brage_sk Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei. Jeg skulle åpne en fil og så trykket jeg feil og trykket på Open with "internett explorer" Nå har det kommer sånn på alle tingene jeg skal starte. Hvordan kan jeg få dette tilbake igjen! Takk! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det burde løses ved å høyreklikke på aktuelle fil, velg 'Åpne i..' og deretter 'Velg program'. Velg så programmet du vil fila skal åpnes med og sett merke framfor 'Bruk alltid valgte program.......'. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 men det skal åpnes med .exe og det ser ikke ut til å stå på den listen Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 hutige svar takk.. Tentamen på Tirsdag, litt arbeid hadde vært bra å få til Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg må ha svar! JEG KAN IKKE FEILE PÅ TENTAMEN (sorry at jeg virker klikk men er sykt desperat) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ta å skjerp deg med den helvettes bumpingen din, hvilket OS er det du har? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Vista 32bit, business.. Unnskyld Vargaz.. Men prøv å sett deg i min situasjon! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har vært i din situasjon med lite tid fram mot tentamen og eksamen mange ganger. Det er ingengrunn til å spamme forumet. Har ikke Visa her, så skal ikke si 100% sikkert hvordan du gjør det, men det er en mulighet i windows XP i alle fall om du går inn på legg til fjern programmer. Der har du en mulighet å sette fil assasiasjonene tilbake til windows standard. Mulig du kan gå på min datamaskin, verktøy -> mappealternativer -> filtyper også... Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg kan like godt skriver her som jeg skrev i en annen tråd. Her er hendelses forløpet: vet jeg ikke skal poste her. Men siden jeg fikk respons så må jeg nesten svare. Her er hele problemet mitt. Jeg skulle starte en exe fil. Jeg trykket på Open With. For å finne ut hva som skjedde trykket jeg på internett. I det jeg trykket på internett kom det et lite blink på skrive bordet og nesten alle filene fikk et internett icon, i en liten hvit 4kant. Når jeg starter et program åpner internett seg og kommer download. Jeg tenkte jaja, kan vell alltids download. Download tar under 1 sekund og det kommer det samme neste gang jeg skal prøve å starte det igjen. Jeg restarter PC-en og håper på at det skal fikse seg av seg selv. Men nei. Jeg starter maskinen og ingen av de vanlige filene som er på oppgavelinjen åpner seg. Jeg trykker på open with på VentriloMIX og trykker på den samme tingen inni programfiler og VentriloMIX. Jeg får åpnet dette programet. Jeg springer opp til denne datamaskinen og logger på diskusjon.no for å få hjelp. Jeg tar med meg den bærbare PC-en og sitter nå her å skriver og håper indelig at jeg skal få hjelp. Windows versionen jeg bruker er Windows Vista 32bit, bussines edition, Norsk version. Genuin fra HP Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du har jo en funksjon som gjør at du kan tilbakestille Vista en dag eller to... kanskje du skulle prøve det? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg prøvde det. Men her kom det et uventet problem. Det er en exe fil og vil ikke starte sammen med de andre. Det kommer bare opp det samme som når jeg trykker "Open With" Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Prøv å gjør som jeg skriver høyere oppe da, slik at du får tilbakestillt fil assiasjonene... Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 når jeg trykker på "Endre Oppstartsprogrammer" kommer det opp "Åpne I" Velg programmet som skal brukes til å åpne denne filen: Fil: MSASCui.Exe Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det går ikke an å sette tilbake til standard da? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 vet ikke... Men det tvang meg til å bare reformatere PC-en.. derfor *Tråd Stengt* Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva er vitsen i å mase etter hjelp når du overhode ikke ser etter noen løsning? har kommet med flere gode forslag, om du hadde orket å lest og lett så hadde du helt sikkert funnet en enkel løsning på ditt problem. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Herregud. JEG HAR LEST OG LEST OG LEST.. SØKT PÅ INTERNETT. BRUKTE 3 TIMER PÅ Å IKKE FINNE EN LØSNING... TING VAR AT INGENTING KUNNE ÅPNE SEG SÅ JEG BARE REFORMATERTE DEN.. DET FUNKET. SÅ IKKE KOM HER Å KRITISER. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva prøver du å oppnå med caps lock? Altså, hadde du prøvd noe av det jeg har skrevet til deg, så hadde du nok kommet vidre, ellers går det jo også å lete på MS sine sider. Det er kan knappt regnes som et problem engang, det er bare litt innsats og kunnskap som skal til så er dette løst. Har ikke MS en support telefon? de hadde sikkert klart å hjulpet deg relativt raskt. Jeg synes bare å formatere er å gå i rundt problemet, hva når dette skjer nestegang da? skal du formatere da også ? :| Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 beklager caps.. jeg ble bare frustrert... Jeg søkte masse på MS sine sider. Fant nesten løsningen men ikke helt.. Har MS åpent på søndager? Dette var en haste sak, jeg måtte få gjort det fort så jeg kan fortsette å skrive Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 De tar sikkert godt betalt for support telefonen, og da antar jeg at de har døgnåpent 7dager i uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg