Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden 3870X2 på en måte kjører i crossfire, må spillene som spilles da også støtte crossfire for å få utnyttet hele kraften av dette kortet?

 

Andre restriksjoner forøvrig?

Jepp, det må de.

 

Forøvrig synes jeg bios-editoren var unødvendig. Full spenning var standard på mitt kort, og frekvenser kan man stille i realtime med f.eks RivaTuner.

 

Muligens det var XT bios som gjorde at jeg hadde full spenning som standard.

Lenke til kommentar
Siden 3870X2 på en måte kjører i crossfire, må spillene som spilles da også støtte crossfire for å få utnyttet hele kraften av dette kortet?

 

Andre restriksjoner forøvrig?

Jepp, det må de.

 

Forøvrig synes jeg bios-editoren var unødvendig. Full spenning var standard på mitt kort, og frekvenser kan man stille i realtime med f.eks RivaTuner.

 

Muligens det var XT bios som gjorde at jeg hadde full spenning som standard.

 

Kanskje det var jeg som missforstod, men jeg trodde at når de satt 2 GPU'er på ett kort så jobbet CF internt i kortet slik at aplikasjonene man kjørte ikke måtte støtte CF, er det helt feil?

Lenke til kommentar
Siden 3870X2 på en måte kjører i crossfire, må spillene som spilles da også støtte crossfire for å få utnyttet hele kraften av dette kortet?

 

Andre restriksjoner forøvrig?

Jepp, det må de.

 

Forøvrig synes jeg bios-editoren var unødvendig. Full spenning var standard på mitt kort, og frekvenser kan man stille i realtime med f.eks RivaTuner.

 

Muligens det var XT bios som gjorde at jeg hadde full spenning som standard.

 

Kanskje det var jeg som missforstod, men jeg trodde at når de satt 2 GPU'er på ett kort så jobbet CF internt i kortet slik at aplikasjonene man kjørte ikke måtte støtte CF, er det helt feil?

Så lenge de bruker Crossfire teknologi så er du altså bundet til programvaren, dessverre. Uansett om du har det på et PCB eller to.

 

Noe som også er den store svakheten til kortet, og derfor ingen kandidat til å erstatte GTXen min. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Kjapt OT spørsmål..

 

Hva er raskest? å ha windows på 1stk Raptor disk eller å ha det på 2stk sata disker i RAID-0??

Raid 0 gir høyere søketid, og det er lav søketid som er viktig for en rask windows. Er derfor SS-disker disker booter raskere enn noe annet til tross for under gjennomsnittet lesehastighet. Søketiden er 1/100 eller noe slikt i forhold tik en plate-disk.

 

Raid 0 gir kun forbedring om du overfører store filer sekvensielt. F.eks. er det bra som "repository" når man redigerer video.

 

PS: Raptor er en SATA-disk.

 

Hadde gått for en Raptor fremfor to vanlige 7200 disker som OS disk...

Lenke til kommentar
Siden 3870X2 på en måte kjører i crossfire, må spillene som spilles da også støtte crossfire for å få utnyttet hele kraften av dette kortet?

 

Andre restriksjoner forøvrig?

Jepp, det må de.

 

Forøvrig synes jeg bios-editoren var unødvendig. Full spenning var standard på mitt kort, og frekvenser kan man stille i realtime med f.eks RivaTuner.

 

Muligens det var XT bios som gjorde at jeg hadde full spenning som standard.

 

Kanskje det var jeg som missforstod, men jeg trodde at når de satt 2 GPU'er på ett kort så jobbet CF internt i kortet slik at aplikasjonene man kjørte ikke måtte støtte CF, er det helt feil?

Så lenge de bruker Crossfire teknologi så er du altså bundet til programvaren, dessverre. Uansett om du har det på et PCB eller to.

 

Noe som også er den store svakheten til kortet, og derfor ingen kandidat til å erstatte GTXen min. ;)

Mhm, vurdert dette kortet sterkt, men husker 7900/50 GX2, ikke heelt bra.

Vente vente vente vente, drivere drivere driver...

Jeg beholder også mitt 8800 GTX... :thumbup:

Lenke til kommentar
Om du allerede har to identiske disker, så kan du vel like godt bruke de isteden for å legge ut 1500 for en raptor-disk :)

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en ny/brukt en til 500 ;)

Enkelt og greit NEI..Det er svæært lite å tjene..hadde en 150 Gb disk på vista 64......tok den ut, og merket ingenting, systemet ble kaaanskje 2 sek kjappere i oppstartstid...noe som ikke holder....

Men derimot 2 i Raid, Raptor disker, høres fett ut...2 36.7 GB i raid...feks...

 

Om du allerede har to identiske disker, så kan du vel like godt bruke de isteden for å legge ut 1500 for en raptor-disk :)

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en ny/brukt en til 500 ;)

Vent & spar til SSDisker blir billige nok...

Mhm den er jeg enig i.Men når blir dem billige nok. Mener å huske det var snakk om i 2009? (Håååper jeg tar feil :!: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...