Gå til innhold

HX620 vs TX750 + litt generelt på multirail vs singlerail.

-Sammy

Anbefalte innlegg

Ja det bekymrer meg at jeg vil miste garantien dersom jeg åpner PSU'en... -kanskje jeg gjør det likevel. Noe som sier meg at det gir dårligere kjøling med det plastdekselet. Både hw.no og jonnyGURU stiller spørsmålstegn vd bruken av slike deksler. Jeg skulle så gjerne ha sett noen målinger at temperatur rundt om i PSU'en og temp på "eksosen" med og uten dekslet.

Ja det hadde vert fint altså. Kunne jo kanskje gådd ann å sendt en mail til jonnyguru og hørt litt nærmere med de, om de har noen målinger på evt. andre psu'er de har prøvd å fjerne denne plastikk "baffle'en"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så gjort. Jeg sendte denne meldingen til Matt Harris, aka madmat i jonnyGURU:

Hi.

I and a bunch of people in Norway have been reading jonnyGURU's review on the Corsair TX750W with great interest. The Corsair PSU's has in a very short time become very popular in Norway and the rest of Scandinavia. At hardware.no we have been discussing the effect of the clear baffle covering half the fan on Corsair TX750W, and this type of baffle is implemented on several PSU's. I just had to RMA a Thermaltake Toughpower 850W after failing in stability, destroying 5 of my storage drives. It also has this baffle covering half the 140mm fan inside the PSU. I'm now changing it for a Corsair TX750W.

It has become clear to me that this baffle reduces the effect of the fan in some ways. In Your recent review at jonnyGURU.com, it was pointed out that this baffle doesn't work, and reduces the airflow and cooling inside the Corsair TX750W. Did You test the PSU without the fan baffle, and were the cooling better? Do You think it's a good idea to permanently remove the baffle from the fan inside the PSU?

Sincerely

Bjørn

Endret av Din_Laban
Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men jeg har fått svar allerede! :thumbup: -og det var en hyggelig e-post også:

Bjorn,

I haven't had a chance to test the unit without the baffle but I still think it will do far better without it.

I'm glad to know that we're being read all the way over in Norway, That's amazing!.

Sorry to be so brief but I'm getting ready for work so I'm a bit strapped for time.

Matt - madmat - Harris

Reviewer JonnyGuru.com

Lenke til kommentar

Jeg har vært i videre dialog. Her er e-posten jeg sendte:

Thank You for responding so quickly.

I'm sorry to have bothered You, but I'm amazed that You responded that fast.

It is a quarter to five in the morning here in Norway, and several members of the forum at hardware.no where pleased to see that our interest in this matter. Several of us is discussing if we should break the warranty of the PSU units in hope of improving the cooling of the unit. Since these fan baffles started to show up again, there has been a lot of questioning if they more harm than good. It is in fact of great interest to have a "follow up in this matter".

I should point out that jonnyGURU.com has a lot of credit here, since the tests are done in a very methodical manner, with great deal of insight.

Bjørn

Jeg fikk svar ikke lenge etterpå:

Bjorn,

I wish I spoke Norsk so I could join in at your forums but sadly I only speak two languages, English and bad English.

I've gotten rid of the 750W or I'd do some testing with it but given the experience I had with the NZXT Precise prior to the VX and TX Corsairs I'm given to think that the baffle is simply killing the cooling benefits of the 140mm fan in the TX750W.

Good luck!

Matt - madmat - Harris
Enthusiast Editor Techgage.com

-så der har vi en oppfatning av saken, i alle fall. Det gjør at jeg står veldig fristet til å ta ut det dekslet nå når jeg får min nye PSU i posten.

Endret av Din_Laban
Lenke til kommentar

Tøft !

Meget grei kar han Matt!

"english and bad english" :!: hahah

Ja det er meget fristende å åpne opp og rive bort den plastikk-baffeln da.. :) Du vet vel ikke hvordan de finner ut at en har vert inne i psu'en ? For hvis det ikke er noe sånn fancy hightech garanti-tyster inni der, så er det vel bare å sette i igjen baffeln før man evt. ska gjør noe i følge av en garantisak ?

(forstod jeg det rett at du hadde 5 disker som tok kvelden pga for dårlig kjøling på psu ?) :ph34r:

Endret av restify
Lenke til kommentar

Hadde en Thermaltake Toughpower 850w som virket litt ustabil. Kjørte denne på RAID 0 og var periodevis plaget med ustabilitet i diskene. Så jeg skiftet litt om kablene, og vips, der forsvant først 2 disker. Da jeg begynte å granske dette nærmere så endte det med at det begynte å ryke av de to nyeste WD diskene, så de er nok kortsluttet.

En ting jeg la merke til var at når det ble spilt en del (har quadcore og 8800GTX) så gikk vifta en del hissigere enn ellers. 140mm vifta i Thermaltake 850w har også et sånt viftedeksel, og det kan jo faktisk være sånn at det var en utløsende faktor for at den begynte å oppføre seg ustabilt.

Det kan jo være et dårlig eksemplar, men jeg gidder ikke Thermaltake igjen. Jeg har RMA'et den og venter spent om jeg får en Corsair 750w i retur fra shg.no.

Jeg tror at jeg skal skru opp den Corsair'en og ta av den plata. Har et nytt Antec 182SE kabinett nå, så der vil vifta havne i bunnen på kabinettet. Tror ikke at, med mindre du bruker et skrujern som skraper opp krysset i skruene at det vil bli oppdaget. Pass bare på å "føl" hvor sterkt de i utgangspunktet var strammet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...