Jitsumi Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Yo! Har gjort noen endringer på hjemmesiden min, blandt annet fikset på menyen ved hjelp av CSS. I IE funker siden helt som den skal, men i firefox derimot skjer det noe merkelig.. Fatter ikke hva probemet er.... noe som kan hjelpe en overtrøtt fyr? http://www.argonville.com/tempis/argonville/ Jit Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Aldri lag siden din etter det visuelle i IE. IE suger. Rett heller opp IE feilene etterpå. Når jeg titter på kildekoden din, ser jeg ingen <div id="header"></div> over meny-div'n din. Om ikke du har header og meny i samme div da? Hvilket program har du brukt til å lage siden? Notisblokk er tingen. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Yo! Har gjort noen endringer på hjemmesiden min, blandt annet fikset på menyen ved hjelp av CSS. I IE funker siden helt som den skal, men i firefox derimot skjer det noe merkelig.. Fatter ikke hva probemet er.... noe som kan hjelpe en overtrøtt fyr? http://www.argonville.com/tempis/argonville/ Jit Den siden ser ganske bra ut. Den er pen estetisk. Jeg har lite ett problem med siden, og det er at jeg ikke får den til å validere på w3c.org. Det mangler ett body element, som jeg ikke kan finne når jeg søker i kildekoden. Du kan med fordel benytte Opera og høyreklikke og velge kontroller kildekode. Finnes sikkert noe liknende til FF, men jeg har ikke sjekket. Noen som vet om noe slikt finnes for FF forresten? Siden inneholder mye bra koding, men det er noe småpirk, men det er vel ikke tema? Jeg våger meg likevel til å minne om at Opera også har simmulering av Opera for mobil. Siden din ser ikke værst ut i slik modus, men det kan godt tenkes at du synes ting kommer i gal rekkefølge. Det samme gjelder ved å benytte egen bruker CSS. Lenke til kommentar
Jitsumi Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 ser ut til at jeg har vært litt overtrøtt når jeg holdt på her.... ikke bra å kode om natten.. Jeg bruker dreamweaver, og designer for alt i verden ikke for IE. Kan ikke fordra ie... men no virket det altså med ie og ikke opera og firefox. Mangler <body>...fantastisk Holder på å se på saken no. Takker for hjelpen så langt PS: Det finnes extensions til FF som kan sjekke kildekode osv. hadde det tidligere. men så kom den store reinstallasjonen...osv... Lenke til kommentar
Jitsumi Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 ja då fant jeg ut hva som rotet til toppen min.... Jeg gjorde en liten endring i css-filen: Tidligere: #MenyToppContainerText { margin-top: 227px; font-size:12px; font-weight: normal; } Nå: #MenyToppContainerText { padding-top: 227px; font-size:12px; font-weight: normal; } Nå fungerer siden på alle tre browserene og koden er valid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå