Swolebraham Lincoln Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Heisann Har en gammel bærbar pc, som for tiden kjører windows 2000. Har lyst til å legge inn linux på denne, men er usikker på hvilken distribusjon jeg skal bruke, siden PC-en ikke har all verdens med ressurser. 5,5 gb harddisk 64 mb ram 500 mhz Celeron M prosessor Maskinen vil hovedsaklig bli brukt til å lære mer om linux, men også litt surfing på nett. Takker for svar Ps: Har relativt lite peiling på dette. Endret 11. november 2007 av DeathCab Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ikke at jeg har så mye peiling på linux, men jeg ville prøvd DSL (damn small linux) den er liten og krever lite av maskinen, da vil du kunne bruke maskinen uten at OS'et skal bruke allt for mye ressurser. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du kunne prøvd deg på xUbuntu, men det vil nok gå litt trengt. Et alternativ kan være Puppy Linux, det holder maskinen i massevis til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Vel, med en så gammel pc, så må du nok nøye deg med xubuntu, eller fluxbuntu om du vil ha fra ubuntu. damn small linux er også en god liten distro, som du til og med kan få kjørt via minnepenn. Om du vil være skikkelig "hardcore" så kan du vel kjøre arch og installere fluxbox selv, men det er vanskelig ettersom det er en distro hvor ca. ingenting følger med. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ifølge "reklamen" skal Mepis antiX kunne funke godt på 64 mbram og vistnok også 32 mbram. Den er Debianbasert. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 PUPPY LINUX er veldig bra etter det jeg har erfart! Veldig lett og bruker ca 90-120 MB... Helt utrolig fleksibelt system.Kom ny verson 15 oktober i år også så det er rimelig up to date. Eneste negative er at pakkesystemet er litt begrenset (jeg er vant til ubuntu med 23 000 pakker å velge mellom). Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Debian-/Slackware-baserte distroer med Fluxbox/Openbox og Opera duger bra på så lite RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå