Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...05&Itemid=1

RV770 chip performs great

Much faster than RV670

We've learned that ATI's next generation performance chip codenamed RV770 performs much better than its RV670 predecessor. Our sources used the words „significantly faster than RV670“ and other independent sources have said that chip will be more than fifty percent faster than the existing generation.

RV770 is a 55 nanometre chip and if all goes superb it will launch around Computex time (early June) but the final silicon are out and they work well. It still has to take a few months from the first silicon to the final production chip but it’s good to know that the chip looks good now.

This is the next generation fight but it is getting closer.

Håper de har rett, men rv770 er jo langt i fremtiden, hvordan kan noen ha prøvd brikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nevnte på forrige side at jeg skulle ha 20K i 3DMark06 for at jeg skulle bli fornøyd. Tenkte jeg skulle kjøre en benchmark idag på morgnene før jeg reiste til jobb, og med litt tweaking kom jeg hit.

Testen er kjørt med lukket kabinett, i ett rom med helt normal tempratur. Alt er luftkjølt.

P5K Deluxe

Intel Q6600 @ 4GHz

8GB RAM @ 890MHz

3870X2 @ Core 918MHz / Memory 1080MHz

Oioioi! Klokket får jeg ca. 13000 med mitt GTS (gamletypen) og Q6600 @ 4GHz. Dette med 4GB ram @ ~1200MHz. Så her kan jeg altså tjene nesten 7k i 3DMarks-poeng bare ved å skifte grafikkort! (Er ikke på grunn av poenga jeg kjøper det såklart, men høy score er jo synonymt med kraftig hardware).

Hvor ligger 3870 X2 i forhold til 8800 Ultra? :)

Lenke til kommentar

Fant et bra knippe tester av 3870 X2 mot Ultra, GTX, GTS, GT osv. her:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...mp;limitstart=1

Hvis dere går til siden foran, vil dere også se hvordan kortet ser ut uten kjøleren på.

Til 3000kr er dette virkelig et kort å vurdere! :) I mange spill "fliser" den alle de andre kortene, mens i andre igjen taper 3870 X2 mot Nvidia-konkurrentene. Kan vel ha litt med CF-driverne å gjøre?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Virket som om Ultra gir noe bedre ytelse i spill. (og veldig mye bedre ytelse i crysis)

Ivhertfall i den testen, og er naturligvis bare et lite utvalg av spillene man har til rådighet.

Hvis du ser på testen til AnandTech, som jeg ser mye mer troverdig enn noe annet egentlig, hehe, så stiller køen seg en annen:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=5

Se forøvrig gjennom alle sidene av testen. Om 3870 X2 ikke blir en slager til 3000kr så vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Virket som om Ultra gir noe bedre ytelse i spill. (og veldig mye bedre ytelse i crysis)

Ivhertfall i den testen, og er naturligvis bare et lite utvalg av spillene man har til rådighet.

Hvis du ser på testen til AnandTech, som jeg ser mye mer troverdig enn noe annet egentlig, hehe, så stiller køen seg en annen:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=5

Se forøvrig gjennom alle sidene av testen. Om 3870 X2 ikke blir en slager til 3000kr så vet ikke jeg :)

må si meg enig med tobben, ved mindre nvidia kommer med 9800GX2 (?) veldig fort og greier å gi bedre ytelse til samme pris, så kommer 3870x2 til å bli en ny bestselger blant entusiastene... merk også at kortet er ganske nytt, kan komme bedre drivere også etterhvert så kanskje testene snur. uten om anandtech testen da, der viser det seg veldig bra

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar

Mhm :) Og tenk deg 2 kort i crossfire - quadfire eller hva man skal kalle det, det må bli heftig det!

Ang. strømforbruk; ifølge AnandTech's testresultater, bruker 3870 X2 følgende:

Idle: 137W

Load: 290W

Rundt 300W load med andre ord. Da kan jeg skjønne viften begynner å snurre fort, hehe.

Lenke til kommentar
Mhm :) Og tenk deg 2 kort i crossfire - quadfire eller hva man skal kalle det, det må bli heftig det!

Ang. strømforbruk; ifølge AnandTech's testresultater, bruker 3870 X2 følgende:

Idle: 137W

Load: 290W

Rundt 300W load med andre ord. Da kan jeg skjønne viften begynner å snurre fort, hehe.

Det gjelder vel for hele PCen? (Strømforbruket)

Edit:

Ja:

16453.png

16454.png

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ja det hadde vært litt vel mye, men 180W for hele systemet med 8800GT, jeg skulle da tro at systemet brukte noe mer enn d, da er jo 300W PSU helt ok fremdeles, eller?

Til et 8800GT skulle en 300w av god kvalitet klare biffen med glans, og alle som sier en må ha 500w+ for noe slikt... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...