Gå til innhold

Misfornøyd med olympus m:robe mp3spiller

Anbefalte innlegg

Hallo,

For et halvt år siden kjøpte jeg en olympus m-robe 100 mp3 spiller fra elkjøp som b-vare. Jeg bruker svært lite mp3-spiller og ville derfor kun ha noe når jeg var ute og reiste. Dette skulle vise seg å være det dummeste kjøpet jeg noen gang har gjort. Først og fremst fikk jeg ikke med de delene som hørte med spilleren (brosjyre, kabler, headsett og installasjonscd fulgte ikke med). Tok derfor kontakt med elkjøp og fikk de kablene jeg trengte + headsettet.

Etter tid og erfaring med spilleren så finner jeg ut at den fungerer utrolig dårlig. Den er treig og henger seg ofte opp. Programmet som følger med (m-trip) er helt ubrukelig. Hver gang jeg skal legge til musikken, så klikker programmet ved at den ikke er tilfreds med musikkfilene mine. Noe som gjør at jeg må slette flere filer før jeg i det hele tatt får overført musikk. Hvis jeg har lyst til å ta inn musikk fra en annen datamaskin, så går ikke dette fordi spilleren er låst til den jeg brukte først. Før jeg da får overført musikk, så må jeg slette alt av musikk.

Dette er noen av problemene jeg mener burde ha vært opplyst om når jeg kjøpte spilleren. Har prøvd meg på å inngå en "deal" med elkjøp, men de er selvfølgelig ikke interessert i dette, siden det ikke er noe direkte "feil" med spilleren.

Har jeg i det hele tatt noen rettigheter på dette produktet når jeg er så misfornøyd med spilleren? Vet det har gått lang tid siden den ble kjøpt. Problemet har mer eller mindre bare blitt liggende, ettersom det er timesvis med ork for å få over noen sanger.

Hjelp meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en MR-100, og syntes egentlig det var en knall musikkspiller.

Treghet og feil i programvaren kjenner jeg meg egentlig ikke igjen i. Jeg benyttet meg av seneste firmware, men kan ikke huske at den var spesielt treg, med unntak av at den brukte en god stund på å starte, samt en del tid på å spille av sanger, på grunn av at disken må spinne opp først.

Ang. det medfølgende programmet, er det bortimot håpløst. Jeg gikk selv over til en skriptbasert løsning som innebar å kopiere musikken over og kjøre et skript på spilleren. Det finnes også andre programmer, blant annet dra-og-slipp-programmer som gir en et litt mer vennlig grensesnitt. Dessuten er det ingen problemer med at den ikke vil koble seg på forskjellige PC-er, identifkasjonen som er ansvarlig for det sitter i m:trip.

Når det gjelder Elkjøp, jeg var sikker på at om et produkt ikke fungerer som det skal, er det klagegrunnlag. At spilleren din henger seg og er treig, skal ikke være noe unntak.

Det skal for øvrig sies at Elkjøp fort vekk kan bli litt vriene på denne om den trenger reparasjon, for det spørs det med. Olympus la nemlig ned musikkspilleravdelingen sin for godt og vel halvannet år siden, og dermed også brukerstøtten. (Dersom du vil ha svar på spørsmål, eller hjelp til alternative programmer, er mrobe.org det beste valget.)

(Min spiller døde for øvrig av kombinert minijackskjørhet og batteriinfarkt.)

Lenke til kommentar

Takk for svar, det virker som om du har peiling på det du sier.

Angående treigheten i spilleren så er det først og fremst når man bytter sanger - og da er det sikkert som du sier, at disken må spinne opp først. Leste på firmwareoppdateringer på m:robe, der var det faktisk noen tilgjenglige for innstallering som skulle dekke problemene med at den henger seg. Jeg får prøve dette først.

Allikevel kan jeg ikke få uttrykt hvor misfornøyd jeg er med m-trip. Om jeg bruker m-trip som filoverfører på flere PC-er, så får jeg opp en boks der den spør om å få slette alle filene for å knytte spilleren til den bestemte PC-en. Dette er jo helt unødvendig fra olympus sin side?

Jeg vet at spilleren mest sannsynlig ikke er noen "reprasjonsobjekt", siden den fungerer i den tilstanden som kreves for å kalle den en mp3spiller. Den store misnøyen er at jeg faktisk betalte 1000,- for en spiller jeg ikke er fornøyd med og min gamle creative zen er mer stabil.

Hadde du vært snill og hjulpet meg litt på veien med et alternativt program for m-trip? Da tror jeg mye av skuffelsen hadde blitt mindre.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Ganske lett å høre at det er disken som skaper tregheten om du hører på spilleren, den lager en del lyd når disken spinner.

Når det gjelder alternative program, kan du prøve noen av de som er listet opp her.

Jeg har ikke prøvd andre programmer enn Robesync selv, men ville forsøkt M:2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...