Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4

Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

1. 1. Primary

• AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

• Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

• Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

• Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

• Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18

Anbefalte innlegg

Først Juggernaught:

Hvor plagsomt er det ikke å måtte skyte 2 skudd i brystet på noen med M40 m. Stopping Power? Og så kommer det kanskje i tillegg en Last Stand, og i løpet av den tiden er det noen som stjeler killen din fra deg. Som er et fenomen med Last Stand. Egentlig skal det være kill, men så får de noen ganger en gratis kill i retur, fordi mange bruker Desert Eagle, så når man egentlig skulle dødd, så skytter man 5 kjappe skudd etter deg og dreper deg før du rekker å bevege siktet ned på personen som ligger på bakken. Dessuten så er det jævla plagsomt med Last Stand når man spiller Headquarters, fordi da kommer det 5+, 5+, 5+ hele tiden, og har skjedd flere ganger at dette har kommet akkuratt i det jeg "downer" noen med Last Stand. Martyrdom, har du aldri løpt rett inn i en martyrdom som har blitt sleppet av en som ble drept av en annen på laget før? Feks på Vacant når man må løpe fra en martyrdom i et rom til et annet rom, så ligger det allerede 2 martyrdoms i det rommet man kommer inn i. Da har man jo ikke sjans. På Vacant er også 3x frags jævla plagsomt, da kan man jo ikke gå noe sted uten at det er en granat der, så det ender med at man bare må løpe i sirkler rundt mappet. 3x frags gir altfor mange "free-kill" ved å bare spawne og kaste fra seg det de har av granater til alle kanter. Granat er fint å bruke hvis man ser en person som gjemmer seg inne i et rom, men man trenger da ikke 3x frags for det. Holder med 1 hver, så blir det likt for alle. Så er det den berømte "noob-tuben", det krever null skillz. Jeg har sett flere ganger på kill cam, og de bare løper rundt, og så fort de ser en motstander sikter de nogen lunde inn og skyter, før jeg rekker å få mer enn et par skudd inn i han. De trenger ikke sikte nok til at siktet er på personen en gang. RPG går for det samme som GL, like n00b å bruke det på annet enn choppers.

Når jeg spiller på Vacant liker jeg å utnytte noen av disse feige egenskapene man kan bruke i spillet. Der liker jeg:

Semi-Auto Shotty

Perk 1: 3 xfrags

Perk 2: Stopping Power

Perk 3: Martyrdom

Dette er fordi alle andre bruker Martyrdom osv på det mappet, og fordi da får jeg flere Challenges, feks Martyrdom Veteran og Master Chef.

Hadde de fjernet dette hadde det blitt mye mer "hardcore" å spille på Vacant. Pure shotgun WAR!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du over bør bruke sonic boom eller hva den heter istede, gir mere kraft på hagla på samma måte som stopping power og du får itilleg 25% mere plagsome granater og martyrdom. Er det forresten virkelig verdt å ofre grip for 2 ekstra granater?

Lenke til kommentar

hehe... sant sant.

Ikke noe er mere tilfredstillende enn å ta ut hele laget til motstandern og defuse bomba som siste mann i search & destroy og å herje rundt med lydløs m14 med uav jammer og dead silence.

Hverken (verken?haha) "noobe tubes", martyrdom, last stand, juggernæuter, sleight of hand, double tappa P90'er, 3x granater, sonic boom, LMG'er eller RPG's ødelegger morra for min del.

Lenke til kommentar
Hverken (verken?haha) "noobe tubes", martyrdom, last stand, juggernæuter, sleight of hand, double tappa P90'er, 3x granater, sonic boom, LMG'er eller RPG's ødelegger morra for min del.

Samma her, bare irriterende til tider. Men hvilke spill har ikke negative sider? Skjelden jeg ikke går lei av å spille et spill i snart 250 timer, men COD4 klarte å være gøy (nesten) hele tiden, og jeg spiller det fortsatt.

Lenke til kommentar

Men Eirik_FS, nå er det nå en gang slik at man kan velge seg sine egendefinerte fordeler i dette spillet.

3xFrags:

Holder med 1 hver, så blir det likt for alle.

Det er likt for alle! Alle kan velge 3xfrags når de er kommet til lvl41. Er claymores så mye bedre f.eks? Hvor mye skill kreves for å plassere ut 2 claymores hver gang du spawner?

Juggernaugt:

Hvor plagsomt er det ikke å måtte skyte 2 skudd i brystet på noen med M40 m. Stopping Power?

Hvor plagsomt er det ikke å bli drept med 1 skudd i brystet med M40 m/Stopping power? Nref stopping power! Jeg dør for fort!

Alle velger selv sine fordeler. Du velger å drepe raskere, andre velger å ha litt mer liv. Hva som passer best for deg avhenger av spillestil og hvilke deler av spillet du er best i.

Last stand:

Og så kommer det kanskje i tillegg en Last Stand, og i løpet av den tiden er det noen som stjeler killen din fra deg.

Det er faktisk det eneste jeg synes er dumt med Last stand. Det er virkelig irriterende å ikke få killen, dersom noen andre kommer å fragger han som ligger i last stand.

Det som gjør last stand balansert er at man må gi opp fantastiske perks som deep penetration og steady aim. Jeg prøvde last stand en stund, men fant fort ut at jeg ikke drepte folk ofte nok i last stand, til å rettferdiggjøre å miste deep penetration/steady aim.

Martyrdom:

Martyrdom, har du aldri løpt rett inn i en martyrdom som har blitt sleppet av en som ble drept av en annen på laget før?

Jo, jeg har da det. Likevel oppveies dette ved at man må gi slipp på andre glimrende perks. Jeg er ganske sikker på at jeg har fått flere kills pga deep penetration enn de fleste martyrdom-brukere får av martyrdom. Det gjør meg ingenting at de slipper en granat når de dør, så lenge jeg kan skyte dem gjennom veggen.

Grenade launcher:

Så er det den berømte "noob-tuben", det krever null skillz.

Den krever da en viss form for skill den også. Hvor "skilla" er dem som springer rundt med LMG og sprayer? Kanskje alle bare skulle springe rundt med MP5, slik at alle hadde det likt? Fordelen med GL oppveies langt på vei av mangel på RDot.

Fakta er at forskjellig perks krever forskjellige spillestiler. Du mener GL gir easy-kills. Javel, men samtidig har de ingen RDot. La nå heller folket springe rundt med GL om dem er villig til å gi opp RDot for GL. Det kommer helt an på hva som funker best for en selv. Finn "din" kombinasjon, og bry deg ikke så mye med hva alle andre bruker. Hvis du ikke takler at andre får fordeler ved å bruke visse perks, så får du heller spille Oldschool da.

For å stille deg et spørsmål. Hva synes du er de mest "skilla" perkene da?

Sorry hvis du synes posten min virker aggressiv. ;)

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

Spiller med:

- Bomb Squad

- UAV Jammer

- Dead Silence

Med våpen som G3*, M4*, M14* og MP5* og M80 hvor * = Silenced. Har vel Red Tiger på alle tror jeg, men orker ikke bruke camo da man ser de lettere. Bedre å bare bruke None/Black imho.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Spiller med:

- Bomb Squad

- UAV Jammer

- Dead Silence

Med våpen som G3*, M4*, M14* og MP5* og M80 hvor * = Silenced. Har vel Red Tiger på alle tror jeg, men orker ikke bruke camo da man ser de lettere. Bedre å bare bruke None/Black imho.

Camo, utenom red og blue. Gjer deg vanskeligare og sjå, f.eks sniper som ligger i graset er meir synleg svart enn grønn.

Endret av Dib_
Lenke til kommentar

Syns nå personlig at (spesielt) rød (og til dels) blå camo, lyser opp på skjermen verre enn nesa til rudolf jeg da. Men er kanskje bare meg. Men er jo forholdsvis enig med deg også Dib_, grønn og sand camop fungerer bra det også..

Sniper jo stort sett aldri, blir så camo er vel ikke verdens viktigste ting for meg, men heller et extra pluss når du faktisk *trengte* den grønne/sand/black camoen fremfor den selvlysende rød/blå ^^

Lenke til kommentar

Ny patch har kommet ut nå (PS3). Bedre treffsikkerhet ("hit detection"?) for ACOG og snipere + noen flere killcams for de som ikke spiller hardcore. Host migration er fortsatt ikke fikset.

Og for å sette punktum for camo-diskusjonen, blå/rød og desert er kun for show. Wood, den grønne, gjør deg vanskeligere å oppdage som sniper, derfor har jeg den på de fleste. Jeg har opplevd flere ganger å ligge stille i høyt gress og fienden spaserer forbi uten noen anelse. Et rødt våpen tror jeg vil være mer synlig i sidesynet enn et grønt.

Og kara, begynn å spille hardcore. Det er COD for mannfolk. Orker ikke tanken på å spille vanlig igjen nå. Det er et helt annet og mye bedre spill. Ingen killcam, radar kun når man faktisk har UAV, realistisk skade (1 rifleskudd og et par pistolskudd knerter de fleste) og friendly fire.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Njaaa... personlig har jeg blandede opplevelser med Hardcore. At man tåler mindre, friendly fire og alt det er fett nok, men siden man tåler så lite har folk en lei tendens til å ikke gjøre noe annet enn å campe på public. :no:

Hvis noen har noen gode servere å anbefale så ikke nøl med å poste dem!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hardcore er gøy til tider hvis man vil sitte og slappe av rundt et hjørne. Jeg har en aggressiv spillemåte, og hater å bli eid av en camper. På vanlig search får man ofte en sjans til å snu seg og plante ei kule i øyet hans.

Lenke til kommentar

Campere er det overalt, uansett spillmodus, så jeg forstår ikke hvorfor Hardcore er verre. Og hvis du vet hvor en person camper, så er det ikke verre enn å kaste en granat i trynet hans neste gang.

Og hva definerer en camper? Hvis jeg vet fienden løper etter meg, og jeg løper rundt hjørnet og venter på han, istedenfor å fortsette å løpe, regnes det som camping? Hva om jeg ser motstanderen løpe på venstre siden av en bygning, og jeg løper til høyre for å så vente rundt hushjørnet. Er det camping? Eller er campere de som sitter stille på samme plassen hele kampen, kanskje?

Lenke til kommentar
Og hva definerer en camper?

Å vente på et smart sted hvis du vet at folk kommer etter deg, som du sier, kalles vel rett og slett bare god taktikk. Derimot, å finne deg en fin plass lengs vekk i hjørnet av mapet med sniper og alle de verste perksa kalles camper. Og det liker ingen.

Noe jeg ikke skjønner er hvordan folk med den sistnevnte spillestilen kan ha det noe særlig gøy når de spiller slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...