Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4

Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

1. 1. Primary

• AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

• Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

• Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

• Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

• Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke akkurat det er direkte dårlig, (tvert imot, det er überkraftig) men meget vanskelig å beherske. Altså ikke noe man velger fremfor M16 o.l.. Husker det var et slit å få 150 headshots med det.

Kan ikke stashe opp våpene med f.eks Red Dot, nei. Kanskje ikke så rart - våpenet er jo tross alt 64 (?) år gammelt.

Kaller spillet Modern Warfare så tar de med eit 64 år gammelt våpen, applaus.

De tar sikkert med våpen som blir brukt i dag, og siden alle disse blir det vil jeg også kalt det modern warfare.

Hadde det hett Future Warfare, derimot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som suger med hardcore er at alle de som har null aim nå kan få uttelling for det. Hardcore virker kult i prinsippet, men funker ikke i praksis.

IMO, må gjerne kommenteres og hakkes til fillebiter, uten at jeg tror vi kommer til en enighet for det.

Lenke til kommentar

at spillet heter modern warfare betyr vel ikkje at det er bare nye våpen, men moderne krigføring og eg har ikkje hørt noe om at soldater skyter på terrorister med star wars våpen eller noe sånt :wee:

men på nyhetene så ser det ut at dei bruke m4, ak47 (eller noe som ligner ivertfall) og denne rpg en (den som skyter små rakketer som ein får via ein perk)

Lenke til kommentar
at spillet heter modern warfare betyr vel ikkje at det er bare nye våpen, men moderne krigføring og eg har ikkje hørt noe om at soldater skyter på terrorister med star wars våpen eller noe sånt :wee:

men på nyhetene så ser det ut at dei bruke m4, ak47 (eller noe som ligner ivertfall) og denne rpg en (den som skyter små rakketer som ein får via ein perk)

For marines er vel standard m4 carbine? Og det er vel kun midøsten/russere som bruker ak47. Meinte jo ikkje at dei skulle skyte kvarandre med laser då, men mp44 er vel litt ut på dato. G36c er jo fra 2000, men det er ikkje meint for millitær, det er eit politi våpen.

(går kanskje litt offtopic nå)

Endret av Dib_
Lenke til kommentar

Tror heller nyhetene bruker litt mer avanserte våpen. Som lasersverd!

"Og nå, sport!" *Vsschnn*

Heheheee ... Så sykt umorsomt. :ermm:

Såeh, hvor lenge har folket spilt dette spillet da? Tror jeg har litt over 10 døgn elns.

Lenke til kommentar

Tror heller nyhetene bruker litt mer avanserte våpen. Som lasersverd!

"Og nå, sport!" *Vsschnn*

Heheheee ... Så sykt umorsomt. :ermm:

Såeh, hvor lenge har folket spilt dette spillet da? Tror jeg har litt over 10 døgn elns.

Har spelt det 12 døgn :)

Lenke til kommentar

Haha! Spilt siden det kom ut stort sett jeg.. :-P

Men ville også kommentere påstanden om "randomhet" i HC-modus, om hva som faktisk skjer i virkeligheten når man blir truffet av en ricochet eller en kule. Eller behøver jeg å si noe egentlig? Liker uansett (for min del) valget mellom "vanlig" spillestil (pump motstander med et magasin og han dauer) og HC-mod (skyt ei kule som faktisk dreper, og bruk perks på andre ting enn hvor mye du tåler eller kula skal ta) selv om jeg utelukkende spiller HC.

Just my 2 nickles & dimes

Lenke til kommentar
(pump motstander med et magasin og han dauer)

Eller 2 skudd fra en 3skuddsburst fra en M16, dersom du har litt aim da.

Edit:

Hvorfor i helsike er det så mange som bruker Deagle?

eller bare én burst i hode? er ikke desert eagle kraftigere enn de andre pistolene da? så mye som den bråker burde den være det. jeg holder meg til usp.

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar
(pump motstander med et magasin og han dauer)

Eller 2 skudd fra en 3skuddsburst fra en M16, dersom du har litt aim da.

Edit:

Hvorfor i helsike er det så mange som bruker Deagle?

Haha, jeg skal prøve å ikke la meg provosere av "angrepet" ditt :-P Men selvfølgelig skjønner jeg som alle andre her at HS skal man dø av, men snakker ikke om HS (eller nadespammen for den saks skyld som enkelte driver av med, eller... vil du jeg skal fortsette?). Jeg prater om når man spiller taktisk i.e. Overgrown, hvor man ikke bare kan buse fram som en idiot og "HS'e alle som kommer i din vei" (som visse bleieskaller legger så fint frem her i forumet ^^ ). Nei, hvis du er så sikker i din sak om at du alltid treffer hodet til rette person på en slik en non-HC server (forhåpentligvis FFon-server) med 2 av 3 kuler i en burst fra M16, så gratulerer du er dagens douche :D

Edit: For å si det sånn, det er helt retarda at du skyter noen i brystet med en M82 og de overlever, at du enten må skyte noen i hodet eller treffe 2 ganger for at de skal dø på slike servere. Prøv selv å se hvordan en 0.50C kule lager sår på mennesker, og argumenter gjerne videre etterpå..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

hc suger donkey! ikke no kill cams, at folk ikke buser på som gale og at granatene ikke flyr veggemellom er det positive. Det negative er at en spikerpistol som mp5 dreper ved å skyte folk i beina. Og hva skjedde med den skuddsikkre vesten? så vidt jeg har fått med meg er mp5 kun dugandes til å dekorere den, ikke to skudd i brystet og man er dau?! hc er for folk som lar seg lure av selve ordet "hardcore". Annet minus med hc er at det er for lett å snipe.

Lenke til kommentar

hc kunne vert bra vis dei hadde granat indikator (e så vanskelig ellers) mer liv, map som viser team mates og posisjonen din (lenge siden eg spilte det sist men tror ikkje det er kart med mindre du har uav)ellers så er det vel bra nok tror eg, men det kan diskuterast

Lenke til kommentar
hc suger donkey! ikke no kill cams, at folk ikke buser på som gale og at granatene ikke flyr veggemellom er det positive. Det negative er at en spikerpistol som mp5 dreper ved å skyte folk i beina. Og hva skjedde med den skuddsikkre vesten? så vidt jeg har fått med meg er mp5 kun dugandes til å dekorere den, ikke to skudd i brystet og man er dau?! hc er for folk som lar seg lure av selve ordet "hardcore". Annet minus med hc er at det er for lett å snipe.

Det er ingen medics i cod4, dvs at blir du skutt i foten blir du liggende til du dør. For eit eller fleire skudd i foten av ein mp5 vil drepe deg uten medisinsk hjelp. Vil du heller at folk som blir skutt i foten skal ligge der til de har blødd i hel, det kan jo ta evigheter... og skudd i brystet fra ein mp5 vil sikkert slå deg ut, og då er du godt som død uansett.

I min meining så er HC cod4 veldig realistisk, spesielt sammenligna med classic.

Endret av Dib_
Lenke til kommentar
hc kunne vert bra vis dei hadde granat indikator (e så vanskelig ellers) mer liv, map som viser team mates og posisjonen din (lenge siden eg spilte det sist men tror ikkje det er kart med mindre du har uav)ellers så er det vel bra nok tror eg, men det kan diskuterast

Grenade indicator... Meininga med HC er vel at det skal være vanskeligare? Med grenade indicator er det jo ingen problem med granater, vist dei ikkje er cooked.

Lenke til kommentar

Får du fleire skudd i foten, eller låret for den saks skuld kjem du til å blø mykje. Du svimer av relativt fort, enten av smerte eller blodtap. Og så dør du. Så det at du dør på HC i CoD sjølv om du berre er skutt i foten er fullt mogleg. Dog det kanskje ville tatt litt lenger tid. Men nå kan dei ikkje gi alle sammen last stand heller.

Lenke til kommentar

de kunne vel heller ha gitt alle last stand når det er logisk at man kan holde seg litt ilivet istede for alle valgfrie perksa. Man kunne heller tatt "telling" av skudd i brystet av våpen som ikke klarer å trenge igjennom en vest, for så at man kunne gått vidre med lmg mobilitet eller no siden du muligens har fått ett blåmerke eller et brista ribbein.

hc er bs.

Lenke til kommentar

Det er høyst sannsynleg at du besvimer når du blir skutt i brystet når du har på deg kevlar. Om du ikkje gjer det har du nok nokre brukne ribbein, du vil iggja i bakken og bevega seg vil vær svært smertefullt. Men eg er enig i det du seier, det hadde nok vore ein moglegheit. Dog eg ikkje veit korleis dei skal kunna klara å implementera det i spelet.

Lenke til kommentar
Det er høyst sannsynleg at du besvimer når du blir skutt i brystet når du har på deg kevlar. Om du ikkje gjer det har du nok nokre brukne ribbein, du vil iggja i bakken og bevega seg vil vær svært smertefullt. Men eg er enig i det du seier, det hadde nok vore ein moglegheit. Dog eg ikkje veit korleis dei skal kunna klara å implementera det i spelet.

Det er jo den muligheten og gi alle last stand. Men det hadde vore forferdelig kjiipt spør du meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...