Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4

Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

1. 1. Primary

• AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

• Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

• Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

• Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

• Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18

Anbefalte innlegg

Jeg ler godt av dem som løper rundt med lyddemper på Hardcore servere. :!:

Why?

Lyddempet MP5 + lyddempet .45 funker kjempebra for meg på hardcore servere (ilag med UAV Jammer og Silent Sprinting). Sure, ikke noe langdistanse våpen, men det er deilig å gå "commando" og snike seg rundt og bak fienden, mens de verken kan se eller høre meg før jeg vil :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyddemper er kun ubrukelig om du spiller med idioter som ikke bruker ørene...

du kan få sagt det, men nå kan ein som oftast se skuddene da, men som sagt så må du se i riktig retning først.

Litt av poenget med lyddemper er jo at man ikke kommer opp på "radaren" selv om man skyter.

Dere som "bruker ørene", på hvilken måte drar dere fordel av dette egentlig? Er det fottrinn dere hører etter, eller skudd? Educate me..

Lenke til kommentar
For det du tjener mer på å ha aimpoint på Hardcore. Og ikke minst for det at du mister rekkevidde.

Men såklart, kjører man "full stealth" som du nevner ser jeg poenget. Uansett P90 > MP5 :)

Mister rekkevidde? Man plukker jo folk rett ned med AG-3 i alle fall fra helt motsatt side på Overgrown. Og da mener jeg fra den ene brua til den andre.

Fra mitt syn virker det som at lyddemper og range er bugget.

Lenke til kommentar
Ja, men jeg synes P90 gjør mer skade, har lengre rekkevidde og ikke minst større magasin og høyere skuddtakt... Egentlig er jo MP5 en levning fra steinaldern.

Høy...! Den var da drøy. :tease:

MP5 har jo satt standarden for maskinpistoler!

På 70-tallet ja. Igjen kun en forminsket G3 fra 50-tallet, som igjen er basert på et våpen fra krigen. Men det er på tide å komme seg videre i utviklingen. P90 kan sies å være den første moderne maskinpistol; dvs et kompakt automatvåpen som ikke baserer seg på pistol ammo m.m.

På 70-tallet, 80-tallet, 90-tallet og 00-tallet.

Ja den er gammel, men den er standarden. Dvs at alle nye maskinpistoler sammelinges med MP5'en. MP5 er nr. 1 fordi den brukes av flest og har blitt brukt lengst. Den funker fortsatt kjempebra, selv om den begynner å bli "gammel".

Men angående ammunisjonen har du et poeng. Allikevel brukes MP5'en fortsatt.

Endret av MetroN
Lenke til kommentar

Vel, de fleste som har råd bytter den ut. Den er f.eks. rimelig ubrukelig mot harde mål og skuddsikre vester. Selv her i Norge er den jo på vei ut døra til fordel for MP-7 som har moderne ammo ala P90. 9mm parabellum er vel 100 år gammelt snart?

Trodde CoD4 skulle være "modern warfare", men mesteparten er jo våpen som er fra slutten av krigen til 70-tallet.

Edit: Og sist jeg sjekket var det mulig å ha både aimpoint OG lyddemper på de fleste våpen... :wallbash:

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Vel, de fleste som har råd bytter den ut. Den er f.eks. rimelig ubrukelig mot harde mål og skuddsikre vester.

Bare å sikte på hodet :cool:

Hehe, nei jeg tuller, jeg forstår hva du mener.

Trodde CoD4 skulle være "modern warfare", men mesteparten er jo våpen som er fra slutten av krigen til 70-tallet.

Mesteparten av dagens moderne våpen ble først utviklet på 70-80-90-tallet. Skulle man bare bruke våpen som ble utviklet i 2006 i steden?

Edit: Og sist jeg sjekket var det mulig å ha både aimpoint OG lyddemper på de fleste våpen... :wallbash:

Enig her, men det ville nok gjort spillet for ubalansert.

Endret av MetroN
Lenke til kommentar
Vel, de fleste som har råd bytter den ut. Den er f.eks. rimelig ubrukelig mot harde mål og skuddsikre vester.

Bare å sikte på hodet :cool:

Hehe, nei jeg tuller, jeg forstår hva du mener.

Mesteparten av dagens moderne våpen ble først utviklet på 70-80-90-tallet. Skulle man bare bruke våpen som ble utviklet i 2006 i steden?

Enig her, men det ville nok gjort spillet for ubalansert.

Kunne f.eks gått utover perks, mistet første perk om du tok både redpoint og silencer, noe jeg hadde kommet til å gjort på mer eller mindre alle mine klasser utenom sniper.

Lenke til kommentar
Lyddemper er kun ubrukelig om du spiller med idioter som ikke bruker ørene...

du kan få sagt det, men nå kan ein som oftast se skuddene da, men som sagt så må du se i riktig retning først.

Litt av poenget med lyddemper er jo at man ikke kommer opp på "radaren" selv om man skyter.

Dere som "bruker ørene", på hvilken måte drar dere fordel av dette egentlig? Er det fottrinn dere hører etter, eller skudd? Educate me..

Begge deler. Men det er viktig å ha kontakt med medspillerne dine slik at man ikke blir lurt. Hvis jeg hører noen bak meg, så snur jeg meg for å gjøre meg klar til å skyte. Selv om jeg kun har stereo, så funker dette utmerket, og jeg kunne aldri tenke meg å spille uten lyd.

Lenke til kommentar
Begge deler. Men det er viktig å ha kontakt med medspillerne dine slik at man ikke blir lurt. Hvis jeg hører noen bak meg, så snur jeg meg for å gjøre meg klar til å skyte. Selv om jeg kun har stereo, så funker dette utmerket, og jeg kunne aldri tenke meg å spille uten lyd.

Finnes det folk som spiller uten lyd? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Finnes det folk som spiller uten lyd? :dontgetit:

Det finnes folk som liker musikk og kombinere det med spilling. Selv klarer jeg meg bra uten lyd så lenge vi har UAV oppe og går. Det er ikke så altfor mange som bruker UAV-jammer føler jeg, til at det er et problem altså.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hvilket våpen er enklest å ranke med, tenkte på at jeg skulle begynne på nytt i helga når jeg har lan, vil eie litt :D

Så hvilket våpener enklest å ranke med ?

Lenke til kommentar

Jeg har surround og da hører man jo hvor fienden er enten om den er foran, bak eller hvor som helst når de er i nærheten. Jeg hører mest etter fottrinn ettersom det er det man hører tydelisgst hvor fienden befinner seg. Skudd bruker jeg stort sett bare dersom jeg vil finne ut hvor kampen foregår.

Lenke til kommentar

1. ak47 med red dot, deagle, stun, bondier, deep impact og stopping power

2. ak47 red dot OG OVERKILL så med g36 red dot/m203 (granat), stun, bondier og deep impact

3. p90 red dot, deagle, stun, bondier, deep impact og sleigt of hand :p

4. m82 barrett (den .50 calern :love: ), deagle, claymore, "uav jammer" og "steal lungs"

you gotta love that shit!! :love::love:

Endret av apoligize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...