Hold deg til en "leverandør" enten Nvidia, eller ASUS(hvis det er et ASUS kort da, seff...)

Lenke til kommentar

Vel, egentlig har eg lyst te å koble opp filmkameraet mitt til PCen og redigere film der. Har gjort d en gang før, da driverne fungerte. Men uten de driverne får eg bare svart skjerm og ikke noe bilde

Kan eg bruke TVTool te dette også?

brsseb

Lenke til kommentar

For å vere mer presis: eg vil koble opp TVkameratet mitt te PCen for å ta opp film og redigere d der, ved å bruke S-Video pluggen:

MEN for å kunne bruke d, må eg, Slik eg har forstått d, installere d som kalles "NVIDIA WDM Capture Drivers". D e en pakke bestående av de 4 devicene som eg listet i første post. Og altså er d den siste på listen som ikke fungerer.

Uten disse driverne får jeg bare svart skjerm i videoopptaksprogrammet mitt, og jeg skjønner ikke koffor de driverne ikke vil fungere. Har prøvd ulike versjoner av dem uten hell.

Så er d noen som vet ka som e probleme? Noen som vet noen ekstra drivere jeg kan bruke?

brsseb

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har TV inn på S-video ut/inngangen din? Jeg har også TI200 kort, men det har ikke S-video inn.

Du trenger ikke WDM- driverne for å se på TV'en ved hjelp av S-video ut. Jeg sletta dem fordi jeg fikk samme leif i device manageren min... (Det ser ikke bra ut med store stygge gule utropstegn :-) )

PS: Er det noen som får bilde på både monitor og TV-skjermen (ved hjelp av s-video utgangen) samtidig med et Gainward TI200- kort? Jeg har skikkelig sliti med det der. Får kun bilde på en av delene. Og Pc'en står i et annet rom enn TV'en. En skikkelig utfordring å bytte bilde fra TV'en tilbake til PC'en... ;-) )

Lenke til kommentar

Har 3 plugger bak på kortet (foruten VGA), S-Video in (svart), S-Video ut (svart) og AV-Out (gul jack-greie).

Har altså fått koblet videokameraet til PCen min før (da WDM Capture driverne fungerte uten noe "Device cannot start" etter installasjon av driverne), og da fikk jeg se opptak jeg hadde tatt med kameraet på PCen og redigere video, etc.

Men nå funker d altså ikke. Har win98 inne også, samme feil der. Så det er ikke WINXP som lager bråk.

D eneste jeg kanskje kan komme på er at jeg fikk med et sett med 3d briller (og derfor også et lite PCI kort som man kobler mellom GF kortet og skjermen....). Slik jeg har forstått d har d liten eller ingen innvirkning på selve 3d ytelsen på kortet (bortsett fra artifacts i 2d i veldig store oppløsninger, noe 1024-slaven jeg er aldri kommer borti uansett).

Så eg e litt rådvill her, noen som har løst dette? Er d noe vits i å putte inn noen ASUS capture drivere eller noe?

brsseb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...