Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gi lyd hvis du merker forskjell fra 4 til 8 gb da :)

Til spill og vanlig hjemmefjas merker man neppe noe. Penger i dass. 4 skjermkort derimot...

 

Vista spiser/utnytter all ram man gir den :yes:

 

Mer/bedre hardware er aldri penger i dass :p

Hehe... Sant det. Vista er RAM-glad. Tenkte kaste meg på Vista 64bit (og kanskje kjøpe 4GB minne til?) når SP1 slippes.

 

Men test gjerne litt med og uten 8gb.

Lenke til kommentar
Blir litt oppgitt av folk som ikke forstår hva man kan bruke 8GB ram til.

Servere? VMWare?

 

Jeg mener, siden du reklamerer for "Ønsker du en spennende IT jobb i Oslo hos et velrenomert firma? Kontakt meg her." :!:

 

8GB gir deg hvertfall ikke for flere FPS i Counter-Strike:Source eller World of Warcraft. Kanskje i Vista, men det er vel på grunn av at Vista i utgangspungtet "stjal" dette i forhold til XP...

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Blir litt oppgitt av folk som ikke forstår hva man kan bruke 8GB ram til.

Servere? VMWare?

 

Jeg mener, siden du reklamerer for "Ønsker du en spennende IT jobb i Oslo hos et velrenomert firma? Kontakt meg her." :!:

 

8GB gir deg hvertfall ikke for flere FPS i Counter-Strike:Source eller World of Warcraft. Kanskje i Vista, men det er vel på grunn av at Vista i utgangspungtet "stjal" dette i forhold til XP...

Hmm. Det finnes kansje noen som bruker PC-en til mer enn CS og WOW??!! CS kan du jo forresten kjøre på en commondore 64............ Drittspill :p

Lenke til kommentar
Hmm. Det finnes kansje noen som bruker PC-en til mer enn CS og WOW??!! CS kan du jo forresten kjøre på en commondore 64............ Drittspill :p

Enig. CS burde bannlyses fra alle LAN-parties. Men det er vel ikke så mange spill som yter fryktelig mye bedre fra 4 til 8GB etter det jeg har sett. Crysis f.eks. yter jo dårlig uansett hva man prøver mener jeg :D

Lenke til kommentar

Misantropen:

På jobb har jeg nok av kraftige servere å "leke" med. Derimot hjemme har jeg tonnevis av områder jeg kan bruke masse RAM på og spilling er ikke en av de. Selv om jeg har spilt dataspill i 25 år så utgjør spill en meget liten del av PC bruken.

 

At man tenker spill vs "hva trenger man 8GB minne til"l viser jo bare at man er litt enspora på PC bruken :). Det forundret meg eks. at du ikke engang nevnte ramdisk som er benyttet i mange år til "surplus" RAM.

 

EDIT:

Men det må sies at et av områdene jeg ville brukt det til hjemme er vmware ja, så ikke noe galt med forslaget :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...