Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fileshare på internett


Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har prøvet forskjellige gratis programmer for å få tilgang fra jobben til min maskin hjemme.. men det får jeg ikke til..

Nå har jeg et program som heter wwwFileshare pro som vistnok skulle være meget enkelt (?)

Men det er det ikke !!

Jeg har gjort alt som jeg kan tenke meg..

-slått av brannmurer på pc og i router

-satt statisk ip på pc hjemme.

-port forward i router til pc`n hjemme

alt fungerer fint på hjemmenettverket, men ikke ut mot internett..

Kan det være noe jeg overser?

evt har dere et annet program å anbefale? ikke så dyre greiene.. det viktigst er at jeg og noen andre kan hente ut dokumenter som vi trenger.

 

PS:

Jeg bruker telenor.. Speedtouch 546T2 (ADSL2) etter denne er det kopplet en Linksys router WRT300N og på denne igjen en gigabyteswitch fra Cnet

Pc`n som jeg vil ha tilgang til er kopplet til switchen fra Cnet.. vet ikke om dette har noe å si.. ?

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det letteste er å legge inn Hamachi (google it) på de pcene du vil ha forbindelse mellom. Absolutt null stress å sette opp, og du får passordbeskyttede nettverk som alle pcene dine kan koble seg til.

 

Edit: For å utdype litt, Hamachi er virtuelt nettverk. Jobb-PC-en og hjemme-PC-en kommer til å tro at de er på samme lokalnettverk, og du kan dele filer på vanlig måte.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

ja jeg vurderte Hamachi, men da må jeg instalere den også på pc`n på jobb.. og det får jeg ikke lov til av nettverks adminstrator.. så jeg må ha noe som jeg kan komme inn på via internett explorer..

 

Har lastet ned gratis versjonen av Hamachi :) men det hjelper ikke stort pga strenge regler om instalasjon av ny software på pc`r på jobben..

 

PS: du vet ikke om det er mulig å starte / kjøre Hamachi via en usb penn? dvs slik at programmet kjører fra usb enheten?

Endret av okasin
Lenke til kommentar

Aner ikke om det går an å kjøre det fra en USB-penn, men er skeptisk. Om du ikke får lov å installere programmer på jobb-PC-en er mulighetene ganske begrenset, men kanskje du kan sette opp en FTP-server på hjemme-PC-en? Har ikke noe særlig erfaring med det selv, men du får google litt.

Lenke til kommentar
Du har satt opp port-forwarding i routeren sier du, men har du sjekket om modemet står i router- eller bridge-mode? Dersom routeren din har en privat IP-adresse på WAN-interfacet, betyr det at du har en router til i modemet...

 

 

he he thats it.. :) du har selvfølgelig helt rett.. nå er det oppe å går ja.. juuhooo !!

Takk så mye til deg Brickhead !! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...