Gå til innhold

Ingen lyd i høytalerne bak ved avspilling av musikk og film


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Logitech X530 sett, altså 5.1 høytalere. Hvis jeg går i kontroll panelet og velger Sound, og så 5.1 og test, så fungerer alle høytalerne. Men når jeg spiller av sanger derimot, så er det bare de to foran og suben som spiller.

 

Tidligere når jeg kjørte XP, så hadde jeg nok av lyd i de bak, men senterhøytaleren var aldri aktiv under musikkavspilling. Sånn som det pleier å være, men nå med Vista har jeg ikke lyden bak lengre. Lydkortet mitt er ganske utdatert, så kjører på drivere fra Creative forumet, altså ikke sertifiserte drivere, men høytalerne funker jo i test, så hvorfor ikke med mp3 eller film?

Endret av Jan-Erik123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å få fnatt her :p

 

Så på film HD film i går kveld, med Windows Media Player classic (altså den som følger med k-lite codec pack) og i audio menyen fant jeg alternativer for høytalere. Der kunne jeg aktivere de bakerste høytalerne, og fikk full surround. Etter endt film prøvde jeg det samme med musikk, og tror du ikke det fungerte og?

 

Så lukket jeg spillern, og senere på kvelden skulle jeg prøve igjen, men da var det ikke sjans.

Ingen reaksjon når jeg aktiverte de bakerste høytalerne og resten.

 

Men hvorfor er ikke dette standard? Lydkortet er satt opp for et 5.1 oppsett, så hvorfor er det ikke lyd i høytalerne til alle tider?

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å få fnatt her :p

 

Så på film HD film i går kveld, med Windows Media Player classic (altså den som følger med k-lite codec pack) og i audio menyen fant jeg alternativer for høytalere. Der kunne jeg aktivere de bakerste høytalerne, og fikk full surround. Etter endt film prøvde jeg det samme med musikk, og tror du ikke det fungerte og?

 

Så lukket jeg spillern, og senere på kvelden skulle jeg prøve igjen, men da var det ikke sjans.

Ingen reaksjon når jeg aktiverte de bakerste høytalerne og resten.

 

Men hvorfor er ikke dette standard? Lydkortet er satt opp for et 5.1 oppsett, så hvorfor er det ikke lyd i høytalerne til alle tider?

Prøv å bruke FFDShow, enable mixeren og sett output til 5.1...

 

Heter forresten Media Player Classic :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...