Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4

Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

1. 1. Primary

• AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

• Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

• Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

• Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

• Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M16 med Red Dot = :love:

M4 med Red Dot er også bra, men på mindre maps. MP5 fungerer også bra på mindre maps.

Alle haglene suger hest.

Ting som er dritt:

- Folk som løper rundt med den jævligste og største gønner'n å sprayer.

- Og folk med granatkasteren, som ikke bruker annet enn granatkasteren fordi granatkasteren sprenger og er kul.

Ellers er jeg fornøyd med våpna, bra ballasert.

Gleder meg til Desert Eagle. :D

Lenke til kommentar
Jeg ser absolutt ingen fordel med ACOG. Mye større dødvinkel og nesten ingen zoom. Jeg prøvde å sammenligne zoomen i ACOG med Red-dot. Jeg så ingen forskjell... og jeg har prosjektør.

Tuller du? Jeg har også en projektor (i full hd tilogmed), og jeg merker dramatisk forskjell på zoomen. Forøvrig enig i at den suger fordi det tar et kvarter fra du trykker inn L-knappen, til du faktisk ser igjennom siktet.

Lenke til kommentar

Selv prøver jeg å bruke alle våpen, både pga challenges og at jeg får prøve meg på alle våpnene og merker meg hva som fungerer best for meg på hvert enkelt brett.

AK-47, enten iron sight eller red dot.

M4, red dot. Skal prøve ACOG etterhvert, men bruker andre våpen istedefor akkurat nå.

Liker ikke LMG's så mye og har såvidt prøvd SMG's, MP5 er favoritt sålangt i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg begynte med M16, og da brukte jeg kun dette våpnet. Jeg var maks motivert for å få ACOG Scope, og det var maks skuffelse da jeg fikk det... Etter det har jeg gått fra våpen til våpen pga challenges. Kanskje det bare er meg, men det virket som om alle våpene jeg brukte etterpå var bedre enn M16. Etter hvert gikk jeg tilbake til M16 for å blir ferdig med en head shot challenge, og det var virkelig ikke noe særlig å bruke det våpenet igjen. Brrr.

Det som kanskje er det mest effektive våpnet jeg har brukt til nå, er SAW med Grip og Stopping Power. Dette er en meget god kombinasjon! De siste to rundene har jeg brukt G3. Dette våpenet skyter kun ett og ett skudd, men det er meget effektivt. Du kan nærmest peise av gårde skudd etter skudd som treffer på akkurat samme sted (så fremt du ikke beveger deg).

For øvrig nevner jeg at jeg bruker Grenade Launcher på Assault Rifles inntil Red Dot er unlocked, uten at jeg ser noe galt i det. På det tidspunktet er det ingen andre attachments tilgjengelige, så da skjønner jeg ikke hvorfor man skal droppe en fordel for seg selv bare for ikke å virke "fjortis".

edit: se i vedlagt video hvor lite rekyl der er på G3

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
For øvrig nevner jeg at jeg bruker Grenade Launcher på Assault Rifles inntil Red Dot er unlocked, uten at jeg ser noe galt i det. På det tidspunktet er det ingen andre attachments tilgjengelige, så da skjønner jeg ikke hvorfor man skal droppe en fordel for seg selv bare for ikke å virke "fjortis".

Du får ikke brukt Perk nummer 1 om du har n00b-tube.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Mitt nåværende favorittvåpen er uten tvil H&K G3 med rødpunktsikte. ACOG-siktet gir en fin 2x zoom, men våpenet blir for vinglete og ustabilt. Og da dette våpenet er ett semi-sniper-våpen, så sier det seg selv at vingling er uakseptabelt. Fikk i dag H&K G36C, men har ikke testet den så veldig mye enda. Fikk likevel inntrykk av at det er et meget presist våpen.

Er forøvrig helt enig med alle idiotene som ikke klarer å sikte, og som må bruke granatkaster o.l. for å klare å knerte noen.

Lenke til kommentar

Du får ikke brukt Perk nummer 1 om du har n00b-tube.

Det er mer effektivt med to eksploderende granater som du skyter ut av våpenet ditt, enn to stun grenades som du kaster. Men du er jo så hardcore at det blir vel for lett for deg. Hadde du kunne valgt å kjempe med pil og bue, så hadde vel det vært det ideelle...? Wow, du er tøff du.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt med å bruke RPG. Det er jo uansett vanskelig å drepe oppegående spillere som ikke sitter stille som mus med den etter min mening. Jeg har alltid en med meg av den enkle grunn av at det går mye fortere å skyte ned helikopter med den enn å stå og pepre med M4'en.

Når det gjelder granatkasteren syntest jeg heller ikke den er noe særlig lett å drepe med, da brettene i CoD4 ofte er kurvete, og det blir derfor helt unødvendig å forsøke å drepe andre spillere, da man mest sannsynlig blir merket og skutt rett ned. Den er derimot meget god til å få has på folk som har tatt deknink bak diverse hindere, og da er det greit å kunne sprenge de til filler der de sitter.

Når det gjelder mine favorittvåpen er det som de fleste andre M4 + red dot, med increased Damage og stopping power.

Samtidig bruker jeg Colt som sidearm.

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Sier det bare:

Prøv å velge m16.

Så velger du sånn at du får mest mulig damage og penetration.

Du vil bli overrasket over hvor kjapt den dreper.

Det er ÈN burst som treffer, så er de døde.

Synes det er helt sjukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...