Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4


Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

  1. 1. Primary

    • AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

    • Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

    • Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

    • Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

    • Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18


Anbefalte innlegg

Det er høyst sannsynleg at du besvimer når du blir skutt i brystet når du har på deg kevlar. Om du ikkje gjer det har du nok nokre brukne ribbein, du vil iggja i bakken og bevega seg vil vær svært smertefullt. Men eg er enig i det du seier, det hadde nok vore ein moglegheit. Dog eg ikkje veit korleis dei skal kunna klara å implementera det i spelet.

Det er jo den muligheten og gi alle last stand. Men det hadde vore forferdelig kjiipt spør du meg...

en annen mulighet er å gi alle som ikke blir truffet i hode, last stand i HC avhengig av hvilket våpen man blir truffet med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, et spill er ikke realistisk, jeg spiller ikke CoD for å oppnå realisme, det hadde vært utrolig dumt, da CoD 4 på HC er LANGT fra realistisk, og spør du meg, er det mest for de som ikke har aim. CoD HC er ikke realistisk, og jeg er enig i utsagnet ditt om sniperen, poenget er at 70% av alle hardcorespillerne der ute løper rundt med P90 og Juggernaut og sprayer fra det sekundet de ser noen, til den eller den andre er død. Skulle hardcore vært så realistisk som man kan få det til med CoD skulle de fleste våpnene fått en helt syk rekyl, og det skulle ikke vært NOEN perks. Da kunne jeg vurdert å spille hardcore, men sånn som hardcore er per idag, er det stortsett for folket som har null aim, men liker å kalle seg gode og tøffe, for de, de spiller hardcore de.

 

 

 

Edit: Usj, voldsomt med pathos her..

Endret av Boff3n
Lenke til kommentar
Altså, et spill er ikke realistisk, jeg spiller ikke CoD for å oppnå realisme, det hadde vært utrolig dumt, da CoD 4 på HC er LANGT fra realistisk, og spør du meg, er det mest for de som ikke har aim. CoD HC er ikke realistisk, og jeg er enig i utsagnet ditt om sniperen, poenget er at 70% av alle hardcorespillerne der ute løper rundt med P90 og Juggernaut og sprayer fra det sekundet de ser noen, til den eller den andre er død. Skulle hardcore vært så realistisk som man kan få det til med CoD skulle de fleste våpnene fått en helt syk rekyl, og det skulle ikke vært NOEN perks. Da kunne jeg vurdert å spille hardcore, men sånn som hardcore er per idag, er det stortsett for folket som har null aim, men liker å kalle seg gode og tøffe, for de, de spiller hardcore de.

 

 

 

Edit: Usj, voldsomt med pathos her..

det var ikke snakk om å gjøre spillet til ren realisme, men å gjøre hardcore litt mer hardcore:P jeg spiller egentlig veldig lite hardcore fordi det er ikke så veldig hardcore. det er lettere å dø ja, men det er lettere å drepe også. nå har vel 80% av som spiller dårlig aim, men det høres ut som du har den beste aimen på mils omkrets.

Lenke til kommentar
Altså, et spill er ikke realistisk, jeg spiller ikke CoD for å oppnå realisme, det hadde vært utrolig dumt, da CoD 4 på HC er LANGT fra realistisk, og spør du meg, er det mest for de som ikke har aim. CoD HC er ikke realistisk, og jeg er enig i utsagnet ditt om sniperen, poenget er at 70% av alle hardcorespillerne der ute løper rundt med P90 og Juggernaut og sprayer fra det sekundet de ser noen, til den eller den andre er død. Skulle hardcore vært så realistisk som man kan få det til med CoD skulle de fleste våpnene fått en helt syk rekyl, og det skulle ikke vært NOEN perks. Da kunne jeg vurdert å spille hardcore, men sånn som hardcore er per idag, er det stortsett for folket som har null aim, men liker å kalle seg gode og tøffe, for de, de spiller hardcore de.

 

 

 

Edit: Usj, voldsomt med pathos her..

 

Skjønner ikke hvordan du klarer å syte så mye over hardcore? At du suger i hardcore betyr ikke at HC er for dem med dårlig aim. Dersom du har så latterlig god aim, så vinner du uansett. Fakta er at det er to forskjellige moduser som krever to forskjellige spillestiler. Classic er mer run-n-gun, mens hardcore krever mer forsiktighet. Det blir for dumt å påstå at HC krever null aim. Har du dårlig aim blir du eid uansett.

 

Kanskje "run-n-gun"-spillestilen ligger mer for deg, og du derfor er bedre i classic enn hardcore, men ta deg sammen da. Din påstand om at HC krever lite aim virker bare smått patetisk, Boff3n

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

når man "sprayer" med våpen i vanlig modus, er det behov for at flere enn ett skudd treffer målet, mens i hc holder det ofte med å spyle ut en haug av kuler i den rettningen man ser noe som ikke er en del av mappen og få beskjed om at du har drept noen. I tilleg har du greia med at folk ser stor sport i å drepe laget sitt enten med kuler, eller sin kjære martyrdom perk. Makten i å bestemme om kompisene dine dør eller lever blir faktisk for overveldene for mange der ute.

 

hardcore er ikke for meg, men sikkert fint og flott for alle som er hardcore.

Lenke til kommentar

Vannvittig mange ræva argumenter her, må jeg si, men samma faen. Hvis dere ikke liker HC, så la vær å spille det. Jeg spiller HC fordi jeg liker å spille uten hud, og fordi jeg vet jeg må være mer på vakt enn i andre spilltyper. Men det er riktig at HC ikke er realistisk, langt ifra, men det er allikevel mer realistisk en DM og TDM osv.

Lenke til kommentar
Kanskje "run-n-gun"-spillestilen ligger mer for deg, og du derfor er bedre i classic enn hardcore, men ta deg sammen da. Din påstand om at HC krever lite aim virker bare smått patetisk, Boff3n

 

 

Har aldri sagt jeg er dårlig i HC (Ikke vet jeg om jeg er god heller, men har spillt endel hardcore med noen på FLen min, som spiller omtrent utelukkende hardcore, og mye av det også, og jeg finisher omtrent alltid på topp(Æsj, skryteparantes)), og posten min handlet ikke om det i det hele tatt, men om at det virker for meg som om at flesteparten av alle på hardcore er rimelig ræv, og lever av P90en sin. Og, husk, dette er konsoll, ikke PC hvor man kan velge server og allt sånn snadder selv.

 

Oppsumerer min tidligere post sånn:

Har i prinsippet ikke noe imot hardcore, men heller spillerne, og hardcore kunne blitt gjort bedre ved å fjerne perks og lagt på rekyl.

Lenke til kommentar
...men om at det virker for meg som om at flesteparten av alle på hardcore er rimelig ræv, og lever av P90en sin. Og, husk, dette er konsoll, ikke PC hvor man kan velge server og allt sånn snadder selv.

 

Oppsumerer min tidligere post sånn:

Har i prinsippet ikke noe imot hardcore, men heller spillerne, og hardcore kunne blitt gjort bedre ved å fjerne perks og lagt på rekyl.

 

Ok. Kan i større grad forstå argumentene dine da du modererte deg litt. Selvfølgelig tillater HC mer flaks, da du gjerne kan drepe noen med et par heldige kuler i en fot. Dette gjør jo at selv dårlige spillere faktisk kan få et par kills i løpet av en match. Likevel ser en gjerne at de beste spillerne får betrakelig flere kills enn de gjør i classic matcher. Forholdet mellom de beste og de dårligste mener jeg derfor holder seg ganske godt. De beste vinner fremdeles, og min erfaring er at de virkelig gode faktisk dominerer enda mer i HC enn i classic.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe spess gode stats, og jeg ser ikke ned på de som er dårligere enn meg. Jeg sier bare at i HC så er det litt for mye flaks, og litt for lite skills, ihvertfall på konsoll.

 

Spillte Classic her om dagen og det var forferdelig lett, etter 10 days played på hardcore. Var jo bare og springe rundt og skyte vilt, tåler jo evig.

Og når du sier at hardcore er lite skills tar du feil. I hardcore vinner de som reagerer raskest og treffer best, altså bare skills. Ja du kan skyte random men du vil aldri komme høyere enn 10 plass. Og uansett, vist dei treffer deg før du treffer dei så er jo det eit tegn på at du må reagere raskere?

Lenke til kommentar

Tror også en god del som glemmer at man faktisk har lyd i spillet her, som er ganske avslørende, samt flair-trail (eller hva det heter) i magasinene som sporer opp de som skyter for mye. Så om man er så skytegal som enkelte påstår her i tråden, blir man også skutt rimelig kvikt på en nogenlunde god server.. Selv favoriserer jeg G3 (og M14) så skjønner ikke helt hvor noen får fra at P90 er et våpen "alle" bruker...

 

Hva som gjør at jeg liker HC så godt er vel at man ikke lenger kan buse frem som en idiot og gønne ned i hytt og gevær uten egentlig å drepe eller bli drept..

 

Når det kommer til down-sider ved HC er vel eneste jeg kan tenke på den dumme hit-indikatoren. De har jo tatt vekk alt sammen, hvorfor ikke denne også.. menmen.. kanskje en heldig fremtidig oppdatering gjør det mulig.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...