Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay. Da er jeg akkuart inne igjen etter å ha lagt inn Vista 64 på nytt. Lagt inn alle driverene, å også lagt inn nyeste Catalyst. Har bare en skjerm koblet til. Hva skjer, jo samme crappy score i 3DMark06. Kjører GPU-Z som nevnt her, og får beskjed om at CF er disablet. Trodde da denne skulle være enablet i default???? Noen måte å slå den på?

Lenke til kommentar
Slo av PC-en. Koblet til LCD på den andre DVI utgangen istedet. Startet opp igjen. Same shit. CF disablet. Dette er rett å slett tragisk.....................

Er Catalyst A.I. enablet? Har du testet på et annet OS? Test et spill med timedemo med Cat A.I. enablet, kjør samme testen mad A.I. disablet, noen forandring i FPS? Everest v4.20.1212 beta viser om Crossfire er på under skjerm/GPU/ATI Crossfire!

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Er Catalyst A.I. enablet? Har du testet på et annet OS? Test et spill med timedemo med Cat A.I. enablet, kjør samme testen mad A.I. disablet, noen forandring i FPS? Everest v4.20.1212 beta viser om Crossfire er på under skjerm/GPU/ATI Crossfire!

Jeg skylder deg en øl min venn. :thumbup: Catalyst A.I sto disablet som default her av en eller annen grunn. Etter jeg enablet den gikk jeg fra ca 12500 til over 19000 i 3DMark06. Jeg har ikke engang tenkt på den Catalyst A.I engang jeg. Ja Ja, da er neste steg å koble til den andre skjermen å se om CF fremdeles holder seg aktivert

Lenke til kommentar

Jeg skylder deg en øl min venn. :thumbup: Catalyst A.I sto disablet som default her av en eller annen grunn. Etter jeg enablet den gikk jeg fra ca 12500 til over 19000 i 3DMark06. Jeg har ikke engang tenkt på den Catalyst A.I engang jeg. Ja Ja, da er neste steg å koble til den andre skjermen å se om CF fremdeles holder seg aktivert

Tørst Ourasi gleder seg til flaska kommer i posten-> :dribble:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Da kan jeg bekrefte at det faktisk funker å kjøre 3870X2 med to skjermer. Jeg gjør det nå, og fikk akkuart samme scoren i 3DMark06 nå som jeg gjorde istad med kun en skjerm. Var rimelig overgitt istad, men nå som ting faller på plass så begynner smilet mitt å komme på plass igjen :)

19 000 poeng i 3dmark 2006 med kun 1 grafikk kort i PC-en må jo bare føles godt. Ikke lenge til du kan slenge inn ett til og få 75% bedre ytelse i spill som Fear o.l.

Lenke til kommentar
Da kan jeg bekrefte at det faktisk funker å kjøre 3870X2 med to skjermer. Jeg gjør det nå, og fikk akkuart samme scoren i 3DMark06 nå som jeg gjorde istad med kun en skjerm. Var rimelig overgitt istad, men nå som ting faller på plass så begynner smilet mitt å komme på plass igjen :)

19 000 poeng i 3dmark 2006 med kun 1 grafikk kort i PC-en må jo bare føles godt. Ikke lenge til du kan slenge inn ett til og få 75% bedre ytelse i spill som Fear o.l.

Hadde nå håpt å knekke 20k med oppsettet mitt ihvertfall før jeg sier meg fornøyd. Nå gjenstår bare å finne ett greit program (forhåpentligvis neste utgave av ATitool) å klokke skjermkortet lengre enn det CCC Overdrive lar meg gjøre. 19k var foresten også ved 3.8GHz på CPU'en, så jeg har ett par hundre mhz ekstra jeg kan tyne ut.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet som deg JimRamse ang. at GPU-Z ikke viste CF enabled, bare at jeg hadde CF enablet i CCC. Lastet nettopp ned en ny versjon av GPU-Z hvor dette var fikset :).

Sjekket selv med GPU-Z.0.1.6 som sier at CF er disablet. Ytelsen nå derimot sier noe helt annet ;)

Stjeler litt fra en post på XS:

GPU-Z dont detect crossfire, SLI, X2 properly under Vista

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...