Gå til innhold

Kjøler til 8800 Ultra virker ikke

kosteb00

Anbefalte innlegg

nettopp skaffet meg Thermaltake DuOrb til mitt evga 8800 Ultra ko grafikkort. Montert på med temperaturer viser 70'c idle og 90'c load. Virker ikke som den virker. Noen som har erfaringer med denne aller andre kjølere som fungerer bra?

(HR03PLUS er for stor - trenger to pci sloter)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke temperaturene hørtes så fryktelige ut, men mulig de er høye da? husk at de vil være høyere på et skjermkort enn på feks. en CPU.

Sikker på at det er god kontakt mellom kjøleribben og prosessoren på skjermkortet? brukte god kjølepasta og ikke det klisjet som fulgte med antar jeg? smørte på rett mengde og fordelte jevnt utover?

Lenke til kommentar

Kjøleren er kjøpt på e-bay. Bilde er vedlagt.

Ikke vanskelig å montere, og har brukt annen kjølepasta (artic silver 5).Vifta er ikke justerbar så den går på 100 %.

I flere tester på GTX fikk de ned temperaturen betydelig, men min ble fatisk 10 grader høyere enn med standard vifte. Hvis jeg ikke finner noen løsning så blir det vel å montere standard kjøler igjen :(

post-94484-1194780102_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Varma du opp pastaen litt før du ha den på?? Prøv og ta av og montere igjenn du.

prøv å ha på veldig tynnt. Blei det ikke veldig dyrt å få ti en på ebay??

Pris er jo 300kr i norge, men ikke kommet enda.. Jeg og lurer på å kjøpe ett par slike og prøve.

Tro om det har gått å kobblet på ett justerbart potmeter. Hmm.

Hvordan blir det å få fesste minne modulne igjenn etter att dem har vært montert tro..

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Med den lave dollarkursen betalte jeg vel rett under 500 inkl express frakt.

kjøleren er demontert og montert igjen. Brukt articlean begge gangene. Kunne vært en ide å sett åssen den hadde vært hos andre. Montering er veldig enkel så jeg kan ikke helt skjønne hvorfor den ikke virker skikkelig. Av hva jeg leser så er det kanskje noen grader du får med skikkelig pasta, men her er faktisk kjøleren 10 grader varmerne enn original. Derfor jeg er litt skeptisk

Hva er forskjell på kjølepasta og det hvite stuffet på original kjøleren (som er fjernet nå ja)? Det kjennes ut som vanlig kjølepasta bare hvitt, ikke grått.

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Det blei så dyrt ja. Faktisk noe som blir billigere å kjøpe i norge. Men koster nessten det dobelte å sende en selve kjøler.

Men 10 grader mer en org er mye det. Kjørte kanskje ikke 100% heller med orginal?? På mit org gts 320 så har jeg rundt 40 grader +\- etter temp i rommet ved idle. og ca 50 grader +\- der og med load. Med 100% på viffta.

Lenke til kommentar

jepp, betalte dobbelt så mye i frakt som prisen på kjølener. Seff trodde jeg jo at dette skulle bli mye bedre. KO kortet fra avga er jo dritvarmt. Gadd ikke vente til det kom til Norge og HS03 har jeg ikke plass til. Kjedelig når det ikke fungerer

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...