Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ja kjør på. Viktig å se det og. Det kan jo du ta deg av. Jeg har ikke tid ...

 

He-he.

Unreal gidder vel ikke kaste bort penger/tid på mindreverdige produkter.

Han har vel klart sagt fra hvor han pt står i valget mellom ATI/Nvidia.

Ergo.:

Han har vel ikke noe HD38n0-kort å teste med.

 

Og jeg som har "litt-av-hvert" er jo en benchmarkho*e og gidder ikke kaste bort tida på spilling.

Og så må jeg jo snart bygge noe nytt.. :)

 

PS.

Er enig med Theo at HD3850 er veldig mye "bang-for-buck", noe jeg ikke synes HD3870 er i samme grad.

8800GT 256MB er også "bang-for-buck" (disse går jo for under 1500) og er klart bedre enn HD3850.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har en kompis med 3870X2, Q6600 og 2GB RAM(2GB til kommer).

Han opplever mye bugs og lags i spill, spesielt i Crysis.

I Crysis får han både lag, og skikkelig mye bugs.(Firkantede skyer, trær forsvinner osv)

Hva kan dette komme av? Dette skjer enten han kjører Medium eller High(vet ikke om han har testet Low, lite vits uansett, når han skal kunne kjøre Very High. Hvertfall når han får 2GB RAM til)

 

Men, er det driveren som er feil? Har aldri hatt ATI, så jeg vet ikke helt :p

 

Han nå installert 8.453.0.0(22.01.08), men når jeg skal finne drivere på ATI sin side, så finner jeg 8.2 som den nyeste(13.02.08). Driver nummeret virker jo eldre, men datoen er jo seinere.

Så jeg vet ikke jeg, er det installert drivere for et annet skjermkort, eller har jeg funnet drivere for et annet skjermkort?

 

Hvilke drivere kjører dere? Hvilke oppsett har dere(hw)? Settings har dere i Crysis?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har han installert crysis hotfixen fra AMD?

 

Angående driveren virker det nesten som han bruker en betadriver eller en eller annen uoffisiell driver.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har han installert crysis hotfixen fra AMD?

Den må du ligge langt unna om du har installert Catalyst 8.x. Det er nemlig ikke annet enn en patchet 7.11 driver eller noe slikt. Installerer du den over nyere drivere kan jeg nesten garantere deg trøbbel.

 

Uansett, Crysis er et lite spillbart og kjedelig spill, så ikke gidd bry deg med det.

 

Synes HD 3850 er under par for spilling i dag spør du meg. Uansett er ikke 1500 for et HD 3870 akkurat "kjempedyrt" det heller...

 

Det kommer helt an på hvilke spill du skal spille. Jeg bruker et hd3850 kort ettersom mine hd3870 er sendt til modding.. og jeg er igrunn veldig fornøyd med kortet :!:

Ja, Source spill i 1280x1024 bør jo gå greit. Evt CoD4 i dårlig oppløsning.

Lenke til kommentar
Nå kommer det feilmelding når jeg skal installere skjermkort drivere:

"Finner ikke INF filen"

 

EDIT: Avinstallerte skjermkorta fra "Device Manager", kan dette foråsaket et problem?

 

Jau, det er ikke bra å fjerne den derfra, da vil den mase etter .inf... Det er et eget avinstallerings verktøy for all ATI relatert software/drivere i fjern/legg til eller Add or Remove programs, bruk dette.

Gjerne installer Driver Sweeper og kjør dette i safemode for å fjerne alle rester etter siste driver http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper

Lenke til kommentar
Jau, det er ikke bra å fjerne den derfra, da vil den mase etter .inf... Det er et eget avinstallerings verktøy for all ATI relatert software/drivere i fjern/legg til eller Add or Remove programs, bruk dette.

Gjerne installer Driver Sweeper og kjør dette i safemode for å fjerne alle rester etter siste driver http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper

 

Takker for svar :)

 

Ja, jeg skjønte egentlig at det ikke var så lurt å bruke Device Manager, siden det var etter dette det oppstod problemer.

 

Men nå har jeg kjørt Driver Sweeper, og jeg har installert driveren igjen fra Device Manager(var visst eneste mulighet nå, siden den nektet fra programmet).

 

Men, NÅ. Nå får jeg bare frem et grafikkort under Device Manager. Virker som den bare har funnet og installert den ene GPU'en. Så hva kan jeg gjøre for å få frem den andre? For det er det som skjer? Den andre er ikke i bruk nå? Eller er det bare informasjonen som ikke kommer frem under Device Manager?

 

SE BILDET:

post-69613-1203450818_thumb.jpg

Lenke til kommentar

CrossfireX tester er ute:

http://www.pcper.com/article.php?aid=523&a...xpert&pid=1

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3232

 

Ser fristende ut å legge til ett HD3870x2 og kjøre det sammen med et av mine HD3870 kort for litt TriFire action, bare så synd man må over på vista. Men men, noe må man jo ofre.....selv om den er tung å svelge..

post-72177-1203616733_thumb.png

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fikk nettop mitt 3870x2 og er så langt storfornøyd!

Støyer meget lite og yter ekstremt mye bedre en mitt gammle x1900xt :p

Men er det noen måte en kan forsikre seg på om at begge gpuene kjører uten å måtte kjøre 3dmark osv?

har ingen crossfire innstillinger eller noe på ccc.

Kjører catalyst 8.2 nå, det er vel den driveren som egner seg best til kortet akkurat nå?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...