Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Acer aspire 5101

Anbefalte innlegg

Her er noe dere kan få tenke på :)

Jeg har en Gaycer Aspire 5101WLMi, og den klarer sakte, men sikkert å flytte hårfestet mitt lengere bak fordi:

Når jeg spiller spill som f.eks San Andreas og Need For Speed Underground 2, så hakker PC-en noe så innst i hællvete, også går det smooth i kanskje et halvt minutt til, også begynner hakkingen og fortsetter i 5 min. Hva er det som feiler dritten egentli? De spillene jeg spiller nå, pleide jeg å spille som bare juling da PC-en var ny, og da gikk det glatt som en barnerumpe, men nå er det bare hakking og diverse.

PC-en har et innebygd ATI Radeon 1100-express series skjermkort.

Og bare for å tillføye hvis det har noe med saken å gjøre: Får ikke til å gå inn på catalyst controll center(driver), for hver gang jeg høyreklikke på desktopen og trykker "catalyst control center", så kommer det en sado-lang feilmeldning. Men jeg er ganske sikker på at selve driveren skal fungere fordi det hakker ikke når jeg scroller og sånnt.

Hjelp meg plis! Beklager litt grovt språl, men er så forbanna på denne drittpc'en at jeg har lyst til å trø den opp i r**h****t til han som solgte den til meg :?

-Nviidia

Endret av nviidia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør laste ned skjermkort driveren, avinstallere den gamle og installere på nytt. Funker ikke dette må du kanskje reparere eller gjenopprette windows installasjonen evt. installere windows på nytt.

Har installert xp på nytt nå nettopp og problemet vedvarer? Dette begynte da jeg instalerte vista for første gang. Tror dere vista kan ha fucka til noe? Har oppdatert driver 10 ganger, men no difference

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Låner tråden litt. Jeg har samme PC som trådstarter. Kjører VISTA Home Premium. Prolemet mitt er at etter å ha formatert PC`en la inn kun OS`et uten all den programmvaren som Acer leverer PC`en med så har jeg problemer med å slå av PC`en. Må fysisk holde inn av/på knappen. Samme gjelder Messanger. Får ikke startet den opp selv om den er installert. Har også problemer med å finne riktige drivere. På Acer sin side finner jeg ikke Acer Aspire 5101 men kunn 5100 og 5110.

Kan medele at PC`en ble kjøpt i februar og at alt funket som det skulle etter at jeg reformaterte og la in kun Vista, da fant jeg riktige drivere men tok ikke copy av dem, big mistake. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Låner tråden litt. Jeg har samme PC som trådstarter. Kjører VISTA Home Premium. Prolemet mitt er at etter å ha formatert PC`en la inn kun OS`et uten all den programmvaren som Acer leverer PC`en med så har jeg problemer med å slå av PC`en. Må fysisk holde inn av/på knappen. Samme gjelder Messanger. Får ikke startet den opp selv om den er installert. Har også problemer med å finne riktige drivere. På Acer sin side finner jeg ikke Acer Aspire 5101 men kunn 5100 og 5110.

Kan medele at PC`en ble kjøpt i februar og at alt funket som det skulle etter at jeg reformaterte og la in kun Vista, da fant jeg riktige drivere men tok ikke copy av dem, big mistake. :thumbdown:

5100 og 5110 er serien, du skal bruke driverne som ligger på 5100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...