Howard Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Test: TRIOS II Multidrive selector Dualboot kan medføre mye kluss, spesielt når man kjører Linux og Windows på samme maskin. Løsningen er meget enkel, nemlig en hardware-styrt harddisk-velger som bærer navnet TRIOS II Multidrive Selector. Vi har testet vidunderet. Les testen her. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Må man sette slave/master på forhånd på selve diskene eller kan dette gjøres fra konsollen slik at man kan ha Win + data på én disk og Linux + data på en annen? Blir litt bortkasta og "kaste bort" en hel disk til kun OS. Støtter denne "hotplug", altså at man kan starte andre enheter som er koblet til kortet mens maskinen kjører? Lenke til kommentar
GVS Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Gjorde me ein tanke da je såg at kontrollern havna på minussia. Legg merke te at tilkoblinga e tå RJ45 typen. Sku ve tro at detta e ein fordel hvis ein sku styre tilkoblinga fra eit anna rom enn maskina står i (server/workstation). Denna vil sikkert kunne kobles te eit ledig kat5 uttak i spredenettet utta problemer. Kunne ve laga ein kombiløsning lell, me ein enkel brakett. Takk. Lenke til kommentar
drall Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 kan ikke forstå at noen har bruk for dette. Har aldri hatt noen problemer med lilo/grub. Om windows installasjonen klusser det til er det som regel lett å fikse. Vel, fint for meg, penger spart det. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Bra argument med servere som står andre plasser! Elles er det vel Trios som gjeld, for den kostar mindre € enn Trios II Lenke til kommentar
handbook Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 "Hvor mange timer vi brukte på å få Lilo (populær boot-meny som følger med de fleste Linux-operativsystemer) til å fungere med en harddisk med Windows-operativsystem har vi ikke tall på." Dette sier MER om hvor lite peiling du selv har på hardiskpartisjonering, og hvor giddalaus du er til å lese README's for lilo. Begynner nesten å tvile på hva slags folk det er som tester utstyr for hardware.no. Lilo har fungert totalt utmerket i alle de X antall gangene jeg har installert det på min og andre sine maskiner. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Men til deg som vil vita litt meir om forskjelden på I og II: http://www.romtecusa.com/trios/product/spec.htm (takk til Espen hos Microplex) Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Dette sier MER om hvor lite peiling du selv har på hardiskpartisjonering, og hvor giddalaus du er til å lese README's for lilo. Begynner nesten å tvile på hva slags folk det er som tester utstyr for hardware.no. Lilo har fungert totalt utmerket i alle de X antall gangene jeg har installert det på min og andre sine maskiner. Det var satt litt på spissen da... Det må du/dere forstå.. Når jeg skriver prøver jeg å skrive fra et allment perspektiv. Jeg hadde faktisk problemer en gang jeg skulle få lilo og en disk på et raid system til å fungere, men det jeg skrev var for å understreke et poeng så ta det med ro - vi er ikke inkompetente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå