errgo Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg har plutselig fått lyst til å lage en egen trancelåt for å få et lite utløp for kreativ energi, så jeg trenger anbefalinger til software, og til hvor jeg kan laste ned lyder og instrumenter. På forhånd takk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Skaff deg: Fl studio, cool edit, dance ejay(noobeting) Det er lurt å ha et Midi-keyboard e.l. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jeg vil anbefale Propellerheads Reason. Om du leser tråden jeg just linket til har jeg skrevet utdypende hvorfor jeg, personlig, mener at Reason er så godt egnet for nybegynnere, samt det er bilder og litt forskjellig fra programmet der. Jeg har også skrevet litt om Reason og lagt ved noen lydeksempler på trance-lignende ting man kan lage i Reason om du scroller litt nedover i denne tråden. Ellers finner du også innføringer o.l. for en rekke programmer helt øverst i dette forumet. Endret 11. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Propellerheads Reason som Skag1 skrev der. vil råde deg og holde deg unna fl studio og slikt. Lenke til kommentar
fre4k Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hip Hop Ejay er ganske enkelt og grett, men du kan ikke gjør så mye med det. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hip Hop Ejay er ganske enkelt og grett, men du kan ikke gjør så mye med det. kan jo ikke lage musikk med ejay da Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Med mindre eJay har blitt forandret siden jeg prøvde det ut for en del år siden, så vil ikke jeg heller påstå at man kan produsere egen musikk med eJay. Slik eJay var da jeg prøvde det, var det stort sett å sette sammen små ferdiglagde lydklipp. Man fikk med andre ord ikke mulighet til å komponere selv, eller kunne lage sine helt egne lyder fra scratch slik man kan med f.eks virtuelle analog syntese. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 HELT SANT Skagen, det suger hyttekake(lol nice ord? xD) HATER wannabies som sier "JEG ER DJ, JEG HAR LAGA SANG I EJAY!!!1111one" hater det, jeg klikker Jeg bruker FL studio, har ikke giddi og prøvd Reason enda, men er sikkert bedre enn FL Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Propellerheads Reason som Skag1 skrev der. vil råde deg og holde deg unna fl studio og slikt. Hva er gale med Fl studio, bruker Fl selv, funker kjempe fint! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Smak og behag sier jeg Nå grenser jeg kanskje mot fanboyisme av kjære Reason, men fordelen med Fruity er jo såklart VSTi-støtten - noe Reason dessverre ikke har. Synapse Orion Platinum er også relativt lett å bruke, og støtter samtidig VSTi, så det kan jo også være et alternativ om man ønsker å bruke VSTi, uten at jeg testet VSTi i Orion. Lenke til kommentar
fre4k Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du kan ikke lage egne lyder og sånt med det, men du kan sette sammen ting til og bli musikk til slutt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Propellerheads Reason som Skag1 skrev der. vil råde deg og holde deg unna fl studio og slikt. Hva er gale med Fl studio, bruker Fl selv, funker kjempe fint! smak og behag sak. brukte fl studio før og kjøpte programmet. men da jeg gikk hardt inn for reason merket jeg hva jeg hadde gått glipp av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå