jokki Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Gikk ut rolig kveld med det formål å ta et par typiske solnedgangsbilder. Dette var vel kansje det minst typiske bildet jeg fikk tatt før sola forsvant helt bak skyene (fikk bare 10 minutter eller noe ) Er jeg inne på noe her eller er det bare et helt vanlig bilde. Noe som kan endres på det i PS? Canon EOS 400D med sigma 28-75 F/2.8 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Irriterer meg litt over at horisonten er skjeiv. Dette er det første du kan endre på. Ellers et helt greit bilde komposisjonsmessig Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Etter det jeg ser i thumben er det ganske bra.. 3888 piksler på lengste side og 5,71 MB er rett og slett for stort til at jeg laster ned bildet for å se det i en skikkelig fremviser. Takk til forumet for at man etter den siste oppgraderingen kan se både pikselstørrelsen og hvor store filen bare ved å lkaste ett blikk på thumben. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Irriterer meg litt over at horisonten er skjeiv. Dette er det første du kan endre på. Ellers et helt greit bilde komposisjonsmessig Oki, skal prøve å endre litt på det, ikke at det var intensjonelt, men synes det ble litt anderledes i hvertfal. Utrolig vanskelig å få stativet til å stå skikkelig i landskapet. Trodde alle i norge hadde bredbånd nå jeg Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Derfor det er greit med vater på stativet vet'u Greit nok at de fleste har bredbånd, noe jeg også har, men irriterer meg fortsatt over folk som legger ut såååå store bildefiler. Det eneste jeg gjør er å zoome ut slik at jeg klarer å se hele bildet på en gang, og i sin helhet. Å scrolle gjennom et så stort bilde ville gjort deg vanskelig å få noe særlig inntrykk. Derfor er det like greit at du minsker størrelsen på bildet til å starte med. De fleste sitter vel på 19" og oppover, så et bilde på ca. 1000px*800px er ikke så altfor dumt. Kan selvfølgelig redigere dette litt, avhengig av forholdet mellom bredde og høyde. I hverfall greit å ikke tøye grensen akkurat slik at scrollen dukker opp å man er nødt til å trykke F11 alternativt. Vet jeg er litt pirkete, og sikkert sær, men såvidt jeg vet føler andre folk her det samme om slikt Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Derfor det er greit med vater på stativet vet'u Greit nok at de fleste har bredbånd, noe jeg også har, men irriterer meg fortsatt over folk som legger ut såååå store bildefiler. Det eneste jeg gjør er å zoome ut slik at jeg klarer å se hele bildet på en gang, og i sin helhet. Å scrolle gjennom et så stort bilde ville gjort deg vanskelig å få noe særlig inntrykk. Derfor er det like greit at du minsker størrelsen på bildet til å starte med. De fleste sitter vel på 19" og oppover, så et bilde på ca. 1000px*800px er ikke så altfor dumt. Kan selvfølgelig redigere dette litt, avhengig av forholdet mellom bredde og høyde. I hverfall greit å ikke tøye grensen akkurat slik at scrollen dukker opp å man er nødt til å trykke F11 alternativt. Vet jeg er litt pirkete, og sikkert sær, men såvidt jeg vet føler andre folk her det samme om slikt Får se om jeg ikke får ønske/kjøpe meg et nytt stativ til jul Hvor mye må man ut med for et godt stativ? Bildet er ikke så skjeivt som det gir inntrykk for. Det er bare måten sollyset blir reflektert i havet. Her er ett mindre bilde som også har blitt rettet opp. PS: i opera så det utrolig enkelt å endre størrelsen på bilder å hjemmesider, kan velge ctrl+scoll og sider/bilder blir mindre eller større. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Er selv flittig bruker av Opera, så går fort å minske størrelsen på bildet. Det er bare irriterende å måtte laste ned ekstra mye, for så å få samme resultat man ville fått med en fil på 1Mb mindre. Er enig i det du sier at refleksjonen skaper en form for skjevhet i bildet. Hvorfor er skyene så kornete egentlig? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Bildet er ikke rett fra kamera-et. Har endra litt på det i lightroom for å få litt mer dramatiske kontraster. Dette skaper litt støy Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 En annen grunn til at du bør legge ut mindre versjoner av bildet, er at det er ikke alle browsere som gjør en veldig heldig forminskning av bildet - det blir kantete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå