Gå til innhold

Sennheiser PX100 eller PX200?

kris33

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et headset (vil ikke ha ørepropper) til iPoden min. De må kunne brukes daglig på tur fra/til skolen (30-min trikketur) og på turer i byen/bråkete områder. De må være veldig portable og ganske konfortable, men ha god lyd samtidig.

Jeg har sett på to forskjellige headsets; PX100 og PX200

Har hørt noe snakk om at PX100 har litt bedre lyd enn PX200, men er dette egentlig merkbart? Personerfaringene i prisguider gir jo inntrykk av at brukerene av PX200 også er veldig fornøyde.

Forskjellen mellom PX100 og PX200 er at PX100 er åpen og PX200 er lukket. Jeg skal som sagt hovedsaklig bruke hodetelefonene i ganske bråkete omgivelser. Merker man noe særlig forskjell på støyen utenfra med PX200 i forhold til PX100? Er den påstått bedre lyden i PX100 verd den ekstra lyden som slippes inn i forhold til PX200?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

har px100 selv, men ikke prøvd px200 - men de bruker samme drivere, og det er alltid slik at lukkede hodetelefoner mister en del av lydkvaliteten siden lyden sperres inne. Dog så må man tenke på at åpne hodetelefoner slipper inn mer lyd, så på bråkete steder vil du neppe høre noe som helst uten å skru lyden på maks, så da er poenget ganske borte. Ville nok gått for px200 til ditt bruk, evt tatt en titt på akg k518 som er litt dyrere (cdon.com har ofte billigst priser porto tatt i betraktning btw) men er en bedre lukket hodetelefon siden den dekker ørene bedre.

Lenke til kommentar

Har PX100. Prøvde såvidt PX200. Ble overasket over at de hadde en del dårligere lyd enn mine. Ville ikke gått for dem, kjøp PX100! Vet ikke hvor isolerende PX200 er, men det kan ikke være så mye. De har bare en liten skummgummi-kant som stikker ut "innenfor" klokka. Veldig ubehagelig da kanten går på og ikke rundt øret.

Lenke til kommentar

Hei Adrian. Kristoffer her :p

Jeg testet Magnus E sine PX200 og jeg merket at de isolerte en god del. Jeg synes heller ikke de var spesiellt ubehagelige.

Ta med PX100 på skolen en dag slik at jeg kan sammenligne din PX100 med Magnus sin PX200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...