E.C. Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis den skrur seg av innimellom så er det nok at PSUen er for svak ja. Lurer litt på selv om min 530W vil greie en e8400 og ett 3870x2, går fint nå med en 6000+ og 2900xt Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis den skrur seg av innimellom så er det nok at PSUen er for svak ja.Nåja, det er på ingen måte sikkert. Lurer litt på selv om min 530W vil greie en e8400 og ett 3870x2,går fint nå med en 6000+ og 2900xt Nå bruker vel 3870x2 omtrent like mye strøm som et 2900xt, så det vil nok gå fint. Lenke til kommentar
Kantana Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er vel kanskje lurt å kjøpe kortet først og prøve før jeg kjøper ny PSU da. Og kanskje rydde opp litt på diskene så jeg er sikker på at det ikke er det som er problemet heller. Poster resultater når jeg får testet tenker jeg. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Okai, dette er utrolig, satte akkurat inn DuOrb på mitt 3870 hvor jeg brukte Artic Clean 1 og 2, med AC5 som goop, dette ser ut til å ha gjort sitt, sitter med 28 idle temp etter en halv time, det er altså 22 grader mindre enn med stock kjøler, vet ikke om alt er fordi kjøleren er bra, men jeg vil tro at artic clean har gjort mye siden den rengjør en god del, nå må jeg ha maskina påslått en stund for å se de siste resultatene fordi ac5 krever litt tid før den fungerer 100% optimalt, men jeg er spent på hvordan dette vil gå....load temp gjenstår å se, men dette gjorde meg meget overrasket. Til de som har brukt Duorben på sitt 3870, jeg lot de gammle ram sinksa sitte, fordi jeg hørte at stock ramsinks gjorde jobben sin bedre enn aliminium sinks som pleier å medfølge gpu kjølere, tenkte jeg skulle kjøre ny bios på 3870 kortet mitt nå som jeg har gode temps i pcen en ting er sikkert DuOrb anbefales, eneste nedturen er at det er 4 pins og ikke 3 pins som de kreves for å koble den til skjermkortet, men det kan sikkert løses med en overgang regner jeg med, eller en vifte kontroller den lager veldig lite lyd også hører bare susen av vinn...men nå har CPU vifta mi tatt over jobben, så det blir vel å skifte ut den nye bråkemaker nr 1^^ Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Okai, dette er utrolig, satte akkurat inn DuOrb på mitt 3870 hvor jeg brukte Artic Clean 1 og 2, med AC5 som goop, dette ser ut til å ha gjort sitt, sitter med 28 idle temp etter en halv time, det er altså 22 grader mindre enn med stock kjøler, vet ikke om alt er fordi kjøleren er bra, men jeg vil tro at artic clean har gjort mye siden den rengjør en god del, nå må jeg ha maskina påslått en stund for å se de siste resultatene fordi ac5 krever litt tid før den fungerer 100% optimalt, men jeg er spent på hvordan dette vil gå....load temp gjenstår å se, men dette gjorde meg meget overrasket. Til de som har brukt Duorben på sitt 3870, jeg lot de gammle ram sinksa sitte, fordi jeg hørte at stock ramsinks gjorde jobben sin bedre enn aliminium sinks som pleier å medfølge gpu kjølere, tenkte jeg skulle kjøre ny bios på 3870 kortet mitt nå som jeg har gode temps i pcen en ting er sikkert DuOrb anbefales, eneste nedturen er at det er 4 pins og ikke 3 pins som de kreves for å koble den til skjermkortet, men det kan sikkert løses med en overgang regner jeg med, eller en vifte kontroller den lager veldig lite lyd også hører bare susen av vinn...men nå har CPU vifta mi tatt over jobben, så det blir vel å skifte ut den nye bråkemaker nr 1^^ Jeg er helt enig med deg, DuOrb er MEGET effektiv, Jeg monterte DuOrb på mine hd3870 for 2mnd siden, og du kan trygt si at jeg fikk sjokk.. De kjøler enormt mye bedre enn orginalkjøler, og kan anbefales på det varmeste Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 man skal ikke undervurdere god goop, orginale skjemkortkjølere skal er ofte dårlig montert. dårlig goop som er dårli fordelt. jeg remoterte min gts kjøler og idle temps datt fra 61 til 49 grader. ganske sprøtt egentli går det og vifteregulere duo-orben? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) man skal ikke undervurdere god goop, orginale skjemkortkjølere skal er ofte dårlig montert. dårlig goop som er dårli fordelt. jeg remoterte min gts kjøler og idle temps datt fra 61 til 49 grader. ganske sprøtt egentli går det og vifteregulere duo-orben? Strømmen kobles direkte til 4pins strømkobling fra PSU. Vet ikke om du får kjøpt viftestyring som passer med 4pins kontakt... men viftene er ganske stille uansett. edit: Noen som har sett noe til CrossfireX driveren som AMD skulle "slippe" på onsdag?? (nevnt for ett par sider siden) Endret 1. februar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 CFX-driveren tror jeg ble sluppet kun på beta-sidene til AMD/ATi på Onsdag, utifra scr. shot jeg har sett. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Strømmen kobles direkte til 4pins strømkobling fra PSU. Vet ikke om du får kjøpt viftestyring som passer med 4pins kontakt... men viftene er ganske stille uansett. Type 4 pins molex? sånn som man bruker i IDE enheter. EDIT: får overgang fra 4pins molex til viftekontakter. Har ikke peiling på hvor jeg har fått de jeg har fra, men det er i hvertfall mulig. Endret 1. februar 2008 av Killer_DT Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 CFX-driveren tror jeg ble sluppet kun på beta-sidene til AMD/ATi på Onsdag, utifra scr. shot jeg har sett. og der er det vel ikke hvem som helst som får tilgang regner jeg med Strømmen kobles direkte til 4pins strømkobling fra PSU. Vet ikke om du får kjøpt viftestyring som passer med 4pins kontakt... men viftene er ganske stille uansett. Type 4 pins molex? sånn som man bruker i IDE enheter. EDIT: får overgang fra 4pins molex til viftekontakter. Har ikke peiling på hvor jeg har fått de jeg har fra, men det er i hvertfall mulig. Jepp.. 4pins molex heter det vel Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Jepp.. 4pins molex heter det vel skjønnte det der faktisk en annen ting er at det finnes faktisk en meget lett mod for og få de 7V i stedet for 12V, dualorben blir sikkert meget fin på 7V http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jepp.. 4pins molex heter det vel skjønnte det der faktisk en annen ting er at det finnes faktisk en meget lett mod for og få de 7V i stedet for 12V, dualorben blir sikkert meget fin på 7V http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html De aller fleste viftestyringer har 4pins molex overganger. Min har 4 stk. hvor alle også har en 3 pins på samme overgangen, så effektivt kan jeg da styre 8 vifter på min viftestyring, 4 4pins og 4 3pins. Var det ikke for at jeg svært skjelden opplever noe særlig bedre overklokkingsevne med bedre kjøling på skjermkort, hadde jeg gått for 2 stk. duorb selv. Finner ikke gode nok grunner til å bruke 6-700kr på 2 stk., men kanskje noen dukker opp senere;) F.eks. om noen dukker opp på bruktmarkedet... Endret 1. februar 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 noen dukker opp senere;) F.eks. om noen dukker opp på bruktmarkedet... In your dreams Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) klokket mitt HIS 3870 IceQ. Får den "bare" opp i 850/1305 uten å få artifacts eller at skjerm blir mørk når jeg kjører 3Dmark06 på 1680x1050 med max AA/AF flashet bios til en jeg fant på XS. (s.........103) får jeg det lenger på noen måte ? tempraturen ligger på max 75 grader ved load. (Vifte på 50 %) hva er max temp? EDIT: jeg bruker riveuner Endret 1. februar 2008 av Exentler Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) http://www.hothardware.com/News/Asus_EAH38...TOP_Sneak_Peek/ Asus' EAH3870 X2 1GB TOP - Radeon HD 3870 X2 Får vel kjøpe dette kortet når det kommer ut,har solgt mitt 3870x2 kort nu så. Endret 1. februar 2008 av kirjogra Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 kirjogra:Har du alt solgt det kortet?Hvorfor det? Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 For det var ikke noe spill med hehe bare tuller, Nei ville bare prøve kortet for asus sitt er ikke ute enda men kommer snart så da skal jeg ha 2 stk av denne. http://www.hothardware.com/News/Asus_EAH38...TOP_Sneak_Peek/ Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 For det var ikke noe spill med hehe bare tuller, Nei ville bare prøve kortet for asus sitt er ikke ute enda men kommer snart så da skal jeg ha 2 stk av denne.http://www.hothardware.com/News/Asus_EAH38...TOP_Sneak_Peek/ vet du hva klokkefrekvensene er? TOP bruker og være hefti overklokka Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 CFX-driveren tror jeg ble sluppet kun på beta-sidene til AMD/ATi på Onsdag, utifra scr. shot jeg har sett. og der er det vel ikke hvem som helst som får tilgang regner jeg med Nei. Driveren skal visst ikke være altfor god enda heller da så. Bildet jeg nevnte: Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 For det var ikke noe spill med hehe bare tuller, Nei ville bare prøve kortet for asus sitt er ikke ute enda men kommer snart så da skal jeg ha 2 stk av denne.http://www.hothardware.com/News/Asus_EAH38...TOP_Sneak_Peek/ vet du hva klokkefrekvensene er? TOP bruker og være hefti overklokka Det er det samme som andre kort kun 4 dvi. http://www.asus.com/news_show.aspx?id=9666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå