Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4

Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

1. 1. Primary

• AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

• Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

• Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

• Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

• Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18

Anbefalte innlegg

Campere er det overalt, uansett spillmodus, så jeg forstår ikke hvorfor Hardcore er verre. Og hvis du vet hvor en person camper, så er det ikke verre enn å kaste en granat i trynet hans neste gang.

Og hva definerer en camper? Hvis jeg vet fienden løper etter meg, og jeg løper rundt hjørnet og venter på han, istedenfor å fortsette å løpe, regnes det som camping? Hva om jeg ser motstanderen løpe på venstre siden av en bygning, og jeg løper til høyre for å så vente rundt hushjørnet. Er det camping? Eller er campere de som sitter stille på samme plassen hele kampen, kanskje?

Det er sant at campere er overalt. Hvis du vil unngå campere er det ganske umulig hvis ikke du er i en clan og spiller rene clan matches. Du får da leve med det, hvis du dør en gang av en camper, så si ifra til de andre i laget ditt og jobb sammen med å få han ut.

En camper er en person som bruker å bli en plass hele kampen uten å bevege seg. De setter seg i en plass der det er vansklig å komme seg til. Veien er ofte vansklig å komme opp, hvis ikke du har vært der flere ganger. De bruker også å legge miner på veien for å forhindre personer som vet hvordan å komme dit. Dermed kan camperen enkelt ta ut nybegynnere eller personer som ikke spiller spillet mye.

Derfor er det mange som ikke liker campere fordi de utnytter spillet for deres egen fordel og sørger for at få andre kan få sjangsen til å vinne.

Spawn camping er å kjenne plassen der personer kommer fram etter de dør og gjemme seg på en plass som har godt syn på plassen. Da er det bare å skyte dem. I cod4 brukes LMG mest til det, fordi det kan skyte raskt, og skader mye.

Det er også masse mer, men dette er bare en liten del av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hva definerer en camper?

Å vente på et smart sted hvis du vet at folk kommer etter deg, som du sier, kalles vel rett og slett bare god taktikk. Derimot, å finne deg en fin plass lengs vekk i hjørnet av mapet med sniper og alle de verste perksa kalles camper. Og det liker ingen.

Noe jeg ikke skjønner er hvordan folk med den sistnevnte spillestilen kan ha det noe særlig gøy når de spiller slik.

Sniping og camping er to forskjellige ting imo. Eller vil du at snipere skal gå rambo?

Lenke til kommentar

En camper er ikke han med Sniper i hånda og Martydom i rævva som du kan se i ytterkanten av Mappet, for han kalles en S-n-i-p-e-r. Hvis du lurer på hvorfor i H*** de står bak der så kan du plukke opp en sniper selv å prøve og stå mer mot midten av banen... Levde ikke lenge, gjorde du vel?

God taktikk når noen følger etter deg er å gjemme seg og ta han når han går forbi.

God taktikk når man er Sniper er å finne seg ett rolig sted og skyte utover Mappet fra.

Samme greia...

En camper derimot er en person som gjerne bruker SAW eller RPD, sitter i enden av lange ganger, mellom [X] antall busker eller i det høyeste trappa du kan finne, kun for å skyte de som tilfeldigvis måtte trampe forbi. Her sitter han helt til han dør, så flytter han seg til enten ett eller to nye steder før det er tilbake til Ground Zero.

God taktikk når noen følger etter deg er å gjemme seg og ta han når han går forbi.

God taktikk når man er Sniper er å finne seg ett rolig sted og skyte utover Mappet fra.

God taktikk er ikke å sitte i ett hjørne og skyte helt random fiender ut av skapet og inn igjen med en jævla SAW.

Forresten, grunnen til at man Sniper er at man elsker lyden av headshots, og det å ligge usett i gresset!

For meg er det grunnen i alle fall.

Lenke til kommentar

Er så lei hardcore servere nå. Ettersom jeg er best, er det vanvittig leit at ett skudd i foten fra en skvetten noob er nok til å drepe meg. På vanlige servere derimot kan jeg hoppe og sprette, dukke og crouche som en galing mens jeg skyter 10 skudd rett i hodet på mine forskrekkede fiender. Da holder det plutselig ikke at jeg blir truffet en gang i foten lenger.

Egentlig så må jeg innrømme at hardcore kan være gøy av og til, men det spørs veldig hvordan flaksen min er den dagen. Som oftest er det et skudd som klarer å søke seg frem til storetåa mi dessverre.

Lenke til kommentar

Spiller stort sett bare hardcore og da blir mine oppsett som følger:

MP5 med silencer, bandolier, UAV Jammer og dead silence. Fungerer gull.. :love:

M16A4 med silencer, claymores, UAV Jammer og dead silence. Funker herlig på lange avstander, men også nærkamp.

AK-47 med bandolier, dobble tap og steady aim. Hvis jeg engang skulle finne på å forville meg inn på en classic

server

M40A3 med claymores, UAV Jammer og Iron lungs. Sniper oppsettet mitt, gir gode resultater

AK-47 med Silencer, bandolier, UAV Jammer og steady aim

Bruker mest MP5 og rusher, men på ghillie maps ligger jeg i gresset og sniper.

Selv om man trikser og mikser så mye man vil med oppsettene er det mannen bak våpnet som gir resultatene.. :tease:

Lenke til kommentar

M16A4 med silencer, claymores, UAV Jammer og dead silence. Funker herlig på lange avstander, men også nærkamp.

AK-47 med bandolier, dobble tap og steady aim. Hvis jeg engang skulle finne på å forville meg inn på en classic

server

M40A3 med claymores, UAV Jammer og Iron lungs. Sniper oppsettet mitt, gir gode resultater

Selv om man trikser og mikser så mye man vil med oppsettene er det mannen bak våpnet som gir resultatene.. :tease:

På det MP5 oppsettet, er det ikke bedre med Extreme Conditioning siden du rusher?

Lenke til kommentar

server

På det MP5 oppsettet, er det ikke bedre med Extreme Conditioning siden du rusher?

Har brukt det en periode, men gått tilbake til dead silence.. Vet egentlig ikke hvorfor :p Men det hender jeg bytter mellom de to avhengig av type bane

Lenke til kommentar
Hvis du lurer på hvorfor i H*** de står bak der så kan du plukke opp en sniper selv å prøve og stå mer mot midten av banen... Levde ikke lenge, gjorde du vel?

Vel, sniping som foregår kun fra ett sted i hjørnet av mapet kalles homsesniping. Hva er det som er så fett med det? Man ikke sitte rolig hele tiden kun fordi man har sniper, ikke er det særlig taktisk heller. Er man en god sniper så flytter man seg hele tiden ...

Lenke til kommentar
Hvis du lurer på hvorfor i H*** de står bak der så kan du plukke opp en sniper selv å prøve og stå mer mot midten av banen... Levde ikke lenge, gjorde du vel?

Vel, sniping som foregår kun fra ett sted i hjørnet av mapet kalles homsesniping. Hva er det som er så fett med det? Man ikke sitte rolig hele tiden kun fordi man har sniper, ikke er det særlig taktisk heller. Er man en god sniper så flytter man seg hele tiden ...

Eh nei. det beste er og sitte for exempel i båt huset på wet work, ikkje springe att og fram over mappen. Kan heller bytte sider på huset innimellom.

Lenke til kommentar
Eh nei. det beste er og sitte for exempel i båt huset på wet work, ikkje springe att og fram over mappen. Kan heller bytte sider på huset innimellom.

Jeg ser hvor dette går hen. Det er tydeligvis veldig forskjellig meninger om hva som er bra, og hva som er dårlig.

Men, du klarer ikke drepe meg to ganger fra båthuset på Wet Work. Jeg vet hvor du og jeg kommer for å ta deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser hvor dette går hen. Det er tydeligvis veldig forskjellig meninger om hva som er bra, og hva som er dårlig.

Men, du klarer ikke drepe meg to ganger fra båthuset på Wet Work. Jeg vet hvor du og jeg kommer for å ta deg ;)

Det som er problemet med Hardcore er at det er sjeldent killcam, noe som gjør det svært mye lettere for campere og snipere som ligger på ett jævla sted gjennom hele runden.

Lenke til kommentar

Det som er problemet med Hardcore er at det er sjeldent killcam, noe som gjør det svært mye lettere for campere og snipere som ligger på ett jævla sted gjennom hele runden.

Mange norske hardcore servere med killcam... 1337 og noen av tv2 hc serverne har killcam bla.

Lenke til kommentar
Er så lei hardcore servere nå. Ettersom jeg er best, er det vanvittig leit at ett skudd i foten fra en skvetten noob er nok til å drepe meg. På vanlige servere derimot kan jeg hoppe og sprette, dukke og crouche som en galing mens jeg skyter 10 skudd rett i hodet på mine forskrekkede fiender. Da holder det plutselig ikke at jeg blir truffet en gang i foten lenger.

Ettersom du er best, så er det merkelig at du du klager slik over bageteller.

Egentlig så må jeg innrømme at hardcore kan være gøy av og til, men det spørs veldig hvordan flaksen min er den dagen. Som oftest er det et skudd som klarer å søke seg frem til storetåa mi dessverre.

Så du har ikke egentlig ferdigheter allikevel, nå?

Agreed. Uansett om du bruker skarpskytterrifle, eller ei, så vil de finne deg om du blir sittende på samme plass hele tiden. Og om man er kjenner brettet, så er det som regel ingen problem å finne ut hvor fienden skyter ifra. Dør du, så vil kameraet i tillegg peke mot skytteren, og dermed vet man øyeblikkelig hvor fienden er. Og når jeg først er i gang; hvis du går rundt ett hjørne hvor du kun kan gå til venstre, og blir skutt før du rekker å se noe, så sier det seg selv at skytteren er til venstre. Med mindre du er så uoppmerksom at du spaserer rett forbi han, så klart.

Mange norske hardcore servere med killcam... 1337 og noen av tv2 hc serverne har killcam bla.

Men det er PC, ikke konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg håper for din egen del at du var litt ironisk i det utsagnet ditt. Hvis ikke så vil jeg nemlig gratulere deg med tittelen:

:new_woot: "Årets :cool: Klyse" :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke akkurat det er direkte dårlig, (tvert imot, det er überkraftig) men meget vanskelig å beherske. Altså ikke noe man velger fremfor M16 o.l.. Husker det var et slit å få 150 headshots med det.

Kan ikke stashe opp våpene med f.eks Red Dot, nei. Kanskje ikke så rart - våpenet er jo tross alt 64 (?) år gammelt.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke akkurat det er direkte dårlig, (tvert imot, det er überkraftig) men meget vanskelig å beherske. Altså ikke noe man velger fremfor M16 o.l.. Husker det var et slit å få 150 headshots med det.

Kan ikke stashe opp våpene med f.eks Red Dot, nei. Kanskje ikke så rart - våpenet er jo tross alt 64 (?) år gammelt.

Nå er jo ikke AK (19)47 noe nytt våpen heller da, men skjønner hva du vil fram til :thumbup:

Ontopic: foretrekker m167m4 med red-dot og stoppingpower/UAV-jammer, og deep impact

Endret av PMX
Lenke til kommentar

Kaller spillet Modern Warfare så tar de med eit 64 år gammelt våpen, applaus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...