Sindre Aleksander Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Takk for at du fortsatt holder håpet mitt i livet Sindre Håper VIRKELIG at denne driveren er verd all ventingen Hehe, bare videreformidler informasjon jeg kommer over jeg. Får håpe den skalerer godt med de fleste spill ja, og like godt med 4 selvstendige kort som med 4 GPUer på to kort. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hei. jeg har et HD 3870x2. Jeg er litt usikker på om jeg kjører med begge kjernene på i COD4. Jeg regner med at jeg ikke må aktivere Dual GPU på meny'en til COD4. Dessuten i windows står det bare 512 ram fra skjerkort, og hvis jeg tar den windows rating/performance: ender jeg med 1p på grafikk og gaming grafikk. Med andre ord, noe som ikke stemmer Nå må jeg å si at jeg ikke har spilt noe annet enn cod4 enn så lenge, men bet litt merke til at kortet slet litt i 1600-1200 med alt på. Virker som bare 1 kjerne spiller. Kort summert, hvordan finner jeg ut av dette? Endret 6. februar 2008 av Zelkin Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er litt usikker på om jeg kjører med begge kjernene på i COD4.Jeg regner med at jeg ikke må aktivere Dual GPU på meny'en til COD4. Dessuten i windows står det bare 512 ram fra skjerkort, og hvis jeg tar den windows rating/performance: ender jeg med 1p på grafikk og gaming grafikk. Du skal ikke enable "Dual GPU" i CoD4 om du kjører CrossFire. Windows "skjønner" heller ikke at man har Crossfire enablet, og ser kun det ene kortet. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Det lovte intervjuet fra Fudzilla: How much scaling can we expect from three or four cards in CrossFire X? AMD: Unlike last generation’s multi-GPU technologies, CrossFireX is a true multi-GPU architecture. In some games you will see scaling well beyond 300% for 4 GPUs over a single GPU – which is a huge improvement from the classic mutli-GPU architectures. The level of scaling will vary from game to game and application to application as there are a lot of factors at play. There are some rumours that CrossFireX doesn’t scale well with DX10. Do DirectX 10 titles scale as well as DirectX 9? AMD: We find it amusing that others can speak about our products and their performance. We also find it amusing that some people are trying to diminish the importance of DX9 games. DX10 titles have just recently started shipping and we continue to work with game developers to make driver optimizations that work best with their respective engines. We expect good scaling with many of the DX10 titles. DX9 games account for 96% of the games sold last year in North America so the vast majority of people are still playing DX9 games. It is therefore critical that we first address the scaling on DX9 titles. We expect good to great scaling across many of DX9 titles with the launch of the CrossFireX driver. How does CrossFireX treat DX10 games differently? And when do you expect DX10 scaling to improve? AMD: Great question. DX9 games are mature and the processing & rendering paths are well established and this is why we see good-to-great scaling across a broad range of games with CrossFireX. DX10 games are very new and we need to continually work with the game developers to optimize the games. Out of the box, we are expecting good scaling with the limited number of DX10 games out there at the moment and we expect gradual and consistent improvements in performance and scaling for DX10 titles over time as we do with any driver. We have long established our leadership with Catalyst. The Catalyst team at AMD promises a high quality driver with consistent and regular performance improvements. We expect the same promises to hold true for DX10. Is the CrossfireX driver late? When will we see the driver? Publicly AMD: Our stretch goal was to publicly release the driver at the very tail-end of 2007, but the customer experience is critical to us and in favour of making the driver even stronger than it was and we decided to hold off on releasing it. Our engineers worked over the Christmas holidays to add features and performance improvements. We are in the process of completing our QA on the driver and packaging it for release. This driver is already with our customers and pending any last minute issues, we will have a public release in early March, 2009….…just kidding 2008. What is the name of the title that currently scales the best with three or four cards? AMD: DX 9 scales pretty well across the board with titles like Call of Duty 4, Battlefield 2142 and the Source engine based titles. For DX10, we do well with Crysis and other key titles. Is the future of high end CrossfireX? AMD: I cannot answer this question without addressing the broader issues of power and performance per watt. We learned a couple of key lessons from the R600. We are very much focused on extracting the best performance per watt & performance per square mm out of our ASICs. We have found that if we get these 2 metrics right, raw performance falls in line as well, this is evidenced by the ATI Radeon HD3000 series of products. We are going to continue on this path of making extremely powerful, yet efficient, GPUs for the foreseeable future as this is the best way to deliver performance while fitting within the power and acoustic envelopes required by all of our customers. CrossFireX is the architecture that will allow us to scale the performance of our ASICs to address everything from thin-and-light notebooks all the way to the monster high-end gaming rigs. Resten av del 1 Resten av del 2 Endret 6. februar 2008 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Mulig CrossfireX driver? Den de har brukt på diverse 2*HD3870X2 crossfireX tester. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Er det noen andre som har lagt merke til dette med dårlig kontakt mellom minnebrikkene og kjøler på sine kort ? og er det noen som har noen formening om de to ekstra kondensatorene på det ene kortet ? Ja. Powercolor's versjon av dette kortet er rett og slett skammelig dårlig utført. Jeg er/var meget skuffet over dette kortet. Dårlig kontakt mellom kjøler/minnebrikker og en usedvanlig slett vifteløsning (2-pins viftekontakt uten viftestyring). Mulig dette gjelder flere produsenter av denne versjon (PCS) med den i utgangspunktet fine kjøleren. Jeg byttet dette med ett Asus 8800GT(256MB) som kostet det samme og yter klart bedre. Asus versjon av 8800GT har forøvrig en meget god og stillegående vifte (slik Powercolor HD3870PCS i utgangspunktet burde matche). Endret 6. februar 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er litt usikker på om jeg kjører med begge kjernene på i COD4.Jeg regner med at jeg ikke må aktivere Dual GPU på meny'en til COD4. Dessuten i windows står det bare 512 ram fra skjerkort, og hvis jeg tar den windows rating/performance: ender jeg med 1p på grafikk og gaming grafikk. Du skal ikke enable "Dual GPU" i CoD4 om du kjører CrossFire. Windows "skjønner" heller ikke at man har Crossfire enablet, og ser kun det ene kortet. Er enda litt merkelig at windows viser kortet med kun 512 og ikke 1gbit som det er. Syns jeg sliter voldsomt med spill, trudde ting skulle flyte når man har noe av det beste. Flere tester ligger jo på 40-80fps i 1600-1200 med alt på i COD. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 I praksis så har du bare 512MB på kortet. Rent fysisk så har du 1GB, mens i praksis så kan du maksimalt utnytte 512MB av dem. Så med mindre den interne crossfire koblingen fører med seg noe "grensesprengende" som gjør at GPUene kan dele på minnet, så antar jeg at vanlige Crossfire og SLI "reglene" gjelder. Og i SLI/Crossfire så vil den samme informasjonen kopieres over på minnet til hver av GPUene, som gjør at minnebruken nøyaktig dobbles, og i praksis så vil et spill som bruker 512MB av skjermkortet faktisk bruke det dobbelte i SLI/Crossfire. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 for pokker kortet er kun 512mb pr. kjerne ikke 1gb så derfor vil det vise at det er 512mb og det er akkurat det, det skal gjøre .... Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) for pokker kortet er kun 512mb pr. kjerne ikke 1gb så derfor vil det vise at det er 512mb og det er akkurat det, det skal gjøre .... ! Så siste dumme spørsmål blir da, må man slå på crossfire i det hele tatt når du har ett kort? Tenker da på at crossfire X med 4 gpu må man det? Mulig det er ram'en min da, som er feil, den jogger på 1.8 volt er og er bare 1gbit atm pga den ene var DOA. En annen ting er, til dere med sapphire HD 3870x2, fikk dere med 3Dmark 06 cd? Min vil nemlig ikke starte i det hele tatt i dvd spilleren, hva gjør jeg galt eller produkt feil? Endret 6. februar 2008 av Zelkin Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Ps: HD3870 X2 har 0,000000256gbit bare for å få det sagt.. Edit: Nå som jeg var så godt i gang så skal det sies at det heter Gbit. Dog liker jeg personlig å bare kalle det 256bit, da dette er noe enklere. Endret 6. februar 2008 av andrull Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Kan nå bekrefte at 2 skjermer funker på 3870X2. Sitter å bruker 2 skjermer nå. Regner med CF er aktiv, siden jeg ikke har noen måte å slå det av på. Ytelsen er det heller ikke noe å si på. Fikk kun klokket skjermkortet via Overdrive i CCC så det var ikke all verden jeg fikk ekstra. Hvis noen har noen gode tips til klokkeprogram som funker med dette kortet under Vista 64 så si gjerne ifra. Kjørte en 3DMark06 istad. Q6600, P5K Deluxe, 8GB RAM og MSI 3870X2. Alt er luftkjølt. Kan nå bekrefte at 2 skjermer funker på 3870X2. Sitter med bruker 2 skjermer nå. Regner med CF er aktiv, siden jeg ikke har noen måte å slå det av på. Fikk kun klokket skjermkortet via Overdrive i CCC så det var ikke all verden jeg fikk ekstra. Hvis noen har noen gode tips til klokkeprogram som funker med dette kortet under Vista 64 så si gjerne ifra. Kjørte en 3DMark06 istad. Q6600, P5K Deluxe, 8GB RAM og MSI 3870X2. Alt er luftkjølt. Sjekket nå. Fikk jo nesten like mye med 3850 kortet mitt jo når jeg kjørte Yorkfield'en på 4.3GHz. Betyr dette at bare en av kjernene på 3870X2 er igang her eller??? Endret 6. februar 2008 av JimRamse Lenke til kommentar
anders! Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kan ikke så mye om hva som er normal score, men er ikke den der lav? Kjører mitt HD 3870 på 850 og core på 1200 med en q6600 på 3,2GHz og jeg får rundt 13500 med xp 32-bits Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har her kjørt med Cat. 8.1. Skal laste ned orginal driveren å teste med den istedet. Noe er ikke helt som det skal her nå ihvertfall........ Lenke til kommentar
anders! Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Prøv med 7.12. De brukte jeg Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kan ikke så mye om hva som er normal score, men er ikke den der lav? Kjører mitt HD 3870 på 850 og core på 1200 med en q6600 på 3,2GHz og jeg får rundt 13500 med xp 32-bits Jo, noe er alvorlig galt her. Skal teste med en annen driver å se hva som skjer. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kan ikke så mye om hva som er normal score, men er ikke den der lav? Kjører mitt HD 3870 på 850 og core på 1200 med en q6600 på 3,2GHz og jeg får rundt 13500 med xp 32-bits Jo, noe er alvorlig galt her. Skal teste med en annen driver å se hva som skjer. Ja virker sånn. Er sikkert noen andre som kan hjelpe deg enda mer med problemet? Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kan ikke så mye om hva som er normal score, men er ikke den der lav? Kjører mitt HD 3870 på 850 og core på 1200 med en q6600 på 3,2GHz og jeg får rundt 13500 med xp 32-bits Jo, noe er alvorlig galt her. Skal teste med en annen driver å se hva som skjer. Sitter med samme følelsen, beskrevet litt lengre opp her i en post. At bare en av de virker men etter at min DOA ram brikke ikke var DOA likevel, så sitter jeg med 2gbit ram, det hjalp veldig mye på "smooth" i spill. Har enda ikke fått testet 3Dmark06. Fulgte med på en cd her, men nekter å starte opp fra DVD spilleren. Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 med 13k på 4ghz cpu så er kunne 1 kort ja ,brud får mer nappe ut en skjermkable og prøv? Men det sånt med crossfire alt kunne støtter kunne 1 lcd skjerm med crossfire på Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 med 13k på 4ghz cpu så er kunne 1 kort ja ,brud får mer nappe ut en skjermkable og prøv? Men det sånt med crossfire alt kunne støtter kunne 1 lcd skjerm med crossfire på Testen ble kjørt mens jeg var på jobb, å kun en skjerm var koblet til. Testet en annen driver nå, å samme faenskapet. Skal det være så jævlig vanskelig å få begge igang da. Trodde det skulle være rimelig plug and play det her.......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå