Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4

Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

1. 1. Primary

• AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

• Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

• Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

• Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

• Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18

Anbefalte innlegg

Hvorfor er den dustete G3'en halvauto egentlig? Sist jeg sjekket var det et våpen som klarte fullauto like bra som alle andre våpen i spillet... Teit "nerf" spør du meg.

Haha så sant så sant.. Den er jo fullauto i SP kampanjen. Fikk litt sjokk når jeg så det for å være ærlig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror også en god del som glemmer at man faktisk har lyd i spillet her, som er ganske avslørende, samt flair-trail (eller hva det heter) i magasinene som sporer opp de som skyter for mye. Så om man er så skytegal som enkelte påstår her i tråden, blir man også skutt rimelig kvikt på en nogenlunde god server.. Selv favoriserer jeg G3 (og M14) så skjønner ikke helt hvor noen får fra at P90 er et våpen "alle" bruker...

Hva som gjør at jeg liker HC så godt er vel at man ikke lenger kan buse frem som en idiot og gønne ned i hytt og gevær uten egentlig å drepe eller bli drept..

Når det kommer til down-sider ved HC er vel eneste jeg kan tenke på den dumme hit-indikatoren. De har jo tatt vekk alt sammen, hvorfor ikke denne også.. menmen.. kanskje en heldig fremtidig oppdatering gjør det mulig.. =)

P90 på hardcore har egentlig ikkje noko poeng. Du får dårligere aim enn diverse assault våpen. Og den trenger 2-3 skudd for og drepe nokon nett som alle dei andre våpenene. Foretrekker lett g3/m4 etter om eg vil ha semi eller full auto over p90.

Er vel egentlig eit spray and pray våpen som blir lite brukt. Ivertfall på min faste server.

Og for og støtte ditt poeng: Springer du fram på hardcore så er du død innen 2 sec.

Nå lurer eg bare på kvifor du seier g3(og m14)- G3 er jo klart bedre til hardcore?

Lenke til kommentar

Northern: det måtte isåfall vært en gammeldags m14, da den nyere m14 sopmod(som er i spillet) bare har semiauto

m14

m14.jpg

m14 sopmod

M14STAR.jpg

Litt flaut at vi fremdeles driver å bærer rundt på ett gevær med ett design som for amerikanerne var utdatert og erstattet på tidlig 70 tall, vi har den fremdeles ;)

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
*snip*

Nå lurer eg bare på kvifor du seier g3(og m14)- G3 er jo klart bedre til hardcore?

Tja, M14 er jo god på en måte i forhold til at du *alltid* bare trenger ett skudd i motsetning til G3 som i noen tilfeller trenger fler (mot perks antar jeg). Sånt sett er jo M14 genial, og i forhold til realisme angår så er jo rekylen det som evt ødelegger for våpenet. Men syns fortsatt den er et greit våpen da tilfellet faktisk er at den er like sterk som ei vanlig rifle imho..

Fordi amerikanerne suger...

Bruker helst kun frags jeg, så er jeg sånn nogenlunde sikker på at jeg ihvertfall spiller Modern Warfare, og ikke before warfare, det hadde vært dritt ass, ja

Gratulerer! :D Hater spammerne på CoD4 serverne.. Fører ingenting taktisk med seg, og du kan banne på at i fremtiden vil lagerne av spillet her mekke karta slik at den tullete nadespawm krigen i starten av hver runde blir en saga blott... *Glede seg*

Lenke til kommentar

MP5 w/Red Dot

USP .45

Bandolier

UAV Jammer

Extreme Conditioning

<3<3

Er det flere enn meg som synes spillet er veldig random til tider? Opplevde nettopp at en som ikke sikta på meg plutselig traff meg midt i skallen. Ble litt herm! Og det må garantert være minst 1-2 per server som bruker FragFX-kontrollern, noen ganger har dem sykt finjustert aiming på kort tid. :hrm:

Lenke til kommentar
MP5 w/Red Dot

USP .45

Bandolier

UAV Jammer

Extreme Conditioning

<3<3

Er det flere enn meg som synes spillet er veldig random til tider? Opplevde nettopp at en som ikke sikta på meg plutselig traff meg midt i skallen. Ble litt herm! Og det må garantert være minst 1-2 per server som bruker FragFX-kontrollern, noen ganger har dem sykt finjustert aiming på kort tid. :hrm:

Skyter du uten og og sikte (meiner då at du sikter med hjelp av crosshair) så er jo sprayen random. Så ja du kan få random headshot.

Lenke til kommentar

Noen gang tenkt på at det er folk som faktisk kan sikte med vanlig kontroller?

Lenke til kommentar

Synes det er meget dumt med slikt som FragFX, vil nesten kalle det juks.

Lenke til kommentar

At noen eier deg betyr ikke at de "jukser som du kaller det.

Du har heller ikek vurdert at det ikke er personen som du ser på KillCam som egentlig drepte deg?

Jeg mener, selvfølgelig drepte han deg, men hvem som helst annen kan jo ha skadet deg nok rett før han traff deg med ett tifeldig skudd slik at du døde. Det det da ser ut som på KillCam er at han sikter i bakken og treffer deg...

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Synes det er meget dumt med slikt som FragFX, vil nesten kalle det juks.

FragFX er for små horenoobs, ja, men det virker ut som at alle tror at dersom en klarer å sikte mot en kar på mindre enn 2 sek så er det aimbot og mus og hva enn som er. Det funker fint å sikte på en kontroll.

Lenke til kommentar
Buhu, go cry, Emo Kid.

At noen eier deg betyr ikke at de "jukser som du kaller det.

Du har heller ikek vurdert at det ikke er personen som du ser på KillCam som egentlig drepte deg?

Jeg mener, selvfølgelig drepte han deg, men hvem som helst annen kan jo ha skadet deg nok rett før han traff deg med ett tifeldig skudd slik at du døde. Det det da ser ut som på KillCam er at han sikter i bakken og treffer deg...

Sa ikke at jeg blir konstant eid, har en grei KD ratio på 1,55 tror jeg. Ikke at det er særlig å skryte på seg, men uansett. Den episoden jeg skriver om først var at sikte til motstanderen var på en som var sidna meg, to/tre personer unna meg om jeg ska bruke den måleenheten. Synes det var litt pussig at et par av de skudda faktisk havna borte ved meg, er ganske sikker på det bare var oss tre der.

Noen gang tenkt på at det er folk som faktisk kan sikte med vanlig kontroller?

Tulling. Jeg har spilt FPS på pc lenge nok til å se hva som er mulig med mus, og spilt nokså lenge til å vite hva som er mulig med analog-stikker. Så rolig nå.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...