Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Bios editor for dere med HD38xx(inkl. X2). :)

 

Funker dessverre ikke med Vista 64Bit. :no: hd3870 kortene mine får "hardmod", men har et hd3850 kort som kanskje skulle hatt en "softmod" :evil: men gidder ikke å legge inn xp bare pga av det ;)

 

Skal forresten bli morrsomt å se hvor mange RMA det blir pga av denne editoren, tror det er mange som kommer til å gå på en "smell" :mrgreen:

Hva med IDE-disk? (til XP/benching)

3850-kort kan nok bli litt gøyale dem også, om dem får litt ekstra spenning å kose seg med. ;)

 

Det har jeg faktisk ikke tenkt på :blush: meeen... må vel greie å stå imot, det er egentlig sønnen min sitt kort som jeg "låner" mens mine er "på reise" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foresten...

 

Satte inn og ut skjermkortetene mine og fikk 43195 i score @ 3dmark 01 (høres dette normalt ut, med tanke på speccs i profil?), noe som jeg også fikk før CF sluttet å fungere.

 

Er vel normalt for ett uklokket single kort ja. I Vista. :)

 

Her er mitt beste med HD3850=60459

 

Javel, så det du mener er at scoren ikke er i samsvar med to 3850 256mb? Hvis jeg ikke skjønner feil?

Lenke til kommentar

Kommer med et spm. som er helt OT.. men orker ikke å lage en ny tråd bare for å spørre om noe som andre her sikkert vet ;)

 

Jeg har lyst å sette opp 2 identiske disker i RAID 0. Kan jeg gjøre det uten å formatere/legge inn Vista på nytt?? altså slippe å miste all data som allerede ligger på disken?

 

Raid controller er på HK.

 

Takker for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Foresten...

 

Satte inn og ut skjermkortetene mine og fikk 43195 i score @ 3dmark 01 (høres dette normalt ut, med tanke på speccs i profil?), noe som jeg også fikk før CF sluttet å fungere.

 

Er vel normalt for ett uklokket single kort ja. I Vista. :)

 

Her er mitt beste med HD3850=60459

 

Javel, så det du mener er at scoren ikke er i samsvar med to 3850 256mb? Hvis jeg ikke skjønner feil?

Som TL1000 sier er det et normalt resultat med ett (uklokka) kort ja, i Vista.

Altså lavt til å være med HD3850 CF. Testa 06? :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Kommer med et spm. som er helt OT.. men orker ikke å lage en ny tråd bare for å spørre om noe som andre her sikkert vet ;)

 

Jeg har lyst å sette opp 2 identiske disker i RAID 0. Kan jeg gjøre det uten å formatere/legge inn Vista på nytt?? altså slippe å miste all data som allerede ligger på disken?

 

Raid controller er på HK.

 

Takker for alle svar :yes:

Ja det skal være mulig. Men du må enable raid kontrollern så du får installert driverne til den selv om den ikke er i bruk. Deretter tar du en backup av partisjonen med Ghost eller lignende til en annen disk. Så kan du sette opp raid diskene og boote på Ghost plata og legge imaget av partisjonen tilbake på raiddiskene. Da skal den boote opp på raid'et uten problemet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har testet 06, og der fikk jeg rundt 15200, dette høres iværtfall ok ut?

 

Begge kortene mine er uklokket.

 

I 01 sjekket jeg temperaturen og begge kortene var varme. Jeg antar begge har vært i bruk under testen da.

 

Lite spørsmål til;

 

I CCC så kan man på en måte velge mellom hvilket kort man skal se på i en slags drop down meny. I min CCC heter det ene kortet HD3850 (Samsung SyncMaster) og det andre kun HD3850. Er dette normalt? Tolker det nemmelig som at det er kun ett skjermkort som jobber (har kun 1 skjerm tilkoblet).

Lenke til kommentar

Har en liten utfordring til alle sammen :!:

 

jeg er på utkikk etter et Intel hovedkort med 4 PciE porter der jeg har plass til mine 4 hd3870... har lett etter det selv, men det ser ikke ut som om det finnes noen Intel hk med såpass lang avstand mellom PciE portene. Kanskje noen av dere andre har sett noe??

 

Hvis det mot formodning ikke er å oppdrive har dere noen tips om vannblokk til hd3870? smal type som ikke opptar neste kortplass OG som ikke koster skjorta :whistle:

Lenke til kommentar

Så plass-problemet er på alle hovedkortene i linken jeg la til? I steden for heldekkende blokk, kan du ikke kjøpe en enkel blokk til hvert kort. Swiftech MCW60 eller D-Tek Fuzion for eksempel, burde vel være plass til disse mellom kortene?

 

Hvis ikke det er plass til det en gang, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Så plass-problemet er på alle hovedkortene i linken jeg la til? I steden for heldekkende blokk, kan du ikke kjøpe en enkel blokk til hvert kort. Swiftech MCW60 eller D-Tek Fuzion for eksempel, burde vel være plass til disse mellom kortene?

 

Hvis ikke det er plass til det en gang, så vet ikke jeg.

 

Har du en link til butikk som selger bra vannkjølingsutstyr? Har lite erfaring med vannkjøling.. :blush:

 

edit: har sett etter vannkjøleutstyr til hd38xx serien, men det er lite å finne.

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Åja svarten det tenkte jeg ikke på. Du må jo ha Crossfire-støtte du ja. Finnes det Quad-fire-hovedkort med 16x på alle slotene da?

Ja, Kent har jo et. Vet dog ikke om et som ikke er basert på AMDs egne brikkesett, egentlig imponerende mange PCIe-kanaler på dem, det eneste som er synd er at Phenom ikke akkurat er high-end.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Åja svarten det tenkte jeg ikke på. Du må jo ha Crossfire-støtte du ja. Finnes det Quad-fire-hovedkort med 16x på alle slotene da?

Ja, Kent har jo et. Vet dog ikke om et som ikke er basert på AMDs egne brikkesett, egentlig imponerende mange PCIe-kanaler på dem, det eneste som er synd er at Phenom ikke akkurat er high-end.

 

Får håpe at B3-rev´en av Phenom når 3GHz, kanskje 3-3.2GHz, da skulle jeg vært fornøyd :whistle:

 

men det er sikkert bare ønsketenkning.. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...