Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Okei, det hadde vært knall.

 

Er det mulig å få lyd+bilde i HDMI-kabelen med 3870X2?

1. Du må bruke det adapteret som fulgte med skjermkortet ikke kabel som har DVI i den ene enden og HDMI i den andre om du bruker det.

 

Er iværtfall sånn det er på min PC med et Maximus Formulla SE med on-board lyd.

Den kabelen vedlagt du tenker på? Hvilken kabel er det da jeg trenger for å få den inn i tv-en i andre enden? :p

post-35504-1202654183.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå vet ikke jeg om 3870x2 har HDMI utgang, men d er en del kort som har det etterhvert og på de kan man koble lyd til GFX fra lydkortet. hvis ikke må du ha en splitter som tar lyd og DVI signaler inn i en HDMI kabel tror jeg

håper d hjalp :)

Ok, det kan jo også fungere! Så slepper jeg å ha en 10m steroplugg fra tv til pc i tillegg til 10m hdmi :p

 

tror 3870 x2, har overgangs fra dvi til hdmi....kabel..

Det hadde jo vært supert. Kanskje JimRamse kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Med mitt 8800GTS kjører jeg en HDMI-kabel fra pc til tv for å få bilde. I tillegg må jeg ha en stereoplugg fra pcen til tv-en for å få lyd.

 

Er det mulig å få lyd+bilde i HDMI-kabelen med 3870X2?

jau, 3870 X2 har alt 3870 har minus video in greia aka Theater 200 (ikke plass) og GDDR4

http://www.club3d.nl/index.php/download/pdf/CGAX_38724X2.pdf

https://prisguiden.no/product.php?productId=89611

 

å ja, alle Radeon HD har innebygd Realtek Audio Kontroller inni radeon chippen, sån at du får lyd via PCI Express når du bruker ati sin DVI>HDMI adapter som følger med kortet

Lenke til kommentar

Foresten...

 

Satte inn og ut skjermkortetene mine og fikk 43195 i score @ 3dmark 01 (høres dette normalt ut, med tanke på speccs i profil?), noe som jeg også fikk før CF sluttet å fungere. Eller er det bare WoW som ikke har støtte for CF? Var så dum at jeg ikke testet om det andre kortet ble varmt under andre spill :wallbash: .

 

alt ser iværtfall OK nå :).

Lenke til kommentar
Foresten...

 

Satte inn og ut skjermkortetene mine og fikk 43195 i score @ 3dmark 01 (høres dette normalt ut, med tanke på speccs i profil?), noe som jeg også fikk før CF sluttet å fungere. Eller er det bare WoW som ikke har støtte for CF? Var så dum at jeg ikke testet om det andre kortet ble varmt under andre spill :wallbash: .

 

alt ser iværtfall OK nå :).

 

Vell her har du min Intel Core 2 Duo E6750 på 3 GHz i 3D Mark 01...

Gjorde dette mest for morro skyld og for å se hvor mye råere den var enn min gamle 800 MHz Duron med Ti 4600.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=9330302

Jeg har 512Mb versjonen av ATi Radeon HD 3850.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Har du sett! Fikk nesten lyst å kjøpe 3870X2 utelukkende på grunn av den editoren! Tenk å kunne endre volten til kjernene og minnet bare ved et tastetrykk i steden for modifisering?

 

(Ja, begynner faktisk seriøst å vurdere å skifte ut mitt 8800GTS selv om jeg egentlig ikke har brukt for høyere ytelse, for dette er jo bare fantastisk!).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Bios editor for dere med HD38xx(inkl. X2). :)

 

Funker dessverre ikke med Vista 64Bit. :no: hd3870 kortene mine får "hardmod", men har et hd3850 kort som kanskje skulle hatt en "softmod" :evil: men gidder ikke å legge inn xp bare pga av det ;)

 

Skal forresten bli morrsomt å se hvor mange RMA det blir pga av denne editoren, tror det er mange som kommer til å gå på en "smell" :mrgreen:

Hva med IDE-disk? (til XP/benching)

3850-kort kan nok bli litt gøyale dem også, om dem får litt ekstra spenning å kose seg med. ;)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
(Ja, begynner faktisk seriøst å vurdere å skifte ut mitt 8800GTS selv om jeg egentlig ikke har brukt for høyere ytelse, for dette er jo bare fantastisk!).
Når du får sånne irrasjonelle lyster, så er det bare å sette seg ned og tenke seg godt om :p. Kanskje jeg slipper å ta fram loddepennen nå. Takk for at du postet lenken, forresten. Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...