Gå til innhold

Hvordan innstallerer man Linux på PS3?

Raste

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har hørt at det går ann å installere Linux på PS3, så lurer jeg på noen spørsmål.

1. Hvor laster man det ned fra?

2. Lett å installere?

3. Hva er spesielt med Linux på PS3, kan man bruke eks. torrentprogram på det osv?

4. Kan man bruke et tastatur og en mus som har en usb sender?

5. Er det lett å avinstallere vis man ikke ønsker det lenger?

Håper på svar og fort, da jeg syns dette hørtes spennende ut :)

Raste

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kommer ann på distro. Her har du link til xubuntu, som er den populære distroen ubuntu, men har et lettere skrivebordsmiljø

http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/ports/re...powerpc+ps3.iso

2. Ja. Sjekk denne linken for instruksjoner: https://help.ubuntu.com/community/PlayStation_3

(Du må formatere harddisken før du kan installere. Så ta backup av ting før du begynner)

3. Du kan bruke det meste av programmer, og dermed ha muligheten til å spille av media i omtrent alle formater. Du kan også bruke torrentprogrammer ja

4. Ja

5. Bare å formatere harddisken igjen.

Lenke til kommentar

Som sagt kan du spille av det meste media (musikk, divX osv).

Du kan installere en emulator og spille spill fra masse forskjellige konsoler, de som følger med, eller laste ned andre spill. Men husk at 3D ikke fungerer. Sony gir ikke full tilgang til skjermkortet, så du må nøye deg med 2D-spill.

Du kan surfe på nettet med en bedre nettleser enn PS3s orginale (firefox, opera osv.)

Kommer ikke på noe mer nå, men du har så og si de samme mulighetene som hvilken som helst annen datamaskin med gnu/linux.

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du har boota sist.

For å gå fra gameOS til otherOS(xubuntu) går du inn på systeminstillinger og velger otheros som standard OS.

Når du vil tilbake til gameOS skriver du "boot-game-os" på den svarte skjermen som kommer opp når du skal starte xubuntu eller i en terminal.

Kimmag: Ja, det vil ikke gå like fort som med en vanlig PC. PS3en har bare 256 mb ram.

Men det går da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, har hatt Linux et par dager. TOk en mnd fra jeg innstallerte da jeg ikke hadde fått tid. Men jeg lurer på om hvordan man sletter Linux helt. Jeg har formatert, så har jeg gått Default system og andre os, så får jeg forsatt opp Linux. Noen som vet hvorfor, og jeg vil slette det helt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...