E.C. Skrevet 1. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Blir ikke det sånn at hvis man har 0.8ns, så vil man greie 2,5Ghz? Hvis noen har masse peiling på det så vær vennlig og forklar litt eller gi link , google ga ikke så mye =\ EDIT: Er det ikke sånn at man tar 1 og deler på ns, da får man et tall som man ganger med 2 for å få antall Ghz effektivt 1:0,8 = 1,25 1.25x2 = 2,5 Endret 1. februar 2008 av E.C. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 1. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2008 MSI HD R3870 X2 overclocked and tested GPU works at 878MHz and memory at 955MHz In 3DMark 06 it scores slightly better than reference Radeon HD 3870 X2. With MSI we scored 13664 marks and 13464 marks with the reference clocked card http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...01&Itemid=1 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2008 Er det ikke sånn at man tar 1 og deler på ns, da får man et tall som man ganger med 2 for å få antall Ghz effektivt 1:0,8 = 1,25 1.25x2 = 2,5 Virker sånn da jeg vet 1ns er spesifisert for 1Ghz (2Ghz effektiv), men så må man jo tenke seg at det er GDDR3 og ikke GDDR4 men det har vel ikke noe å si på hastighet kun strømbruk og spenning eller ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2008 Det har vel ikke noe å si om det er GDDR3 eller GDDR4, ns oppgir vel responstiden i nanosekunder, så kan man regne ut fra det. Har stemt med de utregningene jeg har gjort i alle fall (F.eks GeForce FX5700 Ultra = 2.2ns 900Mhz RAM, der er det DDR2, men det stemmer jo fortsatt - 1:2.2 =0,45 0,45x2= 0,9Ghz = 900Mhz) Forskjellen mellom DDR2, GDDR3/4 er vel at jo nyere jo mindre spenning og jo større latency Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 Formel for og finne ut hvilke frekvenser minnet er godkjent for: 2000/antall ns Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Hurra Nå kan jeg endelig ha 8gb ram i pc´en. La inn Vista servicepack 1 og da var ram problemet løst :!: (kunne bare ha 4gb tidligere) Nå gjennstår det bare å få tak i CrossfireX driveren fra AMD/ATI Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Hurra Nå kan jeg endelig ha 8gb ram i pc´en. La inn Vista servicepack 1 og da var ram problemet løst :!: (kunne bare ha 4gb tidligere) Nå gjennstår det bare å få tak i CrossfireX driveren fra AMD/ATI Bare et lite spørsmål... Hva trenger du 8GB RAM til? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hurra Nå kan jeg endelig ha 8gb ram i pc´en. La inn Vista servicepack 1 og da var ram problemet løst :!: (kunne bare ha 4gb tidligere) Nå gjennstår det bare å få tak i CrossfireX driveren fra AMD/ATI Bare et lite spørsmål... Hva trenger du 8GB RAM til? he he... hva skal jeg med 4 skjermkort Hadde bare lyst på noe rått når jeg først skulle bytte plattform :!: Endret 4. februar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Hurra Nå kan jeg endelig ha 8gb ram i pc´en. La inn Vista servicepack 1 og da var ram problemet løst :!: (kunne bare ha 4gb tidligere) Nå gjennstår det bare å få tak i CrossfireX driveren fra AMD/ATI Bare et lite spørsmål... Hva trenger du 8GB RAM til? he he... hva skal jeg med 4 skjermkort Hadde bare lyst på noe rått når jeg først skulle bytte plattform :!: Gi lyd hvis du merker forskjell fra 4 til 8 gb da Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Hurra Nå kan jeg endelig ha 8gb ram i pc´en. La inn Vista servicepack 1 og da var ram problemet løst :!: (kunne bare ha 4gb tidligere) Nå gjennstår det bare å få tak i CrossfireX driveren fra AMD/ATI Bare et lite spørsmål... Hva trenger du 8GB RAM til? he he... hva skal jeg med 4 skjermkort Hadde bare lyst på noe rått når jeg først skulle bytte plattform :!: Jeg tenkte at det er vel heller tvilsomt at man merker forskjellen mellom 4 og 8 GB med mindre man kjører terminalserver med 10 klienter, og Photoshop samt Illustrator samtidig. Merker sikkert forskjell på 2 skjermkort kontra 4 vil jeg tro Merk: litt satt på spissen det med minnet =) Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Skal si fra:-) I og med at jeg gjorde dette sent i går kveld har jeg ikke fått testet noe enda.... men synes at Vista jobber bedre/lettere/mer flytende osv.. Kan hende det bare er psykisk, kommer tilbake nå jeg får testet litt loading av spill, ingame loading osv Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Gi lyd hvis du merker forskjell fra 4 til 8 gb da Til spill og vanlig hjemmefjas merker man neppe noe. Penger i dass. 4 skjermkort derimot... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Gi lyd hvis du merker forskjell fra 4 til 8 gb da Til spill og vanlig hjemmefjas merker man neppe noe. Penger i dass. 4 skjermkort derimot... Vista spiser/utnytter all ram man gir den Mer/bedre hardware er aldri penger i dass Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 HD3870X2 Volt Mod Tutorial http://www.quantum-force.net/tutorials/T000000006/ Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Mer/bedre hardware er aldri penger i dass tongue.gif Visdomsord fra en som vet hva han snakker om;P Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Mer/bedre hardware er aldri penger i dass tongue.gif Visdomsord fra en som vet hva han snakker om;P hehe Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Mer/bedre hardware er aldri penger i dass tongue.gif Visdomsord fra en som vet hva han snakker om;P hehe Dyrkjøpt visdom har jeg hørt Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 jo men det virkte noen lav da stock q6600 og hd2900xt crossfire gir 16-17 i 06 Men viktig med dette ny kort er hvordan takler aa ikke om rasker enn treger hd29xt eller ikke . 17.000 poeng i 3DMark06 med cpu, ram og gpu på standard settings..? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 jo men det virkte noen lav da stock q6600 og hd2900xt crossfire gir 16-17 i 06 Men viktig med dette ny kort er hvordan takler aa ikke om rasker enn treger hd29xt eller ikke . 17.000 poeng i 3DMark06 med cpu, ram og gpu på standard settings..? Hørtes sykt ut. Jeg får 15k~ med systemspeccs i signatur... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) jo men det virkte noen lav da stock q6600 og hd2900xt crossfire gir 16-17 i 06 Men viktig med dette ny kort er hvordan takler aa ikke om rasker enn treger hd29xt eller ikke . 17.000 poeng i 3DMark06 med cpu, ram og gpu på standard settings..? Hørtes sykt ut. Jeg får 15k~ med systemspeccs i signatur... Men husk at du har hd3850 og han har XT... meeen..... 17k. på stock setting? Skeptisk Endret 4. februar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå