alexander86 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 sitter her med mitt ubuntu system trenger litt hjelp her har 3 disker på denne 1x 18gb 1x 300gb 1x 9.1gb scsi disker alle på hver sin kontroller (måtte bare bli sånn eller så finner ingen noe som helst= men uansett, det fungerer. men så til problemet: jeg har funnet alle diskene og tilogmed fått partisjonert de (gnome partition editor). men der starter problemet da jeg prøver å gå inn på disken så ser jeg bare en mappe som heter "lost +found" dette er på den 300gb disken og 9.1 disken 18gb disken er OS på og der kan jeg gjøre som jeg vil. hvis jeg høyere trykker på disken og velger egenskaper og velger der det står rettigheter og trykker på boksen der det står "tillat kjøring av filen som et program" får jeg opp dette: hvis jeg går inn på en disk og høyere klikker for å opprette mappe så får jeg ikke valgt "opprette mappe", "opprette dokument" eller "lim inn" er et valg der som heter monter trykker jeg på denne så kommer det opp "disk" og "disk-1" med bilde av en hdd på skrivebordet klikker jeg meg inn på disse skjer det heller ikke noe spennede, annet en at ege kommer inn på disken igjen uten rettigheter hvis jeg velger avmontere igjen så forsvinner disse fra skrivebordet og eneste størrelsen kommer opp uten at dette gir noe virkning på opprettelse av mapper ja jeg har administrator rettigheter eller hver gang jeg logger meg inn for første gang og dobbelt klikker på en av de diskene så kommer det opp at jeg må skrive inn superbruker passordet ps: har også prøvd mkdir /dev/sdb/blabla & mkdir /dev/sdb1/blabla i terminalen hjelp!! Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Lim inn fila /etc/fstab i en code-tag i en skjul-tag Lenke til kommentar
alexander86 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Lim inn fila /etc/fstab i en code-tag i en skjul-tag hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Åpne /etc/fstab i Gedit, merk alt, kopier, og lim inn her i en code- og skjul-tag. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 På godt norsk betyr det: 1. Alt+F2 2. gedit /etc/fstab 3. Ctrl+A 4. Ctrl+C 5. Lim inn her mellom [ skjul ][ code ]Slike tagger (uten mellomrom)[ /code ][ /skjul ] Lenke til kommentar
alexander86 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) hmmm Det er en feil i BBCoden du har brukt. Antallet åpnetagger samsvarer ikke med antallet lukketagger Endret 11. november 2007 av alexander86 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Sjekk om du har skrevet alt riktig Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Da har du feks startet [ skjul ] men glemt å ha med [ /skjul ] (uten mellomrom) Lenke til kommentar
alexander86 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 har prøvd flere ganger ja, kommer det samme opp hele tiden jeg kan jo PM den til noen, så legger vedkommende den ut? Lenke til kommentar
alexander86 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 # /etc/fstab: static file system information. # # -- This file has been automaticly generated by ntfs-config -- # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc defaults 0 0 # Entry for /dev/sda1 : UUID=4a7425d7-ddec-4bd5-98ad-07b1b287567e / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1 # Entry for /dev/sda5 : UUID=4c887fc5-5dbf-4115-a264-61151b43ae25 none swap sw 0 0 /dev/cdrom /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0 /dev/ /media/floppy0 auto rw,user,noauto 0 0 Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 1. Åpne en terminal 2. Tast «sudo fdisk -l» (uten apostrofer, liten L) 3. Pass på at du får med all teksten, og kopier den inn hit Da skulle vi ha alt vi trenger for å hjelpe deg for å legge til et par linjer i fstab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå