Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til 30-35000?


Joachimen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt en Nissan Sunny SR 94mod som jeg har vært ganske fornøyd med, men den er blitt for liten.

 

Lurte på om det er noen som har anbefalinger på bil til ca 30-35000?

Bør helst se litt bra ut samtidig som det skal flytte på seg.

 

Har tenkt sett litt på Volvo 850 men får se hva som blir anbefalt.

 

Tar imot alle svar med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hold deg unna automatgir og gamle tyskere. Jeg snakker av smertelig erfaring. Jeg kjøpte brukt VW Polo '97 med automatgir i februar i år. Nå må jeg koste på X antall tusen på bremser, girkasse, motor.

 

Kjøp en gammel japaner som er velholdt, det er mitt tips. (PS. Min bil hadde fulgt alle servicer til punkt og prikke...)

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna automatgir og gamle tyskere. Jeg snakker av smertelig erfaring. Jeg kjøpte brukt VW Polo '97 med automatgir i februar i år. Nå må jeg koste på X antall tusen på bremser, girkasse, motor.

 

Kjøp en gammel japaner som er velholdt, det er mitt tips. (PS. Min bil hadde fulgt alle servicer til punkt og prikke...)

 

Skal ha det i bakhodet! ;)

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna automatgir og gamle tyskere. Jeg snakker av smertelig erfaring. Jeg kjøpte brukt VW Polo '97 med automatgir i februar i år. Nå må jeg koste på X antall tusen på bremser, girkasse, motor.

 

Kjøp en gammel japaner som er velholdt, det er mitt tips. (PS. Min bil hadde fulgt alle servicer til punkt og prikke...)

 

Skal ha det i bakhodet! ;)

 

jeg må bare si, VW er ikke eneste tyske bil.

 

Men de japanske er kanskje bedre kjøp i den prisklassen. Personlig liker jeg Citroén best, men da bør du kjøpe nyere en 1996mod.

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna automatgir og gamle tyskere. Jeg snakker av smertelig erfaring. Jeg kjøpte brukt VW Polo '97 med automatgir i februar i år. Nå må jeg koste på X antall tusen på bremser, girkasse, motor.

 

Kjøp en gammel japaner som er velholdt, det er mitt tips. (PS. Min bil hadde fulgt alle servicer til punkt og prikke...)

 

Skal ha det i bakhodet! ;)

 

jeg må bare si, VW er ikke eneste tyske bil.

 

Men de japanske er kanskje bedre kjøp i den prisklassen. Personlig liker jeg Citroén best, men da bør du kjøpe nyere en 1996mod.

 

Franske biler ville jeg aldri i verden kjøpt hvis jeg var deg!

 

I prisklassen 30-35 000kr er vel golf, civic og corolla en av de bedre valgene! Er ikke så lenge siden det lå en 97mod corolla til 34000kr på finn.no som hadde gått 96 000 tror jeg.. Hvis den ligger der fortsatt så ville jeg gått for den!

Ellers har jeg selv en Seat Cordoba 97mod arvet av min far ;) Starter uansett vær, nesten ikke rust og gikk nettopp gjennom eu-kontroll med 0 mangler(Selvom bilen ALDRI har blitt tatt vare på ordentlig).. Seat blir jo produsert av VW, så kvaliteten er det ikke noe å si på! Cordoba'n er derfor også et godt valg ;)

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna automatgir og gamle tyskere. Jeg snakker av smertelig erfaring. Jeg kjøpte brukt VW Polo '97 med automatgir i februar i år. Nå må jeg koste på X antall tusen på bremser, girkasse, motor.

 

Kjøp en gammel japaner som er velholdt, det er mitt tips. (PS. Min bil hadde fulgt alle servicer til punkt og prikke...)

 

Skal ha det i bakhodet! ;)

 

jeg må bare si, VW er ikke eneste tyske bil.

 

Men de japanske er kanskje bedre kjøp i den prisklassen. Personlig liker jeg Citroén best, men da bør du kjøpe nyere en 1996mod.

 

Franske biler ville jeg aldri i verden kjøpt hvis jeg var deg!

 

I prisklassen 30-35 000kr er vel golf, civic og corolla en av de bedre valgene! Er ikke så lenge siden det lå en 97mod corolla til 34000kr på finn.no som hadde gått 96 000 tror jeg.. Hvis den ligger der fortsatt så ville jeg gått for den!

Ellers har jeg selv en Seat Cordoba 97mod arvet av min far ;) Starter uansett vær, nesten ikke rust og gikk nettopp gjennom eu-kontroll med 0 mangler(Selvom bilen ALDRI har blitt tatt vare på ordentlig).. Seat blir jo produsert av VW, så kvaliteten er det ikke noe å si på! Cordoba'n er derfor også et godt valg ;)

 

Takk for tipset. Har sett litt på golf men forsikringen er visst ganske dyr, det er litt dumt, er fortsatt bare student, hehe.

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna automatgir og gamle tyskere. Jeg snakker av smertelig erfaring. Jeg kjøpte brukt VW Polo '97 med automatgir i februar i år. Nå må jeg koste på X antall tusen på bremser, girkasse, motor.

 

Kjøp en gammel japaner som er velholdt, det er mitt tips. (PS. Min bil hadde fulgt alle servicer til punkt og prikke...)

 

Skal ha det i bakhodet! ;)

 

jeg må bare si, VW er ikke eneste tyske bil.

 

Men de japanske er kanskje bedre kjøp i den prisklassen. Personlig liker jeg Citroén best, men da bør du kjøpe nyere en 1996mod.

 

Franske biler ville jeg aldri i verden kjøpt hvis jeg var deg!

 

I prisklassen 30-35 000kr er vel golf, civic og corolla en av de bedre valgene! Er ikke så lenge siden det lå en 97mod corolla til 34000kr på finn.no som hadde gått 96 000 tror jeg.. Hvis den ligger der fortsatt så ville jeg gått for den!

Ellers har jeg selv en Seat Cordoba 97mod arvet av min far ;) Starter uansett vær, nesten ikke rust og gikk nettopp gjennom eu-kontroll med 0 mangler(Selvom bilen ALDRI har blitt tatt vare på ordentlig).. Seat blir jo produsert av VW, så kvaliteten er det ikke noe å si på! Cordoba'n er derfor også et godt valg ;)

Franske biler overgår VW uansett alder og modell.

 

Jeg hadde aldri turt å kjøre en Golf i den prisklassen.

Men en 30 000,- ZX kunne jeg uten å tenke meg om kjørt tur retur Paris. ikke hadde jeg fått noen som helst problemer heller. For Citroén vil være mange år nyere en den gamle Golfen, og hatt mye lavere km, og kjørt av en fornuftig herre som alltid har passet på servicen på bilen, og sørget for å fikse alt før bilen selges ;)

Lenke til kommentar

Sunny er en veldig driftsikker bil så hvis du går over til en golf vil du antaglivis bli rimelig "fedd-up" av feil. Samme hvor liten og billig feilen er så er det MYE i forhold til en sunny. Sunny ruster opp alt for fort, hvordan er din 94mod? gjennomrusta?

 

Siden du er student og sikkert blakk ville jeg gått for en ny japse. Siden sunnyen er for liten så kanskje en toyota carina, mazda 323 sedan eller noe i den duren...

Lenke til kommentar
Sunny er en veldig driftsikker bil så hvis du går over til en golf vil du antaglivis bli rimelig "fedd-up" av feil. Samme hvor liten og billig feilen er så er det MYE i forhold til en sunny. Sunny ruster opp alt for fort, hvordan er din 94mod? gjennomrusta?

 

Siden du er student og sikkert blakk ville jeg gått for en ny japse. Siden sunnyen er for liten så kanskje en toyota carina, mazda 323 sedan eller noe i den duren...

 

Sunnyen min er det knapt rust på. Litt ved skiltplaten bak og i en av hjulbuene, thats it. Ikke å klage på det.

Lenke til kommentar

Han sier han vil ha noe som flytter på seg! Fleste biler som er rammset opp er "konebiler" som ikke har noe særlig til motor!

Vil foreslå en Opel Omega B 2,5 3,0 eller 2,5 TD med chip.

Se godt etter rust når du kjøper opel! Dieselmotoren er den samme som står i BMW 525d

Har prøvd 3,0 Automat å vil si at det flyttet på seg ganske godt (211hk orginalt)

 

Jeg mener selv at VW er den største dritten som er laget av biler.

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Aha, det skal flytte på seg ja. En 94 mod sunny med så lite rust er ikke til og klage på nei. Kan vel nesten kalles meget velholdt. Synd det der....

 

Se etter en carina 2.0 sedan. Den går bra nok og ser helt ok ut. Sjelden dem er og se. vil nok ligge i din prisklassen hvis du finner en i bra stand.

 

Skal du selge sunnyen?

Lenke til kommentar
Aha, det skal flytte på seg ja. En 94 mod sunny med så lite rust er ikke til og klage på nei. Kan vel nesten kalles meget velholdt. Synd det der....

 

Se etter en carina 2.0 sedan. Den går bra nok og ser helt ok ut. Sjelden dem er og se. vil nok ligge i din prisklassen hvis du finner en i bra stand.

 

Skal du selge sunnyen?

 

Sunnyen skal nok selges ja, dessverre. Hadde beholdt den hadde det ikke vært for plassen og at jeg trenger en bil som kan dra henger.

 

Interesse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...