Gå til innhold

BK: En litt anderledes solnedgang

jokki

Anbefalte innlegg

Gikk ut rolig kveld med det formål å ta et par typiske solnedgangsbilder. Dette var vel kansje det minst typiske bildet jeg fikk tatt før sola forsvant helt bak skyene (fikk bare 10 minutter eller noe :( ) Er jeg inne på noe her eller er det bare et helt vanlig bilde. Noe som kan endres på det i PS?

Canon EOS 400D med sigma 28-75 F/2.8

post-22262-1194743331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterer meg litt over at horisonten er skjeiv. Dette er det første du kan endre på. Ellers et helt greit bilde komposisjonsmessig ;)

Oki, skal prøve å endre litt på det, ikke at det var intensjonelt, men synes det ble litt anderledes i hvertfal. Utrolig vanskelig å få stativet til å stå skikkelig i landskapet.

Trodde alle i norge hadde bredbånd nå jeg :p

Lenke til kommentar

Derfor det er greit med vater på stativet vet'u :) Greit nok at de fleste har bredbånd, noe jeg også har, men irriterer meg fortsatt over folk som legger ut såååå store bildefiler. Det eneste jeg gjør er å zoome ut slik at jeg klarer å se hele bildet på en gang, og i sin helhet. Å scrolle gjennom et så stort bilde ville gjort deg vanskelig å få noe særlig inntrykk. Derfor er det like greit at du minsker størrelsen på bildet til å starte med. De fleste sitter vel på 19" og oppover, så et bilde på ca. 1000px*800px er ikke så altfor dumt. Kan selvfølgelig redigere dette litt, avhengig av forholdet mellom bredde og høyde. I hverfall greit å ikke tøye grensen akkurat slik at scrollen dukker opp å man er nødt til å trykke F11 alternativt.

Vet jeg er litt pirkete, og sikkert sær, men såvidt jeg vet føler andre folk her det samme om slikt :p

Lenke til kommentar
Derfor det er greit med vater på stativet vet'u :) Greit nok at de fleste har bredbånd, noe jeg også har, men irriterer meg fortsatt over folk som legger ut såååå store bildefiler. Det eneste jeg gjør er å zoome ut slik at jeg klarer å se hele bildet på en gang, og i sin helhet. Å scrolle gjennom et så stort bilde ville gjort deg vanskelig å få noe særlig inntrykk. Derfor er det like greit at du minsker størrelsen på bildet til å starte med. De fleste sitter vel på 19" og oppover, så et bilde på ca. 1000px*800px er ikke så altfor dumt. Kan selvfølgelig redigere dette litt, avhengig av forholdet mellom bredde og høyde. I hverfall greit å ikke tøye grensen akkurat slik at scrollen dukker opp å man er nødt til å trykke F11 alternativt.

Vet jeg er litt pirkete, og sikkert sær, men såvidt jeg vet føler andre folk her det samme om slikt :p

Får se om jeg ikke får ønske/kjøpe meg et nytt stativ til jul :) Hvor mye må man ut med for et godt stativ?

Bildet er ikke så skjeivt som det gir inntrykk for. Det er bare måten sollyset blir reflektert i havet. Her er ett mindre bilde som også har blitt rettet opp. post-22262-1194779407_thumb.jpg

PS: i opera så det utrolig enkelt å endre størrelsen på bilder å hjemmesider, kan velge ctrl+scoll og sider/bilder blir mindre eller større.

Lenke til kommentar

Er selv flittig bruker av Opera, så går fort å minske størrelsen på bildet. Det er bare irriterende å måtte laste ned ekstra mye, for så å få samme resultat man ville fått med en fil på 1Mb mindre. Er enig i det du sier at refleksjonen skaper en form for skjevhet i bildet. Hvorfor er skyene så kornete egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...