okasin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hei ! Jeg har prøvet forskjellige gratis programmer for å få tilgang fra jobben til min maskin hjemme.. men det får jeg ikke til.. Nå har jeg et program som heter wwwFileshare pro som vistnok skulle være meget enkelt (?) Men det er det ikke !! Jeg har gjort alt som jeg kan tenke meg.. -slått av brannmurer på pc og i router -satt statisk ip på pc hjemme. -port forward i router til pc`n hjemme alt fungerer fint på hjemmenettverket, men ikke ut mot internett.. Kan det være noe jeg overser? evt har dere et annet program å anbefale? ikke så dyre greiene.. det viktigst er at jeg og noen andre kan hente ut dokumenter som vi trenger. PS: Jeg bruker telenor.. Speedtouch 546T2 (ADSL2) etter denne er det kopplet en Linksys router WRT300N og på denne igjen en gigabyteswitch fra Cnet Pc`n som jeg vil ha tilgang til er kopplet til switchen fra Cnet.. vet ikke om dette har noe å si.. ? Endret 11. november 2007 av okasin Lenke til kommentar
.V. Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Det letteste er å legge inn Hamachi (google it) på de pcene du vil ha forbindelse mellom. Absolutt null stress å sette opp, og du får passordbeskyttede nettverk som alle pcene dine kan koble seg til. Edit: For å utdype litt, Hamachi er virtuelt nettverk. Jobb-PC-en og hjemme-PC-en kommer til å tro at de er på samme lokalnettverk, og du kan dele filer på vanlig måte. Endret 11. november 2007 av E-Ton Lenke til kommentar
okasin Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) ja jeg vurderte Hamachi, men da må jeg instalere den også på pc`n på jobb.. og det får jeg ikke lov til av nettverks adminstrator.. så jeg må ha noe som jeg kan komme inn på via internett explorer.. Har lastet ned gratis versjonen av Hamachi men det hjelper ikke stort pga strenge regler om instalasjon av ny software på pc`r på jobben.. PS: du vet ikke om det er mulig å starte / kjøre Hamachi via en usb penn? dvs slik at programmet kjører fra usb enheten? Endret 11. november 2007 av okasin Lenke til kommentar
.V. Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Aner ikke om det går an å kjøre det fra en USB-penn, men er skeptisk. Om du ikke får lov å installere programmer på jobb-PC-en er mulighetene ganske begrenset, men kanskje du kan sette opp en FTP-server på hjemme-PC-en? Har ikke noe særlig erfaring med det selv, men du får google litt. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 FTP server blir nok det enkleste. Last ned GuildFTP, dette er helt gratis. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg har hatt veldig god erfaring med LogMeIn, du kan jo se på det. https://secure.logmein.com/home.asp?lang=no Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 skulle akkuratt til å si det www.logmein.com også legger du inn et programm på hjemme PC-en også kan du koble til fra browsern din. Funker i ie og firefox vet jeg. Bountyhunter Lenke til kommentar
okasin Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 men kan jeg laste ned filer med logmein ?? har prøvet det en gang.. riktignok en gratis versjon.. og da fikk jeg ikke lastet ned filer.. og desutten får jo da alle mine medarbeidere full tilgang til hele pc`n ! eller? har det kommet noe nytt.. hmm får sjekke det da Lenke til kommentar
maedox Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Her: http://www.intel.com/cd/ids/developer/asmo-na/eng/52484.htm Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du har satt opp port-forwarding i routeren sier du, men har du sjekket om modemet står i router- eller bridge-mode? Dersom routeren din har en privat IP-adresse på WAN-interfacet, betyr det at du har en router til i modemet... Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Du har satt opp port-forwarding i routeren sier du, men har du sjekket om modemet står i router- eller bridge-mode? Dersom routeren din har en privat IP-adresse på WAN-interfacet, betyr det at du har en router til i modemet... he he thats it.. du har selvfølgelig helt rett.. nå er det oppe å går ja.. juuhooo !! Takk så mye til deg Brickhead !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå