Gå til innhold

Tips til kjøling av 8800 GT SLI i P182SE ønskes

Trancton

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har et Antec P182SE kabinett og inni det kjører jeg 8800GT i SLI og da blir det nederste kortet liggende nærme "skillebunnnen" mellom det nederste kammeret og det øverste, noe som gjør at det blir lite luftgjennomstrømming akkurat der. Je SKal derfor kjøpe en ekstra kbainett vifte til å montere i front som forhåpentligvis får blåst inn luft tilstrekkelig til at jeg unngår for mye varm luft (har vært et problem hittil, får artifacts i spill etc etter en stund).

Hva finnes det av evt tredjepartsvifter til 8800GT?

Andre som kjører SLI i et P182SE kabinett, hvordan har dere evt løst problemet?

Akkurat nå kjører jeg Riva Tuner, men vil jo unngå å kjøre kortet på 80% ettersom det støyer litt, i tillegg har jeg måttet guffe opp kabinettviftene, noe som igjen også lager støy :(

Forslag tips, anyone!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det blir så galt at du får artifacts uten overklokking så tror jeg du trenger mer enn én ekstra kabinettvifte gitt. Hva med vannkjøling? For min del ble det etterhvert et naturlig valg sammen med SLI.

Ja, samme for meg hilken kjøling så lenge det funker, eneste med vannkjøling er at jeg har nada peil på det... FÅr se, prøver å legge inn to ekstra120 mm vifter i front og se om ikke det hjelper på, se om jeg finner noen kortere kabler og får lagt en annen rute på dem slik at det blir bedre luftgjennomstrøm under kortet. Har et par ting som kan funke om jeg får lengre strømkabel til PSU'en, akkurat nå lager de ledningene kaos i kabinettet fordi de er så fordømt korte :(

Men takk for tips all the same!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...