tssom Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jeg ute etter en driver som lar meg overklokke. Jeg lurer også på hvor høyt jeg kan klokke dette kortet. Jeg bruker for øyeblikket driver 165.01 hentet fra laptopvideo2go.com RivaTuner sier som følger; Core clock 450 Memory clock 400 Stemmer dette? Har hørt snakk om at dette kortet kommer underklokket, stemmer det også? Maskinene er en Acer Aspire 5920G. Takker for all respons. Endret 11. november 2007 av tssom Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg vil ikke annbefale å klokke skjermkort på en bærbar, pga. det reduseerer batteritiden ganske så betydelig. Om du bruker den stasjonært under spilling så kan du kanskje dog tjene litt på det. Driverene skal ikke ha noe å si for overklokkeligheten. Det eneste unntaket er evt. drivere som reduserer timings på RAM, som igjen kan bety at du kan presse RAMen noe høyere i frekvens, men siden timings da er dårigere går det ofte opp i opp. Kort sagt så bør du ikke tenke på "drivere som er best for overklokking" for der er i praksis ingenting å hente. Du bør alltid bruke nyeste driverene for best ytelse generellt sett, overklokking eller ikke. frekvensene du nevner høres ihvertfall riktig ut, uten at jeg har sjekket det. ingen grunn til å mistro rivatuner heller... du kan jo fort sjekke om det stemmer ved å se på specs på kortet på produsentens side om du har noen grunn til det... Om det kommer underklokket eller ikke spiller vel ikke så mye rolle? du skal vel overklokke maksimalt uansett hvis ud først klokker eller hva? Godt mulig at bærbar-modellen av kortet kommer med lavere frekvens enn vanlig kortet som standard for å spare strøm ja. -Stigma Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Har klart 650/550(1100). HP Pav. dv9575. 162.22 driverne tror jeg. Nå kjører jeg stock (500/400(800)), med 169.04 driverne. Endret 11. november 2007 av Intern Lenke til kommentar
tssom Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Batteritiden bryr jeg meg heller lite om. Er vell mulig og få kjøpt ett extra batteri? Men jeg lurer fortsatt på en ting; Hva er egentlig forskjellen på modifiserte drivere og offisielle drivere? Så vidt jeg har forstått, så kan offisielle drivere hindre deg i og overklokke. Er det andre ting og ta i betraktning? Endret 11. november 2007 av tssom Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg ute etter en driver som lar meg overklokke. Jeg lurer også på hvor høyt jeg kan klokke dette kortet. Jeg bruker for øyeblikket driver 165.01 hentet fra laptopvideo2go.com RivaTuner sier som følger; Core clock 450 Memory clock 400 Stemmer dette? Har hørt snakk om at dette kortet kommer underklokket, stemmer det også? Maskinene er en Acer Aspire 5920G. Takker for all respons. Gir 165.01 problemer i ventemodus? Jeg får i alle fall problemer på DV9575. Har brukt 162.22 m/moddet INF, og den har fungert ganske bra. Flere er fornøyd med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå