Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Kjapt spr.mål. Kan man kjøre 2 skjermer på 3870X2? Eller er det som ved SLI å CrossFire at man kun kan kjøre bilde på en skjerm?

Det er fullt mulig, du kan faktisk kjøre 4 skjermer på utvalgte kort. CF støtter flere skjermer, vet ikke om SLi gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppløser man SLI'en, kan man kjøre 4 skjermer ja. Men med SLI enablet, så er det kun bilde på en skjerm. Visste ikke om det var likt på CF, eller ihvertfall på 3870X2 kortet. Hvis det er sånn at man må disable CF for å få bilde på 2 skjermer så er ikke kortet aktuelt for meg skjønner du.

Lenke til kommentar
Oppløser man SLI'en, kan man kjøre 4 skjermer ja. Men med SLI enablet, så er det kun bilde på en skjerm. Visste ikke om det var likt på CF, eller ihvertfall på 3870X2 kortet. Hvis det er sånn at man må disable CF for å få bilde på 2 skjermer så er ikke kortet aktuelt for meg skjønner du.

Ingen som har noe svar på dette altså?

Lenke til kommentar
6. Can I use the CrossFire platform to drive multiple displays?

A. Yes, the CrossFire platform will work with ATI SurroundView™ multi-monitor technology to enable up to 5 separate displays when not running in CrossFire mode.

Hmm jeg leste teksten feil først.. du kan ikke kjøre flere skjermer med CF enablet. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
A. Yes, the CrossFire platform will work with ATI SurroundView™ multi-monitor technology to enable up to 5 separate displays when not running in CrossFire mode.

Motsier du ikke deg selv nå, O,o.

Det står jo i klartekst at det ikke går. :p

Edit: Du så det nå ja. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
6. Can I use the CrossFire platform to drive multiple displays?

Om none spanderer på meg en til av skejrmen jeg har nå så kan jeg sikker brekrefte det eller avkrefte det :p

Det i qouten tolker jeg som at det ikke vil funke om CF er aktivert, men kommet mye nytt på CF fronten og hørt om en som fikk det til med den nyeste 8.x driveren ....

Lenke til kommentar
Tør ikke gamble på at det går med to skjermer. Får heller kjøpe meg ett 8800GTS 512MB kort hvis ikke noen vet med sikkerhet at det går 2 skjermer på ett 3870X2 innen imorgen.

Da for du evnt. "2stk" 3870 kort om du deaktiverer CF og kjører skjermene på hver sin kjerne så for du bedre ytelse på begge skjermene, med mindre den ene er til film, msn etc. (om mulig da)

Lenke til kommentar

Her er liten opplysning når det gjelder PowerColor HD3870. Jeg kjøpte mitt første skjermkort like etter jul og stusset litt over kjølingen på minnet som kun hadde kontakt med noen av brikkene, som dette bildet viser:

post-23571-1202250095_thumb.jpg

Da jeg handlet mitt andre kort nå nylig ble jeg litt overrasket, ikke bare over at det var en annen kjøler på minnet, men det var også to kondensatorer til på det nye kortet som ikke finnes på det første jeg kjøpte:

post-23571-1202250151_thumb.jpg

Er det noen andre som har lagt merke til dette med dårlig kontakt mellom minnebrikkene og kjøler på sine kort ? og er det noen som har noen formening om de to ekstra kondensatorene på det ene kortet ?

Lenke til kommentar

News for you Kent(-amdme-) og dere som planlegger HD3870X2 CF?:

We had a chance to make a short interview with Godfrey Cheng, Director of Marketing Platform technologies at AMD and this guy and his team really drives Crossfire and everything that is related to it.

The top information we wanted to find out is when can we expect CrossfireX driver and we were told early March 2008, after the guys made a joke and said to expect it in 2009. CrossfireX will let you run three or even four cards together and the market has high hopes about it.

The chap said that you can expect more than 300 percent scaling in some games and that the technology really likes Call of Duty 4, Battlefield 2142 and the Source engine based titles.

We will post the interview shortly.

Fudzilla

Ser ut som at det blir en stund til å vente... Får bare håpe denne driveren yter godt! Det jeg har hørt sålangt om den er ikke stort å skryte av.

Edit: Først og fremst 3DMark som skalerer dårlig. Spillytelsen er ikke så ille.

crossfirex5.jpg

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
News for you Kent(-amdme-) og dere som planlegger HD3870X2 CF?:
We had a chance to make a short interview with Godfrey Cheng, Director of Marketing Platform technologies at AMD and this guy and his team really drives Crossfire and everything that is related to it.

The top information we wanted to find out is when can we expect CrossfireX driver and we were told early March 2008, after the guys made a joke and said to expect it in 2009. CrossfireX will let you run three or even four cards together and the market has high hopes about it.

The chap said that you can expect more than 300 percent scaling in some games and that the technology really likes Call of Duty 4, Battlefield 2142 and the Source engine based titles.

We will post the interview shortly.

Fudzilla

Ser ut som at det blir en stund til å vente... Får bare håpe denne driveren yter godt! Det jeg har hørt sålangt om den er ikke stort å skryte av.

Edit: Først og fremst 3DMark som skalerer dårlig. Spillytelsen er ikke så ille.

crossfirex5.jpg

Takk for at du fortsatt holder håpet mitt i livet Sindre :love:

Håper VIRKELIG at denne driveren er verd all ventingen :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...