Gå til innhold

Koble til flere kilder på HD-LED


Anbefalte innlegg

I filserveren min har jeg et SATA tilleggskort (Adaptec 1430SA 4 port). Kortet har kobling for harddiskaktivitets-LED, men kabinettets HDLED er koblet til hovedkortet. Aktivitet på harddiskene som er koblet til SATA kortet vises dermed ikke på kabinettlyset.

 

Er det mulig å koble det slik at aktivitetslyset til harddisk brukes til både hovedkort og SATA-kort? Er det bare å lage kobling til begge til samme LED, eller må jeg ha noe komponent som eventuelt beskytter hovedkort/SATA-kort/LED?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å koble HDD-LED både til SATA-kortet ditt og til hovedkortet. Det du gjør er å paralellkoble utgangen på hovedkortet og på satakortet, også kobler du HDD-LEDen på paralellkoblinga. Da vil LEDen lyse når det er aktivitet på enten hovedkortet, eller SATA-kortet evt. begge kortene.

 

Bare ver obs på at du kobler pluss og minus rett. Hvis du lager kortsluttning når du paralellkobler så vil du ikke få lys, og i verste fall ødelegge både hovedkort og SATA-kort.

 

post-6212-1194794102_thumb.png

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Det er mulig å koble HDD-LED både til SATA-kortet ditt og til hovedkortet. Det du gjør er å paralellkoble utgangen på hovedkortet og på satakortet, også kobler du HDD-LEDen på paralellkoblinga. Da vil LEDen lyse når det er aktivitet på enten hovedkortet, eller SATA-kortet evt. begge kortene.

 

Bare ver obs på at du kobler pluss og minus rett. Hvis du lager kortsluttning når du paralellkobler så vil du ikke få lys, og i verste fall ødelegge både hovedkort og SATA-kort.

 

Det var dette jeg ønsket å vite om gikk. Takk for svar. Lager til ledning seinere i kveld.

 

Det er dessverre ikke inngang på hovedkort (eller på SATA-kortet hvis jeg tolker rett) for HD LED.

Endret av sigjac
Lenke til kommentar

Utgangen, altså det jeg mener med det er tilkoblingen til HDD-LED. Eller trodde du at det er en slags inngang du skal koble HDD-LED til på hovedkortet?. Du må i allefall klippe og skjøte litt ledninger. En ting til, hvis du ikke får lys i dioden, kan det være fordi du har koblet den feil vei (minus på pluss) da vil ikke dioden lede strøm, og dermed får du ikke lys. SKjer det så er det bare å bytte polaritet på tilkoblingen til dioden.

Lenke til kommentar
Utgangen, altså det jeg mener med det er tilkoblingen til HDD-LED. Eller trodde du at det er en slags inngang du skal koble HDD-LED til på hovedkortet?. Du må i allefall klippe og skjøte litt ledninger. En ting til, hvis du ikke får lys i dioden, kan det være fordi du har koblet den feil vei (minus på pluss) da vil ikke dioden lede strøm, og dermed får du ikke lys. SKjer det så er det bare å bytte polaritet på tilkoblingen til dioden.

 

Det om inngang til HDLED var rettet mot Harkonnen.

 

Etter litt lodding og krympestrømpe så hadde jeg en parallellkoblet ledning. Den er nå koblet til hovedkort og to SATA kort. Fungerer utmerket. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...