McBallerBuck Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei! Jeg skulle formatere harddisken min for noen dager siden, og da fant jeg ut at det er like greit å bare restarte hele PC-en. Men når jeg starter opp fra CD-Rom begynner innstallasjonen, men når jeg skal velge hvilke partisjoner jeg skal ha, kommer det opp at den ikke finner en Harddisk. Noen som vet noe? Takker for svar! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Gjør du det på en laptop, eller stasjonær? Lenke til kommentar
McBallerBuck Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 stasjonær. finner den i bios, men ikke i xp innstallasjon Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) hvordan hovedkort er det? Og er harddisken IDE eller S-ATA? EDIT: leif... Endret 11. november 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
McBallerBuck Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det eneste jeg vet er at hovedkortet heter AsRock K8NF4G - SATA2 Harddisken er s-ata Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Finner du harddisken i BIOS? og, har du prøvd og sette harddisken i en annen port? Lenke til kommentar
McBallerBuck Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Finner den i BIOS ja. Har prøvd å koble til s-ata ledningen til 2 forsjellig porter, ingen funker. Lenke til kommentar
McBallerBuck Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Noen ide? Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Sansynligvis har ikke windows drivere for ditt s-ata chipset. Fra asrock burde du kunne finne driverdisketter (ja disketter, funker ikke med cd) som du kan sette i når windows installasjonen begynner slik at den kan finner harddiskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå