kosteb00 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 nettopp skaffet meg Thermaltake DuOrb til mitt evga 8800 Ultra ko grafikkort. Montert på med temperaturer viser 70'c idle og 90'c load. Virker ikke som den virker. Noen som har erfaringer med denne aller andre kjølere som fungerer bra? (HR03PLUS er for stor - trenger to pci sloter) Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Litt OT men hvor har du fått i den hen?? Lurer på å få ti ett par. Du har ikke noen bilder av den montert? Har du fått justert viffte?? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Synes ikke temperaturene hørtes så fryktelige ut, men mulig de er høye da? husk at de vil være høyere på et skjermkort enn på feks. en CPU. Sikker på at det er god kontakt mellom kjøleribben og prosessoren på skjermkortet? brukte god kjølepasta og ikke det klisjet som fulgte med antar jeg? smørte på rett mengde og fordelte jevnt utover? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Kjøleren er kjøpt på e-bay. Bilde er vedlagt. Ikke vanskelig å montere, og har brukt annen kjølepasta (artic silver 5).Vifta er ikke justerbar så den går på 100 %. I flere tester på GTX fikk de ned temperaturen betydelig, men min ble fatisk 10 grader høyere enn med standard vifte. Hvis jeg ikke finner noen løsning så blir det vel å montere standard kjøler igjen Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Varma du opp pastaen litt før du ha den på?? Prøv og ta av og montere igjenn du. prøv å ha på veldig tynnt. Blei det ikke veldig dyrt å få ti en på ebay?? Pris er jo 300kr i norge, men ikke kommet enda.. Jeg og lurer på å kjøpe ett par slike og prøve. Tro om det har gått å kobblet på ett justerbart potmeter. Hmm. Hvordan blir det å få fesste minne modulne igjenn etter att dem har vært montert tro.. Endret 11. november 2007 av turbo_fever Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Feste minne modulene igjen? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Minne heat sinkene. Om han bytter så kunne jeg jo kanskje være innteresert i å kjøpe den. Men er vel ikke meningen att den skal festes mange ganger Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Heat sinkene kan godt festes flere ganger selv om det ikke er helt meningen, du kan jo feks. kjøpe deg termisk lim istedet for termisk pasta, da vil du ha en sjanse til Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 ja det er vel og noe Men på orginal kjøler så er det vel slike kjøle padder?? Småe hvite. Hvordan går det med ontering av dem igjenn da? Hvor mye kostet det for den kjølern fra ebay da?? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Med den lave dollarkursen betalte jeg vel rett under 500 inkl express frakt. kjøleren er demontert og montert igjen. Brukt articlean begge gangene. Kunne vært en ide å sett åssen den hadde vært hos andre. Montering er veldig enkel så jeg kan ikke helt skjønne hvorfor den ikke virker skikkelig. Av hva jeg leser så er det kanskje noen grader du får med skikkelig pasta, men her er faktisk kjøleren 10 grader varmerne enn original. Derfor jeg er litt skeptisk Hva er forskjell på kjølepasta og det hvite stuffet på original kjøleren (som er fjernet nå ja)? Det kjennes ut som vanlig kjølepasta bare hvitt, ikke grått. Endret 11. november 2007 av kosteb00 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det blei så dyrt ja. Faktisk noe som blir billigere å kjøpe i norge. Men koster nessten det dobelte å sende en selve kjøler. Men 10 grader mer en org er mye det. Kjørte kanskje ikke 100% heller med orginal?? På mit org gts 320 så har jeg rundt 40 grader +\- etter temp i rommet ved idle. og ca 50 grader +\- der og med load. Med 100% på viffta. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) jepp, betalte dobbelt så mye i frakt som prisen på kjølener. Seff trodde jeg jo at dette skulle bli mye bedre. KO kortet fra avga er jo dritvarmt. Gadd ikke vente til det kom til Norge og HS03 har jeg ikke plass til. Kjedelig når det ikke fungerer Endret 11. november 2007 av kosteb00 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ja jeg vet. Jeg har fått problemer med mitt 3 hovedkort, og andre minne. Gikk ei uke nå så fikk jeg problemer igår. Så skjønner hvordan du har det når det ikke funnker. Jeg har ikke fått det sikkelig og det har ikke gått mer en 4mnd. Har du montert or kjøler igjenn?? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ja, original kjøler er på plass. 10 grader mindre enn den andre. Så får jeg bare se hva jeg gjør med den som jeg har.... Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Selge den billig til meg. Har du ett bilde av annleggsplate som skal ned på skjermkortet?? Sjeket att den er plan..? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 hehe, du hadde vel likt det. Får lese litt og evt kjøpe ny pasta og feste minnemodulene med teknisk lim Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det hadde jeg likt vettu. Men du har brukt veldig god pasta verttfall. Verdenskjennt denne. Bruker same på min cpu og ligger på ca 35grader idle ved min viffte hastighet.. Kan jo gi beskjed om du bestemmer deg for og selge. Eller så kommer dem jo til norge snart og. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 da er kjøleren ute for salg hvis noen andre vil prøve seg Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 kunne tenkt meg å prøve meg jeg, kommer annt på pris da vettu Blir jo litt tap sia du fikk tak i på ebay og måtte ut med mye i frakt. Men hva tenker du på i pris?? ca... Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) har sendt deg pm (i think) send meg en pm med epost ad. din Endret 12. november 2007 av kosteb00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå